printlogo


کد خبر: 258092تاریخ: 1401/10/4 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با محمد نوری پیش از دیدار استقلال - صنعت نفت
به حسینی اعتماد کنید

زهره فلاح‌زاده: تیم فوتبال استقلال که می‌توانست با پیروزی در داربی پایتخت به صدر جدول صعود کند، در دقیقه پایانی گل مساوی را از رقیب سنتی خود دریافت کرد و در همان رده سوم باقی‌ ماند. حالا آبی‌های پایتخت در هفته سیزدهم امروز در آبادان به مصاف صنعت نفت می‌روند؛ تیمی که هنوز نیم‌فصل اول را به پایان نرسانده، نیمکتش ۳ تغییر را تجربه کرده است، البته گویا این تغییرات جواب داده، چرا که نفتی‌ها هفته گذشته در مازندران نساجی را شکست دادند. با این وجود نتایج ضعیف مربیان قبلی صنعت نفت باعث شده آنها با ۹ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار داشته باشند. «وطن‌امروز» برای بررسی عملکرد ۲ تیم استقلال و صنعت‌نفت با محمد نوری، پیشکسوت آبی‌ها گفت‌وگو کرد.
ابتدا درباره داربی صحبت کنیم؛ استقلال در حالی که می‌توانست با برد مقابل پرسپولیس به صدر جدول برسد اما در دقیقه آخر گل تساوی را دریافت کرد.
استقلال در نیمه اول بهتر از حریف بازی کرد و با توجه به گلی که دریافت کرد، تلاش بیشتری کرد تا گل تساوی را به ثمر برساند اما باید این را هم گفت که تیم ما با وجود داشتن بازیکنان خوب روی نیمکت، نیاز بود با ترکیب بهتری به زمین برود. به نظر من حضور مهدی مهدی‌پور و مهدی قائدی می‌توانست کمک بیشتری به تیم کند. بویژه قائدی که بازیکنی سرعتی است و می‌توانست خط دفاع پرسپولیس را آزار دهد‌‌. قائدی همیشه در داربی‌ها موثر بازی کرده و می‌توانست در این دیدار هم مثمرثمر باشد‌‌. با این حال تیم نیمه دوم هم خیلی زود به گل برتری رسید و با وجود تعویض‌های هجومی اما خیلی زود به دفاع کردن پرداخت. یعنی تیم با دفاع همه‌جانبه، فرصتی برای حمله بازیکنانی مثل قائدی فراهم نکرد. به همین دلیل گل تساوی را در دقیقه آخر دریافت کردیم‌.
حسینی روی هر ۲ گل نشان داد دروازه‌بان مطمئنی نیست؛ نظر شما درباره عملکردش چیست؟
حسینی روی گل دوم به اشتباه از دروازه خارج شد اما روی گل اول دفاع هم بی‌‌تقصیر نبود. یادمان نرود حسینی برای استقلال در این سال‌ها خیلی خوب دروازه‌بانی کرده و خیلی از بازی‌ها او منجی تیم بوده است.
خط دفاع استقلال در این دیدار دچار تغییرات شده بود. پس از مدت‌ها صالح حردانی و محمدحسین مرادمند در ترکیب اصلی قرار گرفتند اما به نظر رسید با این تغییرات دفاع استقلال سردرگم شده بود؛ موافق این نظر هستید؟
وقتی بازیکنی بعد از 9-8 بازی در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد، استرس دارد؛ بویژه در دیدار بزرگی مثل داربی بازیکنان بزرگ هم استرس دارند. به نظر من ارنج تیم نباید خیلی تغییر می‌کرد و با ترکیب نزدیک به همان ۱۱ هفته قبل باید به میدان می‌رفتیم. بازیکنی مثل مهدی‌‌پور در ترکیب جا افتاده بود اما سعید مهری جانشین او شده بود‌. مهری بازیکن زحمتکشی است اما برای این دیدار ساخته نشده بود. زوج سعید مهری و روزبه چشمی خوب نبود. این ۲ بازیکن شبیه هم بازی می‌کنند و هر دو هافبک تدافعی هستند و در حمله نمی‌توانند به کمک تیم بیایند. استقلال با خروج آرش رضاوند هم دچار مشکل شد و در خط حمله عملکرد موفقی نداشتیم.
یکی از نقدهایی که اول فصل به استقلال می‌شد، خرید تعداد زیاد مهاجم بود، این انتقاد با عملکرد ضعیف مهاجمان بیشتر هم شد؛ این تعداد مهاجم نیاز بود؟
بازیکنانی که خریداری شدند، پیش از آمدن ساپینتو به تیم بود. البته بازیکنان بدی نیستند اما واجب بود به جای خرید این تعداد مهاجم، بازیکنی در پست پلی‌میکر خریداری شود. مسؤولانی که در آن مقطع در تیم بودند و ۶ فوروارد به خدمت گرفتند، حالا باید پاسخو باشند‌. در آن زمان پیشکسوتی هم کنار خودشان نیاوردند تا ضعف تیم را بگوید و باشگاه بر حسب آن بازیکن بگیرد.
البته ساپینتو تنها بازیکن طراح خود، عزیزبک آمانوف را هم به بازی نمی‌گیرد‌! به نظر شما دلیل استفاده نکردن از این بازیکن در ترکیب تیم چیست؟
آمانوف فصل گذشته و زمان مربیگری فرهاد مجیدی بازیکن خوب و تاثیرگذاری بود. نمی‌دانم او مشکل فنی دارد یا به مسائل دیگر مربوط می‌شود. با تمام احترامی که برای سعید مهری قائل هستم اما به نظر من آمانوف یک سر و گردن از او بالاتر است. برای من هم علامت سوال است که به چه دلیل هافبک ازبکستانی در ترکیب جایی ندارد.
استقلال در چه پست‌هایی نیاز به ترمیم دارد؟
استقلال وینگرهای خیلی خوبی دارد اما به بازیکن ذخیره هم نیاز دارد. به غیر از وینگر ذخیره، تیم نیاز مبرم به پلی‌میکر دارد. در پست‌های دیگر نیاز به ترمیم نداریم و بازیکنان خوبی در اختیار داریم. به نظر من خرید هافبک طراح از نان شب هم برای استقلال واجب‌تر است. ما بارها دیدیم که محبی خودش به عقب می‌رود و توپ‌گیری می‌کند. او و قائدی باید در 18 قدم صاحب توپ شوند و بازیکنی باید باشد که این کار را آسان کند‌.
امروز استقلال به مصاف صنعت نفت آبادانی می‌رود که تا اینجای لیگ که تنها ۱۲ هفته گذشته است، کادرفنی‌اش ۳ مرتبه تغییر کرده و در رده پانزدهم جدول لیگ قرار دارد. این دیدار می‌تواند به سود آبی‌ها تمام شود؟
بازی‌های صنعت نفت را دیده و آنالیز کرده‌ام. هفته قبل با سرمربی جدید توانستند مقابل نساجی میزبان به برد ۲ بر صفر برسند‌ اما در دیدار با استقلال 3-2 بازیکن تاثیرگذارشان مصدوم هستند و آن قدرت را ندارند که مقابل آبی‌ها ایستادگی کنند. البته همان‌طور که شما هم می‌دانید، فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و ممکن است آنها با یک ضدحمله استقلال را غافلگیر کنند اما ما برای قهرمان شدن دیگر نباید امتیاز مفت از دست بدهیم. باید حساب شده به مصاف نفتی‌ها برویم. در کل استقلال 3-2 گل از صنعت نفت جلو است به شرطی که این تیم را دست کم نگیرد.
  در این دیدار باید به حسینی استراحت داد و به جوان‌تر‌ها اعتماد کرد یا باید چشم روی اشتباهات او در داربی بست؟
بهترین بازیکنان دنیا هم اشتباه می‌کنند. اعتقاد دارم اشتباهات حسینی سهوی بوده است و باید به او همچنان اعتماد کرد. دروازه‌بان استقلال ستون تیمش است و تنها بهزاد غلامپور، باید او را روی سانتر‌ها بیشتر تمرین دهد و روی ضعف این بازیکن کار کند‌. با این حال ساپینتو تصمیم می‌گیرد چه بازیکنی در ترکیب قرار می‌گیرد و ما هم به انتخاب او احترام می‌گذاریم‌.

Page Generated in 0/0079 sec