printlogo


کد خبر: 258132تاریخ: 1401/10/5 00:00
اخبار

نکات مثبت انقلاب AFC
سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا از نکات مثبت انقلاب AFC در فوتبال باشگاهی آسیا پرده برداشت. به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا ۲ روز پیش از انقلاب بزرگش در فرمت مسابقات باشگاهی در سطح قاره کهن خبر داد. در این انقلاب بزرگ AFC دیگر از سال 2024 خبری از لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی  کاپ نیست. مسابقات باشگاهی آسیا از سال 2024 به شکل 3 تورنمنت مختلف برگزار می‌شود. طبق اعلام AFC فرمت جدید مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا از سال 2025-2024 در 3 سطح متفاوت با حضور 76 باشگاه خواهد بود.
3 تورنمنت جدید AFC برای فوتبال باشگاهی آسیا به شرح زیر است:
1- سطح یک: با حضور 24 تیم ( 12 تیم از غرب آسیا و 12 تیم از شرق آسیا)
2- سطح دو: 32 تیم در 8 گروه 4 تیمی به رقابت می‌پردازند
3- سطح سوم: با حضور 20 تیم در 5 گروه 4 تیمی
در همین رابطه «نضال بحران» سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمینه تغییرات بنیادین در مسابقات باشگاهی آسیا اینطور گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از 5 سال پیش به دنبال تغییری بنیادین در فرمت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود تا بتواند سود بیشتری به باشگاه‌ها برسد و فوتبال آسیا پیشرفت کند و رقابت‌ها زیباتر و جذاب‌تر شود. در تصمیم جدید AFC رقابت در سطح باشگاهی آسیا جذاب‌تر خواهد شد. در این تورنمنت‌ها دیگر تیم‌های شرق و غرب جدا از هم رقابت نمی‌کنند و از همان ابتدای رقابت‌ها تیم‌های برتر شرق با غربی‌ها وارد رقابت می‌شوند و این جذابیت را بیشتر می‌کند. سخنگوی AFC درباره اینکه تمام فدراسیون‌ها می‌توانند نمایندگانی در این 3 تورنمنت داشته باشند، گفت: سطح‌بندی مسابقات به 3 رده مختلف باعث می‌شود تمام فدراسیون‌ها فرصت حضور در 3 رده مسابقات آسیایی را داشته باشند و با نمایندگان‌شان بتوانند در یکی از این 3 رده افتخارآفرینی کنند. همچنین پاداش‌ها نسبت به گذشته بیشتر می‌شود و رقمی بیش از 40 میلیون دلار پاداش برای باشگاه‌ها (رقمی در حدود پاداش جام جهانی) در نظر گرفته شده است.
بدین ترتیب نمایندگان کشورمان می‌توانند در 3 رده مسابقات آسیایی شرکت کنند و در صورت ناکامی در رده نخست مسابقات آسیایی در سطح دوم یا سوم آسیا قهرمانی را تجربه کنند.
***
پیکان فاتح نخستین جدال هفته سیزدهم والیبال
تیم پیکان تهران در نخستین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال موفق به شکست شهرداری گنبد شد. هفته سیزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران دیروز  با 7 دیدار در شهرهای گرگان، یزد، رفسنجان، آمل، اصفهان، ارومیه و تهران پیگیری شد. در نخستین مسابقه این هفته تیم‌های پیکان تهران و شهرداری گنبد از ساعت 15 در سالن فدراسیون والیبال به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان پیمان اکبری در این مسابقه ۳ بر یک حریف را شکست دادند و به هشتمین برد خود دست یافتند و 27 امتیازی شدند. تیم شهرداری گنبد در ست دوم 25 بر 21 به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 20 و 25 بر 19 نتیجه را واگذار کرد تا هفتمین ناکامی خود را تجربه کند و دور رفت لیگ برتر مردان سال 1401 را با 6 برد و 16 امتیاز به پایان برساند. علی امیدی و علی یاوری، ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که 111 دقیقه طول کشید. علیرضا قریب و اکبر شرقی نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدراسیون، میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون و محمد وکیلی سرمربی تیم‌ملی والیبال نوجوانان به‌ همراه بازیکنان این تیم تماشاگران ویژه این مسابقه بودند.
***
امباپه همچنان در رؤیای رئال‌مادرید
شبکه اسپانیایی اعلام کرد کیلیان امباپه با وجود تمدید قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن همچنان در رویای حضور در رئال مادرید است و به همین خاطر دوست دارد بار دیگر با پرس در تماس باشد. به گزارش اسپورت، کیلیان امباپه هدف بزرگ رئال‌مادرید در تابستان سال قبل بود. باشگاه رئال مدت‌هاست دوست دارد این بازیکن فرانسوی را جذب کند. او در بین هواداران رئال هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و نظرسنجی‌ها نشان می‌داد گزینه ایده‌آل هواداران رئال برای تقویت خط حمله است. با این حال او قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کرد و در این تیم ماندنی شد تا مورد انتقاد تند رئالی‌ها قرار گیرد. امباپه رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد که تاکنون به این عنوان دست پیدا نکرده است. این در حالی است که رئال رکورددار قهرمانی در این رقابت بزرگ است. شبکه دیفنسا سنترال اسپانیا مدعی شد ‌امباپه همچنان رویای حضور در رئال‌مادرید را دارد و به همین خاطر دوست دارد تماس‌هایش با فلورنتینو پرس دوباره آغاز شود و بار دیگر خود را در دل هواداران رئال جا دهد. این شبکه اسپانیایی اعلام کرد امباپه قبل از اینکه قراردادش را با پاری‌سن‌ژرمن تمدید کند، در ماه 3-2 بار با فلورنتینو پرس از طریق اسکایپ صحبت می‌کرد. این مهاجم فرانسوی دوست دارد بار دیگر با رئیس باشگاه رئال در تماس باشد تا به رویای دوران کودکی خود برسد و پیراهن رئال را بر تن کند. امباپه پیش از این اعلام کرده بود رویای پوشیدن پیراهن رئال مادرید را در سر دارد.

Page Generated in 0/0072 sec