printlogo


کد خبر: 258140تاریخ: 1401/10/5 00:00
اخبار

«سورن پلاس» جایگزین تاکسی‌های فرسوده پایتخت می‌شود
معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی تهران از آغاز طرح نـوسازی تـاکسی‌های فـرسـوده با امکان ثبـت‌نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گازسوز با سطح آلایندگی یـورو 5 خبـر داد. سیدعلی محتشمی‌پور از آغاز فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده برای متقاضیان نوسازی خودروهای تاکسی فرسوده شهر تهران به صورت نقدی خبر داد. وی اظهار کرد: طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با امکان ثبت‌نام و انتخاب خودروی سمند سورن پلاس پایه گازسوز با سطح آلایندگی یورو 5 با قیمت 274 میلیون تومان همزمان با روز ملی حمل‌و‌نقل در سراسر کشور فراهم شده است و قیمت نهایی منوط به ارائه پیش‌فاکتور صادره از سوی شرکت ایران‌خودرو است. 
محتشمی‌پور در پایان افزود: مدت‌زمان تحویل خودروها پس از تکمیل وجه حداکثر ۳ ماه است و متقاضیان نوسازی خودروی فرسوده تاکسی باید ضمن دارا بودن پروانه معتبر تاکسیرانی، با ثبت‌نام اولیه در سامانه فروش اینترنتی شرکت ایران‌خودرو به آدرس esale.ikco.ir و پس از آن مراجعه به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی نسبت به ثبت نام نهایی به صورت نقدی اقدام کنند.
***
رشد ۱۷ درصدی اهدای خون در تهران
مدیرکل انتقال خون استان تهران از اهدای خون ۲۸۷ هزار پایتخت‌نشین در بازه زمانی عید نوروز تا یلدای ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: به علت سرمای هوا احتمال کاهش مراجعات مردم به مراکز اهدای خون وجود دارد اما باید توجه کرد که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی، نیازی روزانه و همیشگی است. دکتر سیدمنتظر شُبّر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران طی ۹ ماه گذشته، گفت: بالغ بر ۳۶۲ هزار و ۴۱۰ نفر از مردم پایتخت در ۹ ماه گذشته جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کرده‌اند. باید توجه کرد که میزان مراجعه مردم به مراکز اهدای خون تهران طی ۹ ماه گذشته در سال جاری، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایشی ۱۹ درصدی داشته است. 
وی افزود: از بین داوطلبان اهدای خون در پایتخت، ۲۸۷ هزار و ۵۸۴ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به آمار اهدای خون تهرانی‌ها در سال قبل، حدود ۱۷ درصد رشد داشته است. وی همچنین از رشد ۱۷ درصدی اهدای خون بانوان از نوروز تا یلدای ۱۴۰۱ نسبت به همین ایام در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از جمع اهداکنندگان خون در استان تهران در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز امسال، ۴۹ هزار و ۱۷۴ نفر برای نخستین بار نام خود را به عنوان اهداکننده خون ثبت کردند. 
***
حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندپروری
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بر حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری و ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندپروری تاکید کرد. سیدمصطفی سیدهاشمی در مراسم پایانی نخستین جشنواره طراحی برای کودک گفت: این جشنواره در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری و کمک موثر به خانواده‌هایی که ۲ یا ۳ فرزند به بالا دارند برگزار شد تا فضای خانه‌های شهری این افراد که متناسب با فرزندآوری نیست، بهبود یابد. 
وی افزود: با صنعتی‌سازی و تولید انبوه ایده‌های برتر این جشنواره، بهترین استفاده از فضاهای کوچک انجام می‌شود تا کودک با ایمنی بیشتر در منزل رشد کند. وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام صرفا به برگزاری یک جشنواره اکتفا نمی‌کند و از همین امروز از این طرح‌ها برای تولید صنعتی و تجاری‌سازی و در دسترس قرار دادن آنها برای خانواده‌ها اقدام خواهد کرد. 
وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین اقداماتی را برای خانواده‌های محروم دارای فرزند معلول هم در دستور کار دارد؛ به طوری که تعداد ۱۰ هزار خانه دارای افراد معلول را بازسازی و مناسب‌سازی کنیم. در ادامه، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: امروز در ایران بابت هر فرد از زمان تولد 2.5 میلیارد تومان برایش هزینه می‌شود تا به سن اشتغال برسد. این رقم وقتی ضرب در تعداد موالید کشور شود عدد بزرگی به دست می‌آید و پیامش این است که برای افزایش جمعیت و حفظ موالید باید به صورت ویژه تلاش شود. 
حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: در شرایطی هستیم که خلاقیت، ابتکار و ایده‌های نو در این زمینه می‌تواند برای باورمند کردن خانواده‌های ایرانی بسیار راهگشا باشد.
***
اگر از عکس کارت ملی خود راضی نیستید، عکس جدید بگیرید
مدیرکل سازمان ثبت‌ احوال استان تهران به مناسبت روز ملی ثبت ‌احوال درباره مشکلات کارت ملی هوشمند صحبت کرد. حسین زین‌الصالحین درباره این مساله که ممکن است عده‌ای از عکس کارت‌ ملی خود راضی نباشند، گفت: عکسی که در عکاسی گرفته می‌شود، رتوش می‌شود. عکس ثبت ‌احوال ساده و طبیعی است. با این حال برای این افراد دوره‌های آموزشی گذاشته شده است. همچنین اگر کسی ناراضی باشد، عکس‌ کارت ‌ملی را تغییر می‌دهیم. 
مدیرکل سازمان ثبت‌ احوال استان تهران درباره کاهش سن در شناسنامه گفت: بحث‌ کاهش سن یک تا ۵ سال از طریق مراجع قضایی با ادله مثبت و ۵ تا ۱۰ سال با تشکیل کمیسیون تشخیص سن که مرکب از قاضی، ثبت ‌احوال، شورای شهر و فرماندار است، استعلاماتش انجام می‌شود و اگر حقی داشته باشند انجام خواهد شد. وی در پایان پیرامون شرایط جمعیتی تهران گفت: در حال حاضر جمعیت تهران ۱۴ میلیون و‌ ۱۴۰ هزار و ۶۵۳ نفر است. از این مقدار 50.3 مرد و49.7 زن است. در بحث تولد در تهران کاهش جمعیت 4.9 درصدی و در مقوله فوت کاهش ۳۷ درصدی داشتیم.

Page Generated in 0/0059 sec