printlogo


کد خبر: 258197تاریخ: 1401/10/7 00:00
اخبار

مراسم عزاداری شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور رهبر انقلاب 
همزمان با شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مراسم عزاداری با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مردم، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالی به ایراد سخن پرداخت و سپس میثم مطیعی در رثای صدیقه کبری سلام‌الله‌علیها مرثیه‌سرایی کرد.
***
شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در شهرستان گلشن
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان از درگیری مأموران انتظامی شهرستان گلشن با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر و شهادت یکی از مأموران ناجا خبر داد. سردار محمد قنبری با تشریح جزئیات این خبر گفت: امروز (دیروز) صبح مأموران انتظامی گلشن در راستای مبارزه با پدیده قاچاق مواد با قاچاقچیان مسلح در محور کله‌گان به این شهرستان درگیر و در این درگیری که ساعتی طول کشید، قاچاقچیان بر اثر اقتدار پلیس زمین‌گیر در پی این درگیری شدند. ۵ قاچاقچی مسلح دستگیر، ۴۱۰ کیلوگرم تریاک کشف، ۲ قبضه سلاح کلاشنیکف و 6‌تیغه خشاب و مهمات مربوطه و یک دستگاه بی‌سیم از قاچاقچیان کشف شد و ۲ دستگاه خودروی تویوتای آنان نیز توقیف شد. متأسفانه در پی این درگیری ستوان سوم محمد زور بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان از خدا بی‌خبر به درجه رفیع شهادت نایل آمد. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: شهید محمد زور متأهل و دارای فرزند دختر ۷ ساله بود.
***
سردار فدوی: 
به‌رغم خباثت‌ دشمن، مردم بابصیرت در جبهه حق حضور یافتند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع‌ مقدس در تهران با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حرکت امروز مردم در کشور و حضورشان در تشییع پیکرهای پاک شهدا را طی 44 سال گذشته هم داشتیم که همگی نشان می‌دهد مردم طی این ۴ دهه همچنان پای انقلاب خود ایستاده‌اند. سردار علی فدوی افزود: دشمنی‌ها در این چند سال افزایش داشته و دشمن خباثت‌های زیادی به خرج داده اما مردم همیشه بصیرت‌شان را نشان داده‌اند و در جبهه حق انقلاب اسلامی حضور پیدا کرده‌اند. وقتی جلوه‌ای از حق به میدان می‌آید و شهدایی که با خواست خودشان پای اهداف انقلاب اسلامی ایستادند، مردم به پا می‌خیزند و یکی از جلوه‌های حضور مردم در جبهه حق، مراسم تشییع شهداست. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مردم در عمل ثابت کردند در جبهه حق هستند و هیچگاه مرعوب جبهه باطل نشدند، ادامه داد: مردم تشخیص می‌دهند این صحنه باید صحنه حضور باشد و بیش از ۴ دهه است که این روال ادامه دارد. همواره وعده خدا حق است و در وعده خدا تخلفی نیست. حزب خدا همیشه پیروز است و جبهه باطل یک بار هم پیروز نیست. سردار فدوی با اشاره به 8 سال دفاع‌مقدس و اینکه جنگ تحمیلی یک گنجینه است، گفت: دفاع‌مقدس 8 سال طول کشید و تعداد زیادی از مردم این توفیق را پیدا کردند که در جبهه حق علیه باطل مبارزه کنند، در حالی که هر زمان هم امکان داشت شهید شوند ولی میلیون‌ها نفر آمدند و قریب به 200 هزار نفر شهید شدند و این بالاترین صحنه‌ از ایستادگی مردم پای جبهه حق است.
***
فعالیت اجرایی ستاد انتخابات وزارت کشور برای اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد
احمد وحیدی از آغاز فعالیت اجرایی این نهاد برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خبر داد که اسفندماه سال آینده در سراسر کشور برگزار می‌شود. وی درباره اینکه با توجه به اعلام زمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال آینده، چه زمانی وزارت کشور گام اجرایی خود را برای انتخابات و تشکیل ستاد انتخابات برمی‌دارد، گفت: این اقدام آغاز شده و ستاد انتخابات که باید خود را از قبل مجهز کند، فعالیت خود را آغاز کرده و جلسات با استان‌ها در حال انجام است. وزیر کشور گفت: این وزارتخانه موظف به فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در کشور است و ستاد انتخابات در حال مهیا شدن برای این حرکت ملی بزرگ در سال آینده است. وحیدی در پاسخ به اینکه آیین‌نامه اجرایی برگزاری تجمع‌ها بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی به کجا رسیده است، توضیح داد: این آیین‌نامه آماده شده و همانطور که پیش‌تر اعلام شد، در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع‌کنندگان، مشکلی با این مساله نداریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم.
***
کشف محموله سلاح و مهمات در ایرانشهر
دادستان ایرانشهر از کشف یک محموله سلاح و مهمات خبر داد. بهمن احمدی در این باره گفت: پیرو دستگیری یک متهم حمل سلاح غیرمجاز در شهرستان ایرانشهر، ۸ قبضه سلاح کلت کمری و ۲۶۰۰ تیر جنگی کلت و کلاش از وی کشف و ضبط شد. وی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پیرو دستگیری یک متهم حمل سلاح غیرمجاز در محور ایرانشهر- خاش، 8 قبضه سلاح کلت کمری و 2600 تیر جنگی کلت و کلاش از وی کشف و ضبط شد. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایرانشهر افزود: در بازرسی خودروی نیسان‌وانت این متهم همچنین 16 تیغه خشاب کلت کمری کشف شد.

Page Generated in 0/0073 sec