printlogo


کد خبر: 258357تاریخ: 1401/10/12 00:00
«سیل و سردار» منتشر شد
خاطراتی از حضور حاج قاسم در سیل مهیب خوزستان

کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات شفاهی حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان به قلم محمدعلی بخشی‌پور از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «سیل و سردار»؛ خاطرات شفاهی حضور حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان به قلم محمدعلی بخشی‌پور و از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شد.
کسی که به مقوله نظامی از منظر بشردوستی می‌نگرد پس حتما برای حوادثی همچون سیل و زلزله نیز نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و ناآرامی انسان‌ها و جان‌های خسته برای او نیز ناگوار است و این ویژگی هم در زلزله هولناک بم و هم در سیل مهیب خوزستان، بیش از پیش در حاج ‌قاسم سلیمانی نمایان شد. آن منطقی که او را در دهه ۶۰ شمسی به جبهه‌های نبرد حق علیه رژیم باطل بعث و در دهه ۹۰ به مبارزۀ علیه داعش کشاند، همان انگیزه او را در دهه ۸۰ در میان زلزله‌زدگان بم و نهایتاً در سال ۱۳۹۸ به میان سیل‌زدگان خوزستانی آورد تا ضمن همدردی با مردم، برای کاهش آلام متأثران از آن سیل کم‌نظیر قرن، به چاره‌اندیشی بپردازد.
«سیل و سردار» مجموعه‌ای از خاطرات حضور به یاد ماندنی سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جمع مردم سیل‌زده استان خوزستان است که یادآور خاطرات آخرین روزهای حیات پربرکت او نیز محسوب می‌شود.

Page Generated in 0/0072 sec