printlogo


کد خبر: 258154تاریخ: 1401/10/5 00:00
سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر:
دانشمندان ما را با ادعای آزادی ترور کردند

گروه سیاسی: عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: کسانی دانشمندان ما را ترور کردند که ادعای تمدن و آزادی داشتند و دانشمندان ما را اول در لیست تحریم قرار می‌دادند، بعد طبق این لیست به ترور آنها اقدام می‌کردند.
سعید جلیلی در یادواره شهدای هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر گفت: امیدواریم بتوانیم با گفت‌وگو کردن و صحبت راجع ‌به مسائل مختلف نگاه‌های‌مان را به هم نزدیک کنیم. وی افزود: دانشمند شدن در عرصه‌های علمی چرا باید مساوی شود با اینکه این افراد را مورد هدف قرار دهند. شهدای هسته‌ای ما مورد هدف دشمنان قرار گرفتند.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در دنیایی که ادعا داشتند علم را نمی‌شود محدود کرد، این بزرگواران ترور شدند. سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا باید دانشمندان ما ترور شوند؟ جلیلی در ادامه تأکید کرد: سؤال بعدی این است که چه کسانی این افراد را ترور کردند؟ نکته این است که کسانی که ادعای تمدن و آزادی داشتند، اول این دانشمندان را در فهرست تحریم قرار می‌دادند و همین‌ها آنها را ترور کردند. وی افزود: کسانی این رفتارها را انجام می‌دهند که ادعای آزادی و تمدن دارند. چگونه افرادی می‌توانند زشت‌ترین رفتارها را انجام دهند و بعد شعارهای آزادی‌خواهانه بدهند و عده‌ای هم برای‌شان دست بزنند. جلیلی اظهار کرد: کار مهم دانشگاه این است که هم تصویر صحیحی از جامعه داشته باشد و هم به دیگران انتقال دهد. نمی‌شود یک موضوعی را بر اساس خود مختصات آن نقطه بررسی کنید، تحولات دیگر نیز مهم است. نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تا به حال آژانس یک بار نتوانسته ادعا کند فعالیت‌های هسته‌ای ما خلاف رویکرد صلح‌آمیز است. چرا این فعالیت‌ها و‌ مراکز هسته‌ای مثل نطنز بارها مورد تخریب قرار گرفت و کسانی به خودشان اجازه می‌دهند بگویند باید توافقی شود که در این توافق اگر دانشمندانی می‌خواهند مطالعاتی کنند، باید اول تأیید ما را بگیرند؟ وی افزود: تمدن غرب حرکتی را مدت‌هاست شروع کرده و در زمینه‌هایی موفقیت‌های مقطعی هم داشته است اما به این نتیجه رسیده‌اند که این پیشرفت و قدرت را می‌خواستند انحصار داشته باشند. جلیلی عنوان کرد: کسی که دانشمند را به خاطر علمش ترور می‌کند، امروز ادعای علم‌اندوزی می‌کند، شعار زندگی و آزادی می‌دهد و‌ می‌گوید نگران مردم کردستان هستم. نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امیرکبیر را که به دنبال علم و تأسیس دارالفنون بود 3 سال نتوانستند تحمل کنند و شهید کردند. الان همان کارهای هیتلر را انجام می‌دهند و ادعای آزادی و پیشرفت هم دارند. وی افزود: شما حتی حاضر نشدید آن زمان یک قطعنامه صادر کنید. همان کسانی که می‌گفتند آزادی و سر تا نوک پا باید غربی شد، وقتی دیکتاتوری مثل رضاخان سرکار می‌آید 20 سال می‌ماند ولی امیرکبیر 3 سال هم نمی‌ماند. سعید جلیلی گفت: عده‌ای می‌گفتند ما از فرق سر تا نوک پا باید غربی شویم؛ چه کسانی اینها را مطرح می‌کردند؟ همان کسانی که در آن زمان بدترین توافق‌ها را می‌کردند و منافع کشور را از دست می‌دادند. وی اظهار کرد: منطق گفت‌وگوی دشمنان همین است، وقتی نمی‌توانند در استدلال و منطق صحیح گفت‌وگو ‌کنند، به ترور و تخریب رو می‌آورند.

Page Generated in 0/0090 sec