printlogo


کد خبر: 258131تاریخ: 1401/10/5 00:00
دور دنیا

خودکشی ۱۴ نظامی صهیونیست در سال جاری میلادی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که آمار خودکشی در میان نظامیان ارتش این رژیم افزایش یافته است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» نوشت که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خودکشی کرده‌اند که این رقم طی ۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بنا بر گزارش شبکه الجزیره، گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت نشان می‌دهد که آمار خودکشی نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۰۵ به ۳۶ مورد رسید که این رقم بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به ۲۸ مورد کاهش یافت و سپس در سال ۲۰۱۷ بار دیگر به ۱۶ مورد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، اکثر نظامیانی که خودکشی کرده‌اند از نظامیان مرد بوده و هیچ نامه یا پیامی که دلیل خودکشی آنها را نشان دهد، از خود بر جای نگذاشته‌اند. این روزنامه همچنین نوشت که طبق گزارشات ارتش رژیم صهیونیستی ‌طلب معافیت از خدمت نظامی به دلایل وضعیت روحی و روانی افراد نیز افزایش یافته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵ میانگین درخواست معافیت از خدمت به دلیل وضعیت روحی و روانی 4.5 درصد بود که در سال ۲۰۲۰ این رقم به 8.5 درصد افزایش یافته است.
***
مکرون: عضویت اوکراین  در ناتو بعید است
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه هنگام بازگشت از اردن که برای شرکت در کنفرانس بغداد ۲ به آن کشور سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت ژورنال، لوموند و النهار عنوان داشت: روسیه عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو را «تحریک‌آمیز» می‌داند و با وجود طرز تفکر روسیه، عضویت اوکراین در ناتو را نمی‌توان تصور کرد. چه اوکراین عضو ناتو شود، چه نشود – البته که عضویت این کشور در این ائتلاف نظامی «بعیدترین سناریو» است – تضمین‌های امنیتی باید به کی‌یف داده شود. وی در ادامه افزود: در وهله اول ما باید به فکر ساختار امنیتی و ثباتی باشیم که امنیت نه‌تنها اوکراین، بلکه امنیت مولداوی، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان را تضمین کند. مکرون درباره امنیت اروپا تصریح کرد: اروپا باید امنیت خود را حفظ کند. اروپا باید استقلال فناوری و توانایی خود از آمریکا را به دست آورد و یک ستون واقعی اروپایی در داخل ناتو ایجاد کند. این یک پروژه جایگزین نیست. رئیس‌جمهور فرانسه سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین به واشنگتن را «اتفاقی خوب» قلمداد کرد و درباره کمک‌های مالی و نظامی غرب به کی‌یف، گفت: آمریکا کمک‌های زیادی به لحاظ مالی و نظامی به اوکراین می‌کند. اروپا نیز کمک‌های زیادی را ارسال می‌کند و ما از نزدیک با یکدیگر هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهیم.
***
تظاهرات هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو
رسانه‌های عبری‌زبان از تظاهرات هزاران اسرائیلی در شهر حیفا علیه نخست‌وزیر مکلف خبر دادند. هزاران اسرائیلی در شهر حیفا علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی و دولت جدید وی که قرار است با مشارکت شخصیت‌های نژادپرست و احزاب افراطی راست‌گرا تشکیل شود، تظاهرات کردند. رهبری این اعتراضات را موشه یعالون، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به همراه رون کاتری، سخنگوی سابق ارتش این رژیم و تعدادی از نظامیان سابق بر عهده داشتند. این تظاهرات ادامه اعتراضات اخیر علیه دولت نتانیاهو است. موشه یعالون اعلام کرد: دولت نتانیاهو مشروعیت اخلاقی خود را از دست داده و از مسیر درست دور شده است. ما خواهان تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو هستیم. اخیراً نیز هزاران اسرائیلی در مقابل ساختمان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) علیه دولت جدید تظاهرات کردند.
***
چارلز سوم برادرش را از کاخ باکینگهام بیرون انداخته است
بر اساس گزارش روزنامه سان، در پی یک سری رسوایی‌های اخلاقی‌ که شاهزاده «اندرو»ی بریتانیا حین ارتباطاتش با «جفری اپستین» پدوفیل آمریکایی به بار آورد، شاه «چارلز سوم» این برادر کوچک‌ترش را از کاخ باکینگهام بیرون انداخته است. به گزارش ایسنا، روزنامه سان جمعه گزارش داد شاهزاده اندرو ۶۲ ساله که به «دوک یورک» معروف است و سومین فرزند «الیزابت دوم» ملکه پیشین بریتانیا به شمار می‌رود، اکنون اجازه نخواهد داشت در اقامتگاه سلطنتی باکینگهام در لندن دفتر داشته باشد و همچنین نمی‌تواند از آدرس پستی آن هم استفاده کند. یک منبع مطلع به سان گفت: «رسما هرگونه حضور او در کاخ به پایان رسیده است. شاه این را شفاف اعلام کرده است. او یک عضو سلطنتی شاغل نیست. او اکنون مستقل و مسؤول کارهای خودش است». با این حال، اندرو عمارت «رویال لاج» در املاک «ویندزر» واقع در غرب لندن را حفظ خواهد کرد. این شاهزاده بدنام، در سال ۲۰۱۹ و زمانی که الیزابت دوم به عنوان ملکه فعالیت داشت، اعلام کرد که از فعالیت‌های سلطنتی کناره‌گیری می‌کند. اندرو که متهم است حدود ۲۱ سال پیش با یک دختر زیر سن قانونی رابطه جنسی داشته است، عناوین نظامی خود را در ژانویه از دست داد تا مانند یک شهروند عادی و بدون داشتن عنوان مناسبی همچون «والاحضرت» در دادگاه آمریکا محاکمه شود.
***
درگذشت تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س)
وزارت آموزش عالی سوریه از درگذشت تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) خبر داد. وزارت آموزش عالی و پژوهش علمی سوریه از درگذشت دکتر «هانی مرتضی» وزیر اسبق آموزش عالی سوریه خبر داد. این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای خبر درگذشت هانی مرتضی را اعلام کرد و به خانواده، بستگان و دوستان وی تسلیت گفت. هانی مرتضی متولد سال ۱۹۳۹ پزشک سوری است که رئیس اسبق دانشگاه دمشق بود و تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) را نیز بر عهده داشت.

Page Generated in 0/0060 sec