printlogo


کد خبر: 258182تاریخ: 1401/10/7 00:00
اخبار

۲ شطرنج‌باز ایران مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نشدند
بردیا دانشور و پویا ایدنی، ۲ ملی‌پوش شطرنج ایران مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی حاضر نشدند.
به گزارش ایسنا، در جریان مسابقات سریع قهرمانی جهان در بخش مردان، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفان خود رفت  و در روز اول به ۳ پیروزی، یک شکست و یک تساوی رسید. نماینده ایران که با ریتینگ ۲۶۵۶ در این مسابقات حضور دارد، توانست در ۵ بازی اول خود ۳.۵ امتیاز کسب کند و در رده ۳۰ این مسابقات بایستد. پویا ایدنی، دیگر شطرنج‌باز ایران در مسابقات جهانی، در دور چهارم این مسابقات مقابل شطرنج‌باز رژیم صهیونیستی حاضر نشد. نماینده ایران در این مسابقات با کسب 2 پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی 2.5 امتیازی شد و در رده ۹۱ این رقابت‌ها قرار گرفت. بردیا دانشور، ملی‌پوش جوان شطرنج ایران هم که در این مسابقات حضور دارد، در دور سوم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشد. این شطرنج‌باز در ۲ بازی به پیروزی رسید، در ۲ بازی شکست خورد و در یک رقابت به تساوی دست یافت تا با 2.5 امتیاز در رده ۹۹ قرار بگیرد.
***
پرسپولیس از لوکادیا شکایت می‌کند
باشگاه پرسپولیس بزودی از مهاجم خود به صورت رسمی شکایت خواهد کرد. با خروج ناگهانی یورگن لوکادیا از کشور و فسخ یک طرفه قراردادش با پرسپولیس، این باشگاه قصد دارد اقدامات حقوقی برای جلوگیری از تضییع حقوق باشگاه را انجام دهد. در همین رابطه باشگاه پرسپولیس نامه‌ای برای لوکادیا ارسال کرد اما این بازیکن پاسخی به این نامه نداد. این موضوع باعث شد حالا پرسپولیس رویه شکایت را در این پرونده در پیش بگیرد. در روزهای اخیر باشگاه پرسپولیس با جمع‌آوری مدارک و مستندات آماده شکایت از لوکادیا شده و در روزهای آینده این شکایت به صورت رسمی از لوکادیا انجام خواهد شد. خروج ناگهانی از ایران، فسخ یک‌طرفه قرارداد، غیبت در تمرینات و بازی‌های رسمی و... از جمله مواردی است که باشگاه پرسپولیس مستندات آنها را جمع‌آوری کرده تا از مهاجم هلندی خود شکایت کند.
***
تقلب فیفا از لالیگا در جام‌جهانی قطر
قانون جدید وقت‌های اضافه قبل از جام‌جهانی در لیگ فوتبال اسپانیا اجرا می‌شد و فیفا در این مورد از لیگ اسپانیا کپی‌برداری کرده است. به گزارش فارس، روزنامه اسپانیایی مارکا نوشته قبل از اجرای قانون جدید درباره وقت‌های اضافه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر که به داوران گفته شده بود با دست باز وقت‌های اضافه را محاسبه کنند تا هواداران، فوتبال بیشتری ببینند، این قانون در فصل جاری لالیگا اجرایی شده بود.
«مدینا کانتالخو» رئیس کمیته فنی داوران فدراسیون فوتبال اسپانیا در ماه آگوست قبل از شروع رقابت‌های باشگاهی در اسپانیا گفته بود در این فصل وقت‌های اضافه بیشتری گرفته خواهد شد و ممکن است حتی ۱۵ دقیقه به زمان بازی اضافه شود. مارکا ۱۴ هفته مسابقات لالیگا را تجزیه و تحلیل کرده و به این نتیجه رسیده تیم‌های اسپانیایی در بالاترین سطح فوتبال این کشور ۱۲۰۵ دقیقه بیشتر فوتبال بازی کرده‌اند. در ۴ مسابقه این فصل ۱۶ دقیقه به وقت‌های قانونی بازی‌ها اضافه شده و تیم «ختافه» نیز با ۱۳۶ دقیقه، بیشتر از بقیه تیم‌ها در زمین مسابقه بوده است.
«آلخاندرو فرناندز» داور ۴۰ ساله اسپانیایی نیز بیشتر از بقیه به این سیستم زمان‌گیری معتقد بوده و در ۶ قضاوت خود در لالیگا ۶۲ دقیقه وقت اضافه گرفته است.
***
اردوغان:
رونالدو مدافع آرمان فلسطین است
رئیس‌جمهور ترکیه معتقد است نیمکت‌نشینی رونالدو در بازی مقابل مراکش در جام‌جهانی قطر، دلیل سیاسی داشته است. به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان روز یکشنبه با تأکید بر اینکه لیونل مسی آرژانتینی و کریستیانو رونالدوی پرتغالی را نمی‌توان با هم مقایسه کرد، گفت فوق‌ستاره پیشین تیم‌های رئال مادرید، یوونتوس و منچستریونایتد در جام‌جهانی به ‌دلایل سیاسی نیمکت‌نشین شد. اردوغان در مراسمی در شهر ارزروم که با جوانان ترکیه‌ای ملاقات کرد، با اشاره به نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدوی 37 ساله در بازی مقابل مراکش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2022 قطر گفت: آنها استعداد رونالدو را هدر دادند، متأسفانه برای او محرومیت سیاسی وضع کردند. وی افزود: فرستادن فوتبالیستی مانند رونالدو به زمین در فاصله 30 دقیقه مانده به پایان بازی روحیه او را خراب کرد و انرژی‌اش را گرفت. کریستیانو کسی است که از آرمان فلسطین دفاع می‌کند. با توجه به اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام، رونالدو برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش راهی عربستان می‌شود. این مهاجم 37 ساله در نیمه دوم بازی مقابل مراکش که در آن پرتغال با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، به‌ عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. او همچنین در بازی مقابل سوییس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی قطر نیمکت‌نشین بود و به ‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. رونالدو که تنها بازیکنی است که در ۵ دوره جام‌جهانی گلزنی کرده، پس از حذف تیم‌ ملی فوتبال پرتغال از جام‌جهانی که به ‌نظر می‌رسد آخرین حضور او در این رقابت‌ها بود، نتوانست جلوی احساساتش را بگیرد و با چشمانی اشک‌آلود راهی رختکن شد. برنده ۵ توپ طلا تاکنون چندین‌بار از مردم مظلوم در سراسر جهان از جمله فلسطینی‌ها حمایت کرده و صدای آنها بوده است.

Page Generated in 0/0057 sec