printlogo


کد خبر: 258169تاریخ: 1401/10/7 00:00
اخبار

«داستان فاطمه» در کتابستان
کتاب «داستان فاطمه» نوشته علیرضا نظری‌خرم توسط انتشارات کتابستان چاپ و روانه بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «داستان فاطمه(س)» به قلم علیرضا نظری‌خرم به‌تازگی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) توسط انتشارات کتابستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دومین اثر نویسنده آن است که پیش از این، اثر داستان «بریده‌بریده» را در همین سبک به نگارش درآورده است. مولف اثر پیش‌رو تلاش کرده دور از خیال‌پردازی‌های داستانی با غور در منابع کهن شیعه و سنی خط روایتی از آفرینش حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و ادوار گوناگون زندگی ایشان به دست دهد و ختم روایت خود را به بیان مقام آخرتی صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها زینت داده است. استناد کتاب به منابع سده نخست تا قرن هشتم هجری که معتبرترین منابع است، کتاب را به مرتبت پژوهشی تاریخی رسانده است؛ گزارش‌هایی نیز از عالمان و مورخان اهل تسنن از چندوچون سیره فاطمی در این روایت به تضمین آمده است. داستان فاطمه نه با زبانی تاریخی به طرز تاریخ‌نگاران کهن که با بیانی متفاوت و زبانی محاوره‌ای، روایتی مستند از زندگانی سامان داده است که کج‌اندیشان بدعهد آن را برساخته‌ای تاریخی دانسته‌اند. این کتاب در ۳۷۲ صفحه با قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
90 درصد مردم فوتبال را از تلویزیون تماشا کردند
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی 89.7 درصد فوتبال‌دوستان از طریق تلویزیون پیگیر مسابقات جام‌جهانی فوتبال 2022 قطر بوده‌اند. به گزارش فارس، طبق آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما 82.1 درصد عملکرد صداوسیما را در زمینه کیفیت تصویر، 81.8 درصد در زمینه کیفیت صدا و 69.5 درصد در زمینه تسلط گزارشگران در حد زیاد، موفق دانسته‌اند و به طور کلی 71 درصد از پخش مسابقات از صداوسیما در حد زیاد راضی بوده‌اند. بنا بر همین گزارش، برنامه‌های جام 2022 از شبکه 3 با 38.2 درصد و جام 22 از شبکه ورزش با 10.8 درصد، پربیننده‌ترین ویژه‌برنامه‌های فوتبالی بوده‌اند. نکته حائز اهمیت اینکه 30.5 درصد نیز از تلوبیون برای دیدن مسابقات فوتبال و بازپخش آن استفاده کرده‌اند. دیدار ایران - آمریکا با 77.8 درصد بیننده، پربیننده‌ترین بازی و بازی با ولز و انگلیس به ترتیب با 67.8 درصد و 64.5 درصد در رده‌های بعدی میزان بینندگان بازی‌های تیم ‌ملی کشورمان در جام‌جهانی 2022 قطر بوده‌اند. جالب اینکه پربیننده‌ترین بازی ایران در جام‌جهانی پیشین، دیدار با پرتغال بود که 73.7 درصد بیننده داشت و دیدارهای ایران با اسپانیا و مراکش به ترتیب 70.8 و 69.8 درصد بیننده داشت.
***
نقد «زخم روی زخم» در مشهد
کتاب «زخم روی زخم» نوشته محمود جوانبخت، امروز ساعت ١٧ در حوزه هنری خراسان رضوی نقد می‌شود. به گزارش فارس، کتاب «زخم روی زخم» که روایتی است از مقاومت ترکمانان شیعه عراق در برابر داعش، در حوزه هنری خراسان رضوی (مشهد) نقد می‌شود. در کتاب «زخم روی زخم» نویسنده که برای ساخت فیلم مستند در زمان جنگ با داعش بارها به عراق سفر کرده، ماجرای حمله داعش به مناطق ترکمان‌نشین و مقاومت و نبرد شیعیان ترکمان را پیش روی مخاطب خود قرار می‌دهد. جلسه نقد و بررسی کتاب زخم روی زخم به همت دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان رضوی و با حضور نویسنده و جمعی از اهالی قلم و منتقدان مشهد در روز چهارشنبه هفتم دی‌ماه ساعت ١٧ در محل حوزه هنری این شهر برگزار خواهد شد.
***
«پرواز با بال‌های سوخته» در تئاتر شهر
نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» به کارگردانی محمد ستوده هفتم تا شانزدهم دی‌ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. به گزارش ایرنا، «پرواز با بال‌های سوخته» به نویسندگی مهدی اکبری و کارگردانی محمد ستوده عنوان یکی از تازه‌ترین آثار نمایشی تئاتر شهر است که از روز هفتم تا شانزدهم دی‌ماه سال جاری در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. 
در خلاصه داستان نمایش آمده است: تو محله خواجه خضر هیچ‌ کس بدون اذن ما اجازه نفس کشیدن نداشت تا اینکه سروکله قاسم پیدا شد. اینکه می‌بینی دست‌پخت قاسمه... این اثر نمایشی یکی از نمایش‌های برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران بوده است. نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» از ۷ تا ۱۶ دی ساعت ۱۷:۳۰ با مدت زمان ۵۵ دقیقه و با قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.
***
بازیگر «اسکیپی» درگذشت
تونی بری بازیگر کهنه‌کار سینما و تلویزیون استرالیا که بسیاری او را با نقش‌آفرینی در سریال «اسکیپی» می‌شناختند، از دنیا رفت. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تونی بری، بازیگری که در فیلم «استرالیا» و سریال «اسکیپی» بازی کرده بود، در ۸۱ سالگی درگذشت. وی از بازیگران شناخته‌شده استرالیایی بود که نقشی طولانی در سریال درام «زمان زندگی ما» داشت. از نقش‌های مهم و اخیر تلویزیونی وی نیز می‌توان از درام «زمان زندگی‌های ما» نام برد. وی سال ۲۰۱۳ در اواسط تولید سریال دچار بیماری شد و پای چپ خود را پس از یک دهه مبارزه با ملانوما از دست داد اما این موضوع او را متوقف نکرد و قطع عضو به سریال هم راه یافت و شخصیتی که بری نقشش را ایفا می‌کرد پس از تصادف پای خود را از دست داد و وی در دوران نقاهت دوباره جلوی دوربین رفت و دوباره راه رفتن را یاد گرفت.

Page Generated in 0/0054 sec