printlogo


کد خبر: 258282تاریخ: 1401/10/10 00:00
پیروزی پرگل پورتو و آتش‌بازی طارمی در آخرین بازی سال ۲۰۲۲
هت‌تریک تاریخی

تیم فوتبال پورتو در آخرین دیدار خود در سال ۲۰۲۲ با درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی خود به یک پیروزی پرگل دست یافت.
در یکی از دیدارهای هفته چهاردهم لیگ فوتبال پرتغال تیم فوتبال پورتو میزبان تیم آروکا بود که این بازی با نتیجه پرگل ۵ بر یک به سود پورتو به پایان رسید. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو از ابتدا در ترکیب اصلی این تیم حضور داشت و با درخشش خود یکی از ارکان اصلی این برد پرگل بود. طارمی در این مسابقه ۳ گل به ثمر رساند و روی یکی دیگر از گل‌های پورتو تاثیر مستقیم داشت. پورتو ابتدا دقیقه یک توسط اوتاویو به گل نخست رسید اما بعد از آن، نوبت طارمی بود که آتش‌بازی خود را در این مسابقه شروع کند. مهاجم ۳۰ ساله دقیقه ۱۸ گل دوم تیمش را به ثمر رساند و سپس دقیقه ۳۴ موفق شد دروازه حریف را برای سومین بار باز کند.
در نیمه دوم هم طارمی به نمایش خوب خود ادامه داد. او دقیقه ۵۰ روی اشتباه مدافعان حریف گل سوم خودش و گل چهارم پورتو را به ثمر رساند. دقیقه ۷۰ هم طارمی با نفوذ از سمت راست دفاع آروکا ضربه‌ای را به توپ زد که بعد از برخورد با مدافع حریف وارد دروازه شد. با وجود اینکه تماشاگران و گوینده ورزشگاه نام طارمی را روی این گل فریاد زدند اما گل پنجم پورتو به نام مدافع آروکا ثبت شد. طارمی که پیش از این مسابقه با ۶ گل در رده هفتم جدول گلزنان حضور داشت،
۹ گله شد و در کنار «گونچالو راموس» مهاجم بنفیکا  در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.
پورتو آخرین بازی خود در سال ۲۰۲۲ را با این پیروزی پشت سر گذاشت و با یک بازی بیشتر نسبت به بنفیکای صدرنشین، با ۳۲ امتیاز در رده دوم باقی ماند.
* اظهارات طارمی بعد از هت‌تریک
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو بعد از هت‌تریک برای این تیم در لیگ برتر پرتغال، گفت: سعی می‌کنم همچنان برای تیمم موثر باشم.
در یکی از دیدارهای هفته چهاردهم لیگ فوتبال پرتغال پنجشنبه شب تیم پورتو با نتیجه ۵ بر یک تیم آروکا را شکست داد. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در این بازی ۳ گل به ثمر رساند و شب درخشانی را پشت سر گذاشت.
طارمی در پایان این مسابقه گفت: بازی خوبی بود. نگرش ما عالی بود و تیم پورتو خیلی خوب بازی کرد. وی درباره به ثمر رساندن ۳ گل در این مسابقه تاکید کرد: همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. به ثمر رساندن ۳ گل سخت است اما سعی می‌کنم بیشتر این کار را انجام دهم و امیدوارم همچنان موثر باشم. طارمی در واکنش به اینکه پورتو با این برد موقتاً اختلافش با تیم بنفیکا را در بالای جدول به ۵ امتیاز کاهش داد، گفت: ما کار خود را انجام می‌دهیم و برای پیروزی در بازی‌های‌مان می‌جنگیم. مهم نیست تیم‌های دیگر چه می‌کنند. مهاجم ایرانی پورتو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در ایران احساس راحتی بیشتری می‌کند یا در پورتو؟ اظهار کرد: من هم در تیم ‌ملی ایران و هم در پورتو احساس راحتی می‌کنم. وظیفه من فوتبال بازی کردن است و این کاری است که برای هر دو تیم انجام می‌دهم.
***
طارمی؛ دومین بازیکن تأثیرگذار اروپا در گلزنی بعد از امباپه
مطابق گزارش یک سایت پرتغالی، مهاجم تیم‌ ملی ایران دومین بازیکن مؤثر قاره اروپا در گلزنی به شمار می‌رود. طارمی با ۳ گلی که در آخرین دیدار پورتو زد، تعداد گل‌های خود در فصل 23-2022 لیگ برتر پرتغال را به عدد 9 رساند و در کنار گونچالو راموس، مهاجم بنفیکا، در صدر جدول برترین گلزنان رقابت‌ها قرار گرفت. این تنها دستاورد هت‌تریک طارمی در آخرین دیدار پورتو در سال 2022 نبود. مطابق گزارش سایت «Jornal de Notícias» پرتغال، این گل‌ها سبب شد مهاجم تیم‌ ملی ایران در سال 2022 میلادی، در 50 گل تأثیرگذار باشد و از حیث تأثیرگذاری در گل‌ها (مجموع تعداد گل و پاس گل)، در جایگاه دوم قاره اروپا قرار بگیرد. کیلیان امباپه در سال 2022 در 57 گل تأثیرگذار بود و بیشترین تأثیر را در به ثمر رسیدن گل در قاره سبز داشته است.

Page Generated in 0/0071 sec