printlogo


کد خبر: 258328تاریخ: 1401/10/11 00:00
اخبار

پایتخت آماده سومین مراسم سالگرد شهادت «سردار دل‌ها»
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از گرامیداشت سومین سالگرد شهادت «سردار دل‌ها» با اکران‌های ویژه فرهنگی، رونمایی از المان و تندیس و دیوارنگاره‌های موضوعی خبر داد. رضا صیادی با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها از اجرای کارویژه‌ها و اکران‌های فرهنگی گرامیداشت این ایام توسط سازمان زیباسازی خبر داد و افزود: همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی از المان «شهدای مدافع‌حرم» رونمایی خواهد شد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: این المان فلزی به شکل درخت سرو به ارتفاع ۱۰ متر است که با ۶۵۰ پلاک از شهدای مدافع حرم مزین شده است ضمن آنکه در این ایام از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی نیز رونمایی به عمل خواهد آمد. به گفته صیادی، اکران‌های فرهنگی ویژه و گسترده‌ای با بهره‌گیری از بخش‌هایی از وصیتنامه سردار سلیمانی و اجرای ۲ دیوارنگاره از تصاویر این شهید بزرگوار در پایتخت از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی شهرتهران است.
***
تصادف ۲ اتوبوس در محدوده فرودگاه امام با یک کشته و ۴۸ مصدوم
تصادف بین ۲ دستگاه اتوبوس در محدوده فرودگاه امام خمینی(ره) در روز گذشته منجر به مرگ یک نفر و مصدومیت ۴۸ نفر دیگر شد. مهدی ولیپور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌ احمر دیروز درباره جزئیات این حادثه گفت:‌ تصادفی بین ۲ دستگاه اتوبوس در آزادراه تهران- قم، خروجی فرودگاه امام خمینی(ره) در ساعت ٦:٢٨ صبح شنبه رخ داد که به محض اعلام این موضوع به هلال‌ احمر، ۴ تیم عملیاتی به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه این حادثه در محدوده ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داد، گفت:‌ در پی این حادثه تعدادی از مصدومان درون کابین اتوبوس‌ها گرفتار شده بودند که امدادگران نسبت به رهاسازی و نجات آنان اقدام کردند. متاسفانه در این حادثه یک نفر که دچار آسیب‌دیدگی شدیدتری شده بود، جان خود را از دست داد. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر شمار مصدومان این حادثه را ۴۸ نفر اعلام کرد که از سوی عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند. 
***
لزوم تکمیل ۹۸ بزرگراه و پل تهران
رئیس شورای شهر تهران بر لزوم تکمیل ۹۸ پروژه در حوزه بزرگراه‌ها و پل‌ها تاکید کرد. مهدی چمران در آیین آغاز عملیات احداث و تکمیل ۲۳ تقاطع غیرهمسطح گفت: پروژه‌های امروز باقیمانده تکمیل بزرگراه‌ها و پل‌های شهر تهران است؛ بزرگراه‌ها از گذشته در یک مدت‌زمان مناسبی اجرا شد ولی به رمپ و لوپ و تکمیل نیاز داشت، ضمن اینکه امتداد بزرگراه یادگار امام، شهید بروجردی و شهید شوشتری نیز در دست اقدام است که به بزرگراه‌های شهر اضافه می‌شود. وی با بیان اینکه حدود ۹۸ پروژه در حوزه بزرگراه‌ها و پل‌ها باید تکمیل شود، افزود: امیدواریم تا ۲ سال دیگر این پروژه‌ها تکمیل شوند، چرا که اگر هزینه احداث این پروژه‌ها را حتی قرض کنیم باز هم به نفع ما است و علاوه بر کاهش مصرف بنزین و آلودگی، آسایش برای مردم به ارمغان می‌آورد. کاهش مسیر و زمانی که مردم برای تردد می‌گذارند، بسیار مهم است. چمران تاکید کرد: ظرفیت این بزرگراه و خیابان‌ها با این میزان اتومبیلی که وارد می‌شود، کم است و باید به طرق مختلف از حرکت خودروها بکاهیم؛ که یکی از آنها این کارهای عمرانی است و راه دیگر هوشمندسازی است.
***
ایجاد ۲۷۷ هزار فرصت شغلی برای ۵ دهک‌ اول
رئیس کمیته امداد از ایجاد ۲۷۷ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف در ۹ ماهه سال جاری خبر داد. سیدمرتضی بختیاری گفت: کمیته امداد از ابتدای امسال تا اواخر آذرماه ۲۷۷ هزار شغل برای مددجویان و دهک‌های یک تا ۵ ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغال به غیرمددجویان متقاضی اشتغال تخصیص یافته است، افزود: این تعداد شغل از طریق اعطای ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه محقق شده است. وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان تحویل مددجویان می‌شود. 
***
۳۷۰۰ شغل برکت 
برای ساکنان ایران کوچک
تعداد طرح‌های اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان البرز تا پایان امسال به یکهزار و ۵۰۰ طرح می‌رسد. معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت با بیان این مطلب اظهار داشت: تا به امروز ۸۸۱ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۶۴۳ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستاهای استان البرز به بهره‌برداری رسیده است. مرتضی نیازی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین تا پایان سال جاری اجرای ۶۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور دیگر را در استان البرز در دست اقدام دارد که این طرح‌ها در شرف راه‌اندازی هستند. وی تاکید کرد: راه‌اندازی این یک‌هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور، فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی را در استان البرز به همراه دارد. به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۷ شهرستان اشتهارد، چهارباغ، ساوجبلاغ، فردیس، کرج، نظرآباد و طالقان و ۳۷ روستا در استان البرز تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند. نیازی در ادامه از فعالیت ۹ مجری و تسهیل‌گر در استان البرز خبر داد و گفت: ۵۴ درصد جامعه هدف کارآفرینان بنیاد برکت در استان بانوان هستند. وی با تاکید بر توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر اجتماع در حوزه اشتغالزایی بیان کرد: از مجموع طرح‌های اشتغال ایجاد شده در استان البرز تا به امروز ۸۸ طرح به زنان سرپرست خانوار، ۱۱۶ طرح به خانواده شهدا، ۴۶ طرح به معلولان و ۱۵ طرح به زندانیان آزاد شده و خانواده‌های‌ آنها اختصاص یافته است.

Page Generated in 0/0059 sec