printlogo


کد خبر: 258279تاریخ: 1401/10/10 00:00
اخبار

شوک فیفا به فوتبال روسیه
در آسیا هم محروم خواهید بود!
در حالی که اتحادیه فوتبال روسیه در تلاش برای انتقال به فوتبال آسیاست، فیفا اعلام کرد حتی حضور در قاره کهن هم محرومیت روسیه در فوتبال را از بین نمی‌برد. به گزارش مهر، تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه بعد از حمله نظامی این کشور به اوکراین از سوی فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم شدند. این محرومیت حتی در مسابقات پلی‌آف انتخابی جام‌جهانی نیز اعمال شد و روسیه حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد. روس‌ها که حالا نزدیک به یک سال از بازی‌های بین‌المللی محروم هستند، تلاش خود را برای انتقال به قاره آسیا و عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا به کار بسته‌اند تا از این طریق محرومیت فیفا را پشت سر بگذارند. هرچند این طرح موافقان و مخالفان زیادی در روسیه دارد اما قرار است کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال روسیه باز هم جلسه دیگری برگزار کند. این در حالی است که یکی از رسانه‌های روسی مدعی شد اتحادیه فوتبال این کشور مطلع شده است که حتی حضور در آسیا باعث از بین رفتن محرومیت این کشور از سوی فیفا نخواهد شد. وب‌سایت «اسپورت اکسپرس» نوشت: «یوفا معتقد است انتقال روسیه به AFC تغییری در موضع فیفا ایجاد نخواهد کرد. در صورت انتقال احتمالی اتحادیه فوتبال روسیه به آسیا، یوفا آماده است تمام مسؤولیت تصمیم‌گیری نهایی را به طرف روسی واگذار کند». در ادامه این خبر آمده است: «یک منبع نزدیک به اتحادیه فوتبال اروپا به اسپورت اکسپرس گفت که الکساندر چفرین، رئیس یوفا آماده است به خروج روسیه از اتحادیه فوتبال اروپا چراغ سبز نشان دهد و AFC حق دارد فدراسیون ما را بپذیرد. با این حال، فیفا ممنوعیت حضور روسیه در مسابقات تحت نظارت خود را لغو نخواهد کرد، بنا بر این هیچ تغییر اساسی برای اتحادیه فوتبال روسیه در نظر گرفته نشده است. یوفا روشن می‌کند که تحت مدیریت فعلی، بازگشت اتحادیه فوتبال روسیه به یوفا در سال‌های آینده بسیار دشوار خواهد بود».
***
نبرد سخت پرسپولیس با برترین گلزنان تیم قلعه‌نویی
پرسپولیس چاره‌ای جز تغییر در ترکیب تیمش برای بازی با گل‌گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر ندارد. هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال در حالی پایان یافت که تساوی پرسپولیس با بردهای استقلال، گل‌گهر و سپاهان اصفهان همراه شد تا سرخپوشان پایتخت سایه پررنگ سایر مدعیان قهرمانی را در بالای جدول احساس کنند. پرسپولیس با تساوی بدون گل مقابل پیکان تهران به امتیاز ۲۶ رسید تا استقلال با برد برابر صنعت نفت، با سرخپوشان هم‌امتیاز شود. حالا شاگردان گل‌محمدی باید برای جدالی سنگین در سیرجان مقابل گل‌گهر که مدعی دیگر قهرمانی است آماده کنند. سرخپوشان پایتخت ۳ امتیاز این دیدار را در حالی می‌خواهند که به دلیل خروج ناگهانی یورگن لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته، در ۲ بازی قبلی مهاجم نداشتند. از سوی دیگر شاگردان امیر قلعه‌نویی همچون تیم سپاهان توانسته‌اند تاکنون ۱۹ گل به ثمر برسانند تا در صدر گلزن‌ترین تیم‌های لیگ برتر قرار بگیرند و دغدغه جدیدی را برای یحیی گل‌محمدی که چاره‌ای جز ایجاد تغییر در ترکیب تیمش ندارد ایجاد کنند. حالا گل‌محمدی نه‌تنها چاره‌ای جز ایجاد تغییر در ترکیب این تیم برای رسیدن به گل ندارد، بلکه باید مدافعان خود را آماده جدالی سخت با گل‌گهر سیرجان کند. چالش بزرگ برای مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی که باید مانع از هنرنمایی مرتضی تبریزی، یونس شاکری و کی‌روش استنلی شوند. تیم فوتبال پرسپولیس امروز شنبه میهمان گل‌گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر خواهد بود که نتیجه این دیدار می‌تواند تأثیر بسزایی در تعیین قهرمان نیم فصل لیگ برتر داشته باشد.
***
اولین واکنش رسمی لوکادیا پس از جدایی‌اش از پرسپولیس
بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره جدایی‌اش از این تیم، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. یورگن لوکادیا، مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس که چندی پیش به صورت یکطرفه قراردادش را با این تیم فسخ کرد، در واکنش به حواشی مربوط به تصمیمی که درست قبل از داربی تهران اتخاذ کرد، پیامی منتشر کرد. در این پیام آمده است: «در حالی که داریم سال را به پایان می‌رسانیم و آماده استقبال از سال جدید می‌شویم، می‌خواستم از این فرصت استفاده کنم و درباره اتفاقاتی که در 12 ماه اخیر رخ داد توضیحاتی ارائه کنم. سالی که گذشت برای من پر از چالش و تردید بود و در عین حال سالی برای رشد، یادگیری و مقاومت. من بابت درس‌هایی که آموختم قدردان هستم، همین‌طور بابت لحظات همراه با شادی و خنده و فرصت‌هایی که به دست آوردم. الان هم نیامده‌ام که محبوبیت کسب و کسی را راضی کنم. اینجا هم نیامده‌ام که از کسی عذرخواهی کنم. امیدوارم سال 2023 به کام‌تان باشد».

Page Generated in 0/0158 sec