printlogo


کد خبر: 258189تاریخ: 1401/10/7 00:00
اخبار

۸۳ درصد بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: تاکنون ۸۳ درصد افرادی که در جریان اغتشاشات اخیر استان تهران روانه زندان شده بودند، آزاد شده‌اند. علی القاصی‌مهر با بیان اینکه ‌اکنون تعداد دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر این استان که در زندان به سر می‌برند پایین است، گفت: این افراد جزو عناصر اصلی و لیدرهای اغتشاشات بودند. وی با اشاره به بازدید قضات ویژه پرونده‌های قضایای اخیر از زندان‌ها و ملاقات چهره به چهره آنها با دستگیرشدگان این پرونده‌ها افزود: در ۳ ماه گذشته قضات ویژه پرونده‌های اغتشاشگران و مقامات و مدیران قضایی استان تهران، ۲ هزار و ۲۳۹ نوبت بازدید از زندان‌ها داشتند و به صورت چهره به چهره به گفت‌وگو با تک‌تک زندانیان پرداختند. القاصی‌مهر از اعزام ۲ هیات حقوق شهروندی به زندان‌های استان تهران خبر داد و اظهار داشت: در جریان این بازدیدها، علاوه بر ملاقات رودررو با زندانیان مرتبط با قضایای اخیر، وضعیت کلی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش ایرنا، ۲۲ آذر سال جاری رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران گفته بود ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا ۲ سال و ۷۰ نفر به مجازات‌های جریمه نقدی محکوم شدند.
***
خانه‌های روستایی سراسر کشور بیمه حوادث می‌شوند
۱۵ هزار خانه روستایی در استان مازندران تحت پوشش خدمات بیمه‌ای بنیاد برکت قرار گرفتند. با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری مازندران و به منظور اجرای سیاست‌های حمایتی و گسترش خدمات بیمه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و بویژه روستاها، ۱۵ هزار باب واحد مسکونی مستقر در مناطق روستایی سراسر استان مازندران بیمه حوادث و آتش‌سوزی شدند. مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم امضای این تفاهمنامه خاطرنشان کرد: در حوادث و بلایای طبیعی که به‌طور معمول و به شکل سالانه در کشور اتفاق می‌افتد، خانه‌های روستایی که عموما با یک معماری سنتی ساخته شده و استحکام لازم را ندارند، بیشترین آسیب را می‌بینند. محمد ترکمانه ادامه داد: بر همین اساس، تدبیری اندیشیده شده تا با همکاری بنیاد برکت و استانداری‌های سراسر کشور، فاز جدیدی از بیمه خانه‌های روستایی ایجاد شود تا اگر این منازل بر اثر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... آسیب دیدند، خسارت آنها به صورت نقدی جبران و پرداخت شود. مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز ۵۰۰ هزار خانه روستایی در ۸ استان کشور تحت پوشش بیمه حوادث و آتش‌سوزی برکت قرار گرفته‌ و امروز نیز با انعقاد تفاهمنامه با استانداری مازندران ۱۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان بیمه می‌شوند. 
***
تحویل ۲ میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال
معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور از تحویل ۲ میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال خبر داد. محمدباقر عباسی درباره اتمام تحویل کارت‌های ملی هوشمند معوق از سنوات گذشته گفت: از مجموع ۶۱ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵سال که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده بودند تاکنون کارت هوشمند ملی برای ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر صادر شده است. وی افزود: در حال حاضر مجموعه صدور کارت هوشمند سازمان ثبت احوال بر اساس زیرساخت‌های ایجاد شده ظرفیت صدور ماهانه 2.5 میلیون کارت هوشمند را دارد و تا پایان سال برای ۲ میلیون نفر باقیمانده ثبت‌نامی از سری قبل کارت‌های هوشمند ملی صادر می‌شود و امید می‌رود تا پایان امسال صدور کارت ملی به روز‌رسانی شود. به گفته معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور، در سال‌های ۹۶ و ۹۷ صدور کارت‌های هوشمند در مدت زمان یک هفته یا ۲ هفته انجام می‌شد ولی به دلیل مسائل تحریم و مشکل ورود مواد اولیه جهت تولید کارت خام در صدور کارت‌ها تعویق ایجاد شد. کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آنها تا آخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شده است.
***
دستور ویژه سردار اشتری برای رسیدگی به پرونده فوت دختر بستکی
فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه‌ای را درباره رسیدگی و پیگیری پرونده فوت یکی از سرنشینان خودرویی که در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز پلیس در شهر بستک استان هرمزگان مورد اصابت قرار گرفته بود، صادر کرد. سردار حسین اشتری ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم، دستور ویژه‌ای را درباره رسیدگی و پیگیری فوری فوت دخترخانم اهل بستک که در جریان تیراندازی و تعقیب و گریز خودروی مشکوک در شهرستان بستک استان هرمزگان رخ داد، صادر و طی آن بازرسی کل فراجا را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است. در این دستور تاکید شده است در صورت احراز قصور یا تخلف در این حادثه با مسببان آن بدون هیچگونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.
***
مشکل بیمه درمان امدادگران حل شد
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از رفع مشکلات به وجود آمده در بیمه درمان امدادگران با انعقاد تفاهمنامه جدید با تامین اجتماعی خبر داد. مرتضی مرادی‌پور با اشاره به مشکلات بیمه درمانی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، افزود: پیش از این مشکلاتی در بخش استحقاق درمان بیمه امدادگران و نجاتگران به وجود آمده بود که رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان امدادونجات، برای حل این مشکل اقدام و در قالب تشکیل یک جلسه اضطراری با نمایندگان بیمه تامین اجتماعی مشکلات به وجود آمده را مطرح کردند. وی ادامه داد: تفاهمنامه جدید میان جمعیت و نمایندگان بیمه تامین اجتماعی منعقد و مقرر شد تا سوابق بیمه و استحقاق درمان امدادگران در انتهای هر ماه با همکاری خزانه‌داری، امور مالی و منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر پرداخت شود، بنابراین مشکلات به وجود آمده برطرف شد.

Page Generated in 0/0059 sec