printlogo


کد خبر: 258120تاریخ: 1401/10/5 00:00
اخبار

انتصاب دبیر چهارمین جشنواره سردار آسمانی
محمد کاظم‌تبار، دبیر چهارمین جشنواره سردار آسمانی شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، طی حکمی از سوی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمد کاظم‌تبار به‌عنوان دبیر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی منصوب شد. در حکم محمد حبیبی به محمد کاظم‌تبار آمده است: «بی‌تردید دی‌ماه نه‌تنها برای هر ایرانی آزاده‌ای، بلکه برای تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان یک ماه ویژه است؛ ماهی که در آن سردار سرافراز سپاه اسلام و اسطوره بی‌بدیل ایرانیان به آرزوی دیرینه‌اش، به یاران جدا افتاده‌اش پیوست و به آسمان‌ها پر کشید، بزرگمردی که جز برای سرافرازی و سربلندی ایران قدم از قدم برنداشت تا در راهی که بدان مؤمن و مشتاق بود جان خود را فدا کند، تا ثابت شود که اسطوره بودن و اسطوره شدن نه در قصه‌ها و افسانه‌های کهن که در عصر حاضر و در دنیای امروزی نیز خلق می‌شود و چه زیبا و ماندگار در آن روزی که ملت ایران فرزند خودش را در آغوش کشید و در چهارگوشه این سرزمین طوافش داد و اکنون این وظیفه و رسالت هنر و هنرمندان است که ترجمان اسطوره عصر خویش باشند و برای نسل‌های آینده عیان و بیان کنند که سردار دل‌ها چه کسی بود و چه کرد و قطعاً این تبیین با چه زبانی شیواتر و غنی‌تر از هنرهای نمایشی که همواره پیشران و پیش‌رو فرهنگ و هنر ایران‌زمین بودند».
چهارمین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در استان‌های کرمان و تهران در هفته مقاومت و سالروز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار خواهد شد.
***
«شب طلوع» میهمان فاطمی مخاطبان شبکه 2
 «شب طلوع» ویژه‌برنامه ایام فاطمیه است که از 3 الی 7 دی‌ماه روی آنتن شبکه ۲ است.
به گزارش «وطن‌امروز»، «شب طلوع» ویژه‌برنامه ایام فاطمیه که به همت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها‌السلام، بنیاد فرهنگی «صبح ظهور» و با مشارکت گروه معارف شبکه ۲ سیما در ۱۰ قسمت تولید و از شنبه 3 دی روانه آنتن شده تا چهارشنبه 7 دی نیز ادامه خواهد داشت. این برنامه ترکیبی به صورت مجری -کارشناس و آیتم‌محور تهیه شده است. میزبان این برنامه مهدی اعرابی است که در بخش کارشناسی با حضور حجت‌الاسلام سعیدی‌آریا، سیدحسین مومنی، استاد تراشیون و استاد هدایت درباره مقام و جایگاه زن در اسلام، نقش حضرت زهرا سلام‌الله در تربیت فرزندان،کنشگری مادران، حیا و عفاف و حجاب به گفت وگو می‌پردازند.
در این ویژه‌برنامه که به مدت ۳۵ دقیقه هر روز از شبکه ۲ سیما پخش می‌شود، آیتم‌های مداحی از مداحان اهل‌بیت(ع) نیز تولید و پخش می‌شود. «شب طلوع» از شنبه تا چهارشنبه هر روز ۲ بار در ساعت‌های ۱۷:۳۰ و حوالی ۲۴ (دوشنبه ساعت ۲۳:۳۰) از شبکه ۲ سیما روانه آنتن می‌شود.
***
مشارکت گسترده استان‌ها در جشنواره هنرهای تجسمی فجر
پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استان‌های کشور همراه بوده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمصطفی زراوندیان، دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از اعلام آمادگی و مشارکت گسترده استان‌های کشور در برگزاری این دوره از جشنواره خبر داد. زراوندیان ضمن ارزیابی مثبت روند تعامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: امسال همچون سال گذشته همزمان با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایتخت، شاهد برپایی نمایشگاه‌های هنری در استان‌های سراسر کشور نیز خواهیم بود.
دبیر بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: به موازات برگزاری ۲ بخش‌ اصلی و ویژه، بخش «تجسم هنر» نیز به نمایش آثار هنرمندان مقیم استان‌ها در استان‌های مربوطه اختصاص دارد. با توجه به هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌های صورت‌گرفته میان دبیرخانه جشنواره و مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور، به نظر می‌رسد امسال شاهد استقبال و حضور پررنگ هنرمندان استان‌ها در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر باشیم.
***
سیامک سلیمانی‌روشن درگذشت
سیامک سلیمانی‌روشن، شاعر و طنزپرداز باسابقه دار فانی را وداع گفت.
به گزارش «وطن‌امروز»، سیامک سلیمانی‌روشن شاعر و طنزپرداز باسابقه در 45 سالگی درگذشت. مراسم خاکسپاری این طنزپرداز شنبه ۳ دی‌ماه در روستای زادگاه این شاعر برگزار شد.
سیامک سلیمانی‌روشن متولد ۱۳۵۶ در روستای روشن آبسر از توابع رودسر بود. از آثار او به ترجمه منظوم گیلکی «حیدر بابایه‌ سلام» (استاد شهریار)، «این سیب‌ها بی‌گناهند» (مجموعه شعر جدی)، «کال گب» (مجموعه شعر گیلکی)، «پلیس کوچولو» (قصه کودکانه)، «راز جنگل آدمخواران» (داستان)، «عاشقانه‌های آبکی» (مجموعه رباعی و دوبیتی‌های طنز و جدی)، «فارسی عمومی» (برای تدریس در دانشگاه)، «می دیله ویجین بزن» (مجموعه شعر گیلکی) و «کبک آدم خروس می‌خواند» (مجموعه شعر طنز) می‌توان اشاره کرد.

Page Generated in 0/0071 sec