printlogo


کد خبر: 258308تاریخ: 1401/10/11 00:00
اخبار

موزه فلسطین میزبان «مرد میدان»
انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، نمایشگاه نقاشی و پوستر به مناسبت سومین سالگرد «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» برگزار می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و همکاری موزه هنرهای معاصر فلسطین، نمایشگاه نقاشی و پوستر «مرد میدان» به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت برپا می‌شود.
در این نمایشگاه آثار نقاشی و پوستر منتخب هنرمندان به نام حوزه تجسمی که با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خلق شده به نمایش درخواهد آمد. افتتاحیه نمایشگاه دوشنبه 12 دی‌ماه ساعت 15 در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار می‌شود. همچنین این نمایشگاه  از 13 لغایت 29 دی‌ماه (‌جز ایام تعطیل) از ساعت 10 الی 18 و پنجشنبه‌ها 10 الی 15 دایر است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه، به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، نرسیده به تقاطع بزرگمهر، شماره 74، موزه هنرهای معاصر فلسطین مراجعه کنند.
***
«ملاقات خصوصی» در راه اکران
فیلم «ملاقات خصوصی» نخستین ساخته امید شمس، پروانه نمایش خود را دریافت کرد. به گزارش «وطن امروز»، پروانه نمایش فیلم «ملاقات خصوصی» برای بار دوم صادر شد تا یکی از بهترین آثار جشنواره چهلم فجر در آستانه اکران قرار بگیرد. این فیلم پیش از این در یکم مرداد‌ماه سال جاری پروانه نمایش گرفته بود و قرار بر اکران عمومی از مهرماه داشت که به دلیل رکود سینما در آن زمان اکرانش به تعویق افتاد.
«ملاقات خصوصی» که سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر سال گذشته را گرفته، داستان زندگی دختری به‌ نام پروانه است که با گرداندن مغازه‌ای، در تلاش است خرج زندگی خانواده‌اش را تهیه کند. پروانه با مردی به نام فرهاد آشنا می‌شود که به او ابراز علاقه می‌کند اما این تنها ابتدای راه است. به نظر این اثر که در زمان برگزاری جشنواره فجر و در اکران‌های مردمی این جشنواره فروشی میلیاردی را تجربه کرده بود، توانایی رونق بازار مخاطبان سینما را خواهد داشت. گفتنی است ممکن است «ملاقات خصوصی» از چهارشنبه این هفته اکران شود. 
***
هفته پایانی ارسال آثار به جشنواره ملی هنری بانوی ایرانی
دبیرخانه جشنواره ملی هنری بانوی ایرانی اعلام کرد هفته‌ پایانی ارسال آثار به این رویداد است و علاقه‌مندان برای ارسال آثار به این جشنواره فقط تا جمعه - ۱۶ دی - فرصت دارند. به گزارش «وطن امروز»، نخستین جشنواره ملی هنری بانوی ایرانی با هدف بیان توانمندی‌های بانوان، نشان دادن جایگاه واقعی بانوان ایرانی، نشان دادن بانوان به عنوان سرمایه انسانی، ارائه الگو به نسل جوان بویژه دختران، شناسایی و حمایت از هنرمندان مستعد و فعال در حوزه بانوان و نمایش دستاوردهای هنری آنان و شناساندن بانوان پیشران در حوزه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و... برگزار می‌شود.
آثار بر اساس محورهای تعیین شده جشنواره مانند: بانوان و خانواده، بانوان و تلاش برای صلح، بانوان و هویت‌سازی، بانوان و کارآفرینی، توانمندی بانوان و کسب مهارت، بانوان و مقاومت، بانوان و پیشرفت علوم، فرهنگ و هنر، بانوان و اشاعه امید و عشق، بانوان و سبک زندگی، نقش رسانه‌ای بانوان و بانوان و حفظ محیط‌زیست است و از برگزیدگان در رویدادی ملی تقدیر خواهد شد.
***
گسترش گفتمان‌های فرهنگی در جامعه
زینب‌السادات رفیعی‌پور علوی، مدیرعامل مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین‌الملل ماه از انعقاد قرارداد همکاری سه‌جانبه مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین‌الملل ماه، انجمن ژئوپلیتیک ایران و موسسه پژواک خرد معاصر خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، وی گفت: گسترش همکاری‌های علمی، تشکیل کارگاه‌ها، سمینارها و همایش‌های مشترک بین مرکز مطالعات فرهنگ سیاسی و روابط بین‌الملل ماه، موسسه پیام امام هادی، انجمن ژئوپلیتیک ایران و موسسه پژواک خرد معاصر از مهم‌ترین مفاد این همکاری است.
رفیعی‌پور هدف از امضای قرارداد سه‌جانبه مذکور را بستر‌سازی علمی موثر در راستای کاربردی کردن علوم انسانی و سیاسی، جهت پیشبرد منافع ملی در عرصه تعاملات بین‌المللی و جهانی دانست. وی افزود: مطالعات سیاسی و فرهنگی تخصصی با توجه به گستره جغرافیای سیاسی جهان و فرهنگ خاص مردمی که در منطقه جغرافیایی خاص زندگی می‌کنند از عواملی است که در تخصصی شدن و گسترش گفتمان‌های فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی تاثیرگذار است. همچنین توجه به فرهنگ‌های متنوع  مناطق جغرافیایی مختلف و یادگیری روش‌های مختلف گفتمانی، با توجه به فرهنگ‌های مختلف مردم، در پیشبرد رسیدن به اهداف مطلوب در راستای فایده‌گرایی عمل‌محور ضروری است.
***
حاج قاسم بعد از شهادت تازه شروع شد
مستند «ردی از یک‌ مرد» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر همزمان با سومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی در سینماهای منتخب سراسر کشور اکران می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، «ردی از یک مرد» روایت خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان مردم روستای قنات‌ملک، زادگاه این فرمانده بزرگ انقلاب اسلامی است.
مستند «ردی از یک مرد» توسط پخش رویش بهمن سبز دوشنبه 12 دی‌ماه در سینماهای منتخب سراسر کشور به صورت رایگان اکران می‌شود. مخاطبان برای کسب اطلاع از سانس‌های اکران این فیلم و تهیه بلیت می‌توانند به سایت گیشه 7 مراجعه کنند. این مستند 77‌دقیقه‌ای که توسط بنیاد مکتب حاج قاسم تهیه شده، در بخش بلند ملی و مسابقه شهید آوینی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت نیز حضور داشته است.

Page Generated in 0/0059 sec