printlogo


کد خبر: 258266تاریخ: 1401/10/10 00:00
اخبار

«جان‌فدا» روی دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) نقش بست
طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار رشید و پرافتخار ایران اسلامی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) با عنوان «جان‌فدا» سحرگاه دیروز به اکران درآمد.
در این طرح که به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی رونمایی شد، تصاویر غیورمردان و شیرزنانی که در طول تاریخ معاصر ایران برای حفظ کیان، اقتدار و مرزهای جغرافیایی این مرز و بوم، جان شیرین خود را فدا کرد‌‌ه‌اند و اکنون به نماد قهرمانان ایران زمین بدل شده‌اند، مشاهده می‌شود.
در این طرح، همچنین تصویر سردار دل‌ها؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان ادامه‌دهنده راه دلیرمردان و شیرزنانی چون بی‌بی‌مریم، میرزا کوچک‌خان، علیمردان‌خان، رئیسعلی دلواری، فرنگیس، پیشمرگان کرد، اقوام غیور بلوچ و شهدای دفاع‌مقدس به چشم می‌خورد. عوامل اجرایی دیوارنگاره «جان‌فدا» عبارتند از: نقاش: حسن روح‌الامین و طراح نوشتار: مجتبی حسن‌زاده.
***
«لوپتو» برنده جایزه بهترین انیمیشن جشنواره هند شد
انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن جشنواره احمدآباد هند شد. به گزارش «وطن امروز»، انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه محصول مرکز انیمیشن سوره، جایزه بهترین فیلم انیمیشن از جشنواره احمدآباد هند را از آن خود کرد. چهارمین دوره این جشنواره که از ۲۴ تا ۲۹ دسامبر برابر با ۳ تا ۸ دی در کشور هند برگزار شد، با هدف جذب مخاطب بیشتر برای سینمای کودک در سراسر جهان شکل گرفته و میزبان رقابت بین بچه‌های دانش‌آموز برای ساخت فیلم است و به آنها بستری می‌دهد تا کار و مهارت‌های خود را به عنوان فیلمساز به نمایش بگذارند.
«لوپتو» که هم‌اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است، با تکنیک سه‌بعدی و برگرفته از قصه و فضایی کاملاً ایرانی، در استودیوی فراسوی ابعاد توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است. فروش این انیمیشن در گیشه سینماهای ایران به مرز ۱۱ میلیارد تومان رسیده است. انیمیشن «لوپتو» پیش از این نیز در جشنواره یونیورسال کشور ترکیه، سیه‌را کشور بولیوی و کیدز کشور هند حضور پیدا کرده بود. پخش بین‌الملل این انیمیشن سینمایی بر عهده مرکز بین‌الملل سوره است.
***
فراخوان بخش مد و لباس نمایشگاه ملی «شهر خانواده» منتشر شد
کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ذیل جشنواره «گوهرشاد»، نمایشگاه «شهر خانواده» را اسفند امسال با حضور و مشارکت طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی - اسلامی برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ایام منتسب به حضرت فاطمه زهرا(س) ذیل جشنواره ملی پوشش اصیل ایرانی - اسلامی «گوهرشاد»، نمایشگاه «شهر خانواده» را با حضور و مشارکت طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس ایرانی - اسلامی از ۱۵ دی تا ۱۵ اسفند امسال در مصلای امام خمینی(ره)، سرای سوم چهلسرا برگزار می‌کند.
با توجه به تنوع گروه‌های کالایی، کثرت متقاضیان مشارکت و گستردگی نمایشگاه «شهر خانواده»، برای تسهیل و تسریع در امر جانمایی و رفاه حال مشارکت‌کنندگان، جانمایی غرفه و رزرو اولیه شرکت‌کنندگان متقاضی مشارکت در داخل سالن در این نمایشگاه نیز به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.
***
موزه‌های کاخ سعدآباد برای انجام پروژه حفاظت موقتا تعطیل شد
موزه‌های مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد به منظور تمهیدات حفاظت پیشگیرانه و انجام عملیات سمپاشی و دفع آفات، از هفته آتی به صورت مقطعی تعطیل خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، به منظور تمهیدات حفاظت پیشگیرانه و انجام عملیات سمپاشی و دفع آفات، موزه‌های مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد از تاریخ‌های اعلام شده به مدت ۲ روز تعطیل هستند.
شنبه ۱۰ دی؛ کاخ‌موزه ملت و موزه آشپزخانه سلطنتی
دوشنبه ۱۲ دی؛ کاخ‌موزه سبز و موزه برادران امیدوار
چهارشنبه ۱۴ دی؛ موزه‌های میرعماد و بهزاد
شنبه ۱۷ دی؛ موزه هنرهای زیبا
دوشنبه ۱۹ دی؛ موزه‌های فرشچیان و ظروف سلطنتی
شنبه ۲۴ دی؛ موزه‌های پوشاک سلطنتی و سلاح‌های دربار
دوشنبه ۲۶‌ دی؛ موزه اتومبیل‌های سلطنتی
مجموعه سعدآباد در سایر روزها از ساعت ۸ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است. بلیت‌فروشی و ورود به مجموعه تا ساعت ۱۵:۳۰ انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0043 sec