printlogo


کد خبر: 258287تاریخ: 1401/10/10 00:00
اخبار

آغاز سرشماری آزمایشی در ۳ شهر استان تهران
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به اینکه سرشماری آزمایشی ثبتی «مبنا» در 3 شهر پیشوا، پردیس و پرند آغاز شده است، گفت: ساکنان این شهرها تا پایان دی‌ماه فرصت دارند برای اعلام نشانی و کدپستی خود و ثبت مشخصات خود و اعضای خانوار از طریق پایگاه سازمان ثبت احوال اقدام کنند. علاءالدین ازوجی در تشریح روند اجرای سرشماری آزمایشی ثبتی «مبنا» گفت: سرشماری آزمایشی ثبتی مبنا با هدف بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و عبور از روش‌های سنتی در جمع‌آوری اطلاعات دی‌ماه امسال آغاز شده است. وی افزود: این سرشماری کاملا رایگان است و شهروندان شهرهای پیشوا، پردیس و پرند تا پایان دی‌ماه فرصت دارند برای اعلام نشانی و کدپستی خود با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت‌احوال به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان در پایگاه یادشده اقدام کنند. البته ساکنان این شهرها باید توجه داشته باشند که اطلاعات خود را فقط در سامانه سازمان ثبت‌احوال ثبت کنند و هیچ‌گونه مراجعه حضوری به در منازل انجام نمی‌شود. به این ترتیب سرشماری فقط از طریق ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه اینترنتی یادشده خواهد بود. وی تاکید کرد: در آینده، سرشماری آزمایشی در شهرهای دیگر استان تهران نیز انجام خواهد شد.
***
عاملان قدرت‌نمایی با سلاح در فضای مجازی دستگیر شدند
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری 3 نفر از عاملان قدرت‌نمایی با سلاح غیرمجاز در فضای مجازی در شرق و غرب تهران خبر داد. در متن این اطلاعیه آمده است: به دنبال انتشار تصاویری از ترویج خشونت در یکی از شبکه‌های اجتماعی که موجبات نگرانی شهروندان را سبب شده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. در ادامه با تلاش شبانه‌روزی و  با اشراف اطلاعاتی ماموران جان بر کف مرکز عملیات سازمان اطلاعات فاتب، پنجشنبه 8 دی یک نفر از عاملان اصلی اغتشاشات در محله تهرانپارس استان تهران دستگیر شد. تیم رسیدگی‌کننده پرونده در این خصوص تحقیقات ویژه و گسترده‌ای را انجام داد و در نهایت یک تیم دیگر از گردانندگان یکی از کانال‌های ترویج خشونت در فضای مجازی را همزمان در عملیات جداگانه‌ای در غرب تهران شناسایی کرد که با هماهنگی قضایی 2 نفر از عناصر اصلی این شبکه دستگیر شدند و از مخفیگاه این افراد نیز 2 قبضه کلت جنگی،4 عدد خشاب، 118 عدد انواع فشنگ‌های جنگی و یک عدد ال‌ای‌دی غیرمجاز کشف کردند.
***
دستگیری ۹۶ دلال ارز در پایتخت
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۹۶ دلال ارز در پایتخت خبر داد. سرهنگ هدایت بهرامی با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با سوداگران و اخلالگران بازار ارز توسط پلیس امنیت اقتصادی در پایتخت اظهار کرد: در اجرای این طرح 96 نفر از دلالان ارزی شناسایی و دستگیر شدند. رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه این طرح تا استقرار آرامش در بازار ارز ادامه خواهد داشت، گفت: در این طرح 118 هزار دلار انواع ارز غیرمجاز از دلالان کشف شد. وی اضافه کرد: توصیه می‌شود هموطنان گرامی از مراکز و صرافی‌های مجاز نسبت به تهیه ارز خود اقدام کنند چرا که هر گونه خرید و فروش ارز خارج از مجموعه‌های بانکی و صرافی‌های مجاز ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
***
انتصاب یک «زن» به عنوان مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران
شهردار تهران در حکمی خانم شادی مالکی را به سمت مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران منصوب کرد. علیرضا زاکانی در حکمی شادی مالکی را به سمت مدیرعامل و عضو هیات ‌دیره شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران منصوب کرد. در متن حکم شهردار تهران خطاب به مدیرعامل جدید ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران آمده است: نظر به شایستگی، تجارب و سوابق ارزنده سرکار عالی، به‌ موجب این حکم به‌ عنوان مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران منصوب می‌شوید. امید است بر اساس اسناد فرادست و برنامه‌های مصوب شهرداری تهران، در راستای ارتقای سطح کیفی شرکت و تسریع در انجام خدمت‌رسانی، ضمن هماهنگی با سایر اعضای هیات‌مدیره، نسبت به برنامه‌ریزی برای اطمینان از حسن اجرای امور، حفظ منافع، سرمایه و اموال شرکت و رفع موانع، همه توان و تجربه خویش را جهت تحقق چشم‌انداز «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» به‌ کار گیرید. گفتنی است برای نخستین بار است که یک زن به عنوان مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران منصوب و مشغول به کار می‌شود.
***
فعالان گردشگری مراقب کلاهبرداری اتباع خارجی باشند
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در بخشنامه‌ای نسبت به سوءاستفاده‌ها و کلاهبرداری اتباع برخی کشورها از ایرانی‌های دارای تمکن مالی هشدار داد. در این بخشنامه آمده است: «برخی اتباع کشورهای خارجی بویژه از کشورهای آفریقایی با شناسایی افراد ایرانی دارای تمکن مالی و اعلام اینکه قصد سرمایه‌گذاری در کشور ایران را دارند، نسبت به دریافت ریال از این افراد اقدام کرده و به ازای آن ارزهای جعلی ارائه می‌کنند». در ادامه از تشکل‌های گردشگری، بویژه دفاتر خدمات مسافرتی که مسؤولیت اجرای سفرهای خارجی را دارند، درخواست شده برای جلوگیری از  وقوع احتمالی این نوع کلاهبرداری و صیانت از حقوق شهروندان ایرانی، موضوع به اطلاع تمام واحدهای تحت پوشش رسانده شود تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع در اسرع وقت به مراجع انتظامی و قضایی گزارش شود.

Page Generated in 0/0125 sec