printlogo


کد خبر: 258281تاریخ: 1401/10/10 00:00
تساوی استقلال و مس رفسنجان در برهوت گل آزادی
صدر موقتا آبی شد

تیم فوتبال استقلال در هفته چهاردهم لیگ برتر برابر مس رفسنجان به نتیجه تساوی رسید و با وجود صعود موقت به صدر جدول، فرصت خوبی را برای ایجاد اختلاف امتیاز با پرسپولیس از دست داد. امروز شنبه پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان در استان کرمان به مصاف هم می‌روند و به نظر می‌رسد پرسپولیس کار بسیار سختی پیش ‌رو دارد.
ورزشگاه آزادی دیروز جمعه میزبان بازی ۲ تیم استقلال تهران و مس رفسنجان بود؛ دیداری که در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. استقلال با این تساوی، ۲۷ امتیازی شد و هرچند موقتا به صدر جدول رفت اما فرصت افزایش اختلاف امتیاز با پرسپولیس را از دست داد. مس هم با این تساوی ۱۹ امتیازی شد.
* از صحنه مشکوک به پنالتی تا تعویض اجباری استقلال
مس با وجود اینکه در این مسابقه میهمان بود اما در نیمه نخست چند موقعیت خوب گلزنی به دست آورد و دروازه استقلال را تهدید کرد. در دقیقه ۲۴ محسن آذرباد، بازیکن مس با پشت سر گذاشتن مدافعان استقلال فرصت خوبی برای گلزنی داشت که شوت او از کنار دروازه آبی‌ها به اوت رفت. همچنین در دقیقه ۳۰ شوت فراز امامعلی راهی به چارچوب دروازه استقلال نیافت. بهترین موقعیت استقلال هم در دقیقه ۳۵ به دست آمد؛ زمانی که شوت مهدی قائدی توسط نوشی صوفیانی دروازه‌بان مس مهار شد و در ادامه ضربه سجاد شهباززاده با برخورد به دست بازیکن مس به کرنر رفت. امیر عرب‌براقی، داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص نداد. دقیقه ۲۷ این مسابقه، محمدحسین مرادمند یکی از مدافعان استقلال دچار آسیب‌دیدگی شد و سیاوش یزدانی به جای او وارد زمین شد.
* نیمه دوم و لرزش تیرک مس
در نیمه دوم باز هم این تیم مس بود که کار را هجومی‌تر آغاز کرد. این تیم در دقیقه ۵۸ روی شوت سیدمهدی حسینی می‌توانست به گل برسد اما سیلوا، مدافع برزیلی که فضای پشت سر سیدحسین حسینی را پوشش داده بود، اجازه نداد مس به گل برسد. با حضور امیرعلی صادقی و پیمان بابایی در زمین در دقیقه ۶۰، آبی‌پوشان در کار هجومی بهتر شدند و فشار بیشتری را روی دروازه مس وارد کردند. شاگردان ساپینتو فاصله چندانی تا گلزنی نداشتند. در دقیقه ۶۴ ضربه سر مطهری به تیرک افقی دروازه مس برخورد کرد و در ادامه ضربه سیلوا راهی اوت شد. در ادامه تلاش ۲ تیم ثمری نداشت و بازی با تساوی بدون گل تمام شد. البته بهترین موقعیت بازی در آخرین دقیقه آن حاصل شد، جایی که فراز امامعلی با حسینی گلر استقلال تک به تک شد اما در حالی که می‌توانست پاس بدهد یا ضربه خوبی را بزند، سقف آسمان را نشانه رفت و عجیب‌ترین شوت ممکن را به سمت دروازه آبی‌ها زد تا اینچنین مس بهترین موقعیت خود را روی بی‌دقتی و خودخواهی امامعلی از دست بدهد. حضور یک مهاجم خوب و گلزن، در فوتبال تفاوت‌های بزرگی را رقم می‌زند؛ چیزی که دیروز نه استقلال آن را در اختیار داشت و نه مس رفسنجان. 
* درگیری بین ۲ نیمه و محروم شدن ساپینتو
در دقایق پایانی نیمه نخست بازی ۲ تیم استقلال و مس رفسنجان بود که محمد ربیعی، سرمربی مس نسبت به یکی از تصمیمات داور معترض شد. این اعتراضات با به صدا در آمدن سوت پایان نیمه نخست بین مربیان و اعضای کادر فنی ۲ تیم بالا گرفت. عرب‌براقی هنگام ترک زمین و خروج به سمت رختکن، بهزاد غلامپور، مربی دروازه‌بان‌های استقلال را اخراج کرد. خسرو حیدری مربی و ساپینتو سرمربی استقلال هم کارت زرد گرفتند. ساپینتو با دریافت این کارت زرد 4 اخطاره شد و بازی بعد استقلال را از دست داد.
* کارشناس داوری: در نیمه دوم پنالتی برای مس مقابل استقلال رخ نداد
داور پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در نیمه دوم هیچ‌کدام از ۲ صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال پنالتی نبود.
 رضا کرمانشاهی در گفت‌وگو با فارس، درباره نحوه قضاوت امیر عرب‌براقی در نیمه دوم بازی استقلال و مس رفسنجان اظهار داشت: در نیمه دوم هم ۲ صحنه مشکوک در محوطه جریمه رخ داد که هیچ‌کدام آنها پنالتی نبود. ابتدا دقیقه 49 بازیکنان مس معتقد به پنالتی بودند که تصمیم داور در ادامه بازی درست بود.
وی افزود: دقیقه 2+90 نیز بازیکن مس رفسنجان در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما او پای خودش را به پای مدافع استقلال زد و به زمین افتاد و شاهد پنالتی در این صحنه نبودیم. داور جای‌گیری‌های مناسبی داشت و شاهد هیچ مشکلی از سوی داوری در این نیمه نبودیم. تنها اتفاق این بازی اعلام نشدن یک پنالتی برای استقلال در دقیقه 35 بود.
کرمانشاهی تصریح کرد:‌ کارت‌‌های زردی که در شروع نیمه دوم به نیمکت‌نشینان و مربیان ۲ تیم داده شد به خاطر همان درگیری‌ها در پایان نیمه اول بود که باید تصمیم داور را تأیید کنیم.

Page Generated in 0/0361 sec