printlogo


کد خبر: 258354تاریخ: 1401/10/12 00:00
اخبار

فرشاد منجزی‌پور، تهیه‌کننده تلویزیون درگذشت
فرشاد منجزی‌پور، از تهیه‌کنندگان باسابقه تلویزیون، در پی یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت. به گزارش «وطن امروز»، وی ضمن تهیه‌کنندگی ده‌ها برنامه در تلویزیون، مشاور اسبق بنیاد سینمایی فارابی و مدیر اسبق سینما فرهنگ بود که روز گذشته در ۵۴ سالگی در پی یک دوره بیماری سخت دار فانی را درگذشت.
آن مرحوم مجری طرح فیلم‌های سینمایی «آبادانی»، «شرقی»، «ویترین» و تهیه‌کننده سریال «یه خونه یه قصه» و برنامه‌های «سینمای سیاسی جهان»، «یادگار زخم»، «عصر ایمان»، «راه‌حل» و ده‌ها برنامه دیگر بود.
زنده‌یاد منجزی‌پور همچنین تهیه‌کنندگی برنامه‌های «فصل عاشقی»، «اندیشه ماندگار» و «میراث» شبکه 4 و برنامه «دوران» شبکه افق سیما را برعهده داشت.
***
پخش سری جدید «قندون» از شبکه نسیم
برنامه «قندون» با هدف آشنایی با ادبیات اصیل ایران‌زمین با گفتاری طنز روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، فصل دوم «قندون» به تهیه‌کنندگی مجید فتاحی، نویسندگی هادی حوری و با روایت مرتضی زارع کاری از تامین برنامه شبکه نسیم است که با تمرکز بر ادبیات کلاسیک و روایت داستان‌های کوتاه از متون گذشته با روش طنز در لوکیشن تاریخی خانه موزه بازار تهران به مدت ۱۵ دقیقه روز‌های فرد ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
این برنامه با روایت داستان‌های کوتاه و سعی بر روان‌سازی آن به شکل طنز نمایشی و معرفی مفاخر ادبی، فرهنگی، آموزش نگارش صحیح و معانی کلمات و ارائه معادل فارسی کلمات بیگانه که وارد زبان فارسی شده است، روی آنتن خواهد رفت. قسمت اول این برنامه دیشب، یکشنبه، ساعت ۲۰ پخش ‌شد.
***
اعلام زمان جدید برگزاری جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری
بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری ۲۵ تا ۲۹ دی در یزد برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، حمود مروج معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و رئیس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره زمان برگزاری این رویداد را ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ اعلام کرد.
پیش‌تر قرار بود این دوره جشنواره طبق دوره‌های گذشته همزمان با شب یلدا برگزار شود اما به خاطر همزمانی با ایام فاطمیه زمان آن تغییر کرد. بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی و با میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.
***
چاپ سیزدهم «پیغام ماهی‌ها» در بازار نشر
 انتشارات بعثت چاپ سیزدهم کتاب «پیغام ماهی‌ها» سرگذشت‌نامه شهید همدانی نوشته گلعلی بابایی را روانه بازار نشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، انتشارات بعثت چاپ سیزدهم کتاب «پیغام ماهی‌ها» سرگذشت‌نامه سردار شهید حسین همدانی نوشته گلعلی بابایی را منتشر و روانه بازار نشر کرد. چاپ نخست این کتاب به همت انتشارات 27 بعثت و نشر صاعقه سال 1394 منتشر و وارد بازار نشر شده بود.
«پیغام ماهی‌ها» نخستین کتابی است که پس از شهادت سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی فرمانده جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و سپاه محمد رسول‌الله، درباره وی منتشر شد. این کتاب به‌عنوان اثر برگزیده سیزدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد و کتاب تحسین‌شده سال 95 معرفی شد.
کتاب «پیغام ماهی‌ها» در قطع رقعی در 415 صفحه بازگویی خاطرات سردار شهید حسین همدانی از زبان خودش است. کتاب به شکل اول شخص روایت شده است. کل ماجرا از دوران کودکی تا مقطعی از زندگی یعنی اواخر سال 64 پیش از این در کتاب «مهتاب خین» و در خلال مصاحبه‌های حسین بهزاد با شهید همدانی منتشر شده بود و اینجا از زبان خود شهید بازنویسی شده است.
***
هنرمندان تصویر شهدا را بر ابردیوارهای پایتخت نقاشی می‌کنند
پروژه میدانی «سروقامتان»؛ نقاشی ۲۲ ابردیوار تهران با هدف پاسداشت مقام شهدا و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام اسطوره‌های ایران اسلامی در مناطق بیست‌ودوگانه پایتخت اجرا می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، در این رویداد که با هدف پاسداشت مقام شهدا و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام اسطوره‌های ایران اسلامی ساماندهی شده است هر کدام از مناطق پایتخت با ابردیواری به نام شهدای منطقه مزین می‌شود.
۲۲ هنرمند صاحبنام طراح و نقاش کشور در این رویداد دعوت شده‌اند تا متناسب با رویکرد این پروژه میدانی طرح‌های خود را آماده و ارائه کنند. طرح‌های این هنرمندان پس از انتخاب دیوارها و جانمایی نام شهدای هر منطقه توسط گروه‌های اجرایی نقاشی دیواری بر روی دیوارهای منتخب پیاده‌سازی و بعد از امضای هنرمند صاحب اثر به عنوان اثر هنری به خانواده شهدا و مردم شریف همان منطقه تقدیم می‌شود.
طراحی این ابردیوارها توسط هنرمندان مدعو در حال انجام است و آثار ارائه شده پس از تأیید شورای هنری این رویداد بر ابردیوارهای منتخب شهر تهران نقش می‌بندد و جاودان می‌شود. ویژه‌برنامه سروقامتان تهران توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و با همکاری مؤسسه فرهنگی - هنری نام به عنوان دبیرخانه هنری و اجرایی این رویداد زمستان امسال برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0063 sec