printlogo


کد خبر: 258360تاریخ: 1401/10/12 00:00
معاون گردشگری کشور عنوان کرد
نجات گردشگری از خودتحریمی با لغو روادید

معاون گردشگری گفت: امیدواریم لغو رواید در دولت سیزدهم انجام شود و حوزه گردشگری از این خودتحریمی نجات پیدا کند. به گزارش «وطن امروز»، نشست اعضای جامعه تورگردانان ایران با سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون وزیر گردشگری صبح دیروز یکشنبه ۱۱‌دی ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد. در ابتدای این نشست یحیی نقی‌زاده‌محجوب، مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، برگزاری این نشست را پیرو درخواست جامعه تورگردانان مبنی بر جلسه با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای طرح چالش‌ها و مطالبات موجود عنوان کرد. در ادامه اکبر غم‌خوار، عضو هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به اینکه در این جلسه نمایندگانی از ۳۴۰ عضو جامعه تورگردانان حضور دارند، افزود: توسعه انواع تور‌های ورودی به‌صورت سازمان‌دهی شده از کشور‌های مختلف از جمله ماموریت‌های این جامعه است.
ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران با تاکید بر انجام کار‌های جدی در شرایط فعلی، افزود: مصر زمانی که اتفاقات بهار عربی رخ داد، حضوری جدی‌تر در نمایشگاه‌های بین‌المللی داشت و غرفه‌ای چندبرابر سال‌های قبل در اختیار گرفت.
وی با تاکید بر حضور پررنگ ایران در چندین نمایشگاه بین‌المللی پیش رو، ادامه داد: در صورت عدم حمایت دولتی و عدم حضور در این نمایشگاه‌ها بازارمان را از دست می‌دهیم و این ضرری غیرقابل جبران است. ۲ فصل توریستی بهار و پاییز را در پیش داریم و به‌رغم تمام تلاش‌ها و صحبت با شرکت‌ها رزرو چندانی انجام نشده است.
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور نیز حوزه گردشگری ورودی را غیر از آورده‌های اقتصادی در ارزش‌آفرینی فرهنگی و تصویرسازی مثبت کشور حائز اهمیت دانست.
وی با بیان اینکه در حوزه مالیات، تعامل خوبی با سازمان مالیاتی شکل گرفته و اتفاقات مثبتی در بخشش جریمه‌ها و نحوه محاسبات مالیاتی دفتر خدمات مسافرتی افتاده است، افزود: در حوزه تامین اجتماعی نیز جلساتی داشته‌ایم و هنوز موفق به متقاعد کردن آنها نشدیم. معاون گردشگری کشور به موضوع لغو روادید با بازار‌های هدف اشاره و تصریح کرد: در حال پیگیری این موضوع با وزارت امور خارجه هستیم و با کمترین مقاومت روندی رو به جلو را طی می‌کند.
شالبافیان ابراز امیدواری کرد لغو رواید در دولت سیزدهم، انجام شود و حوزه گردشگری از این خودتحریمی نجات پیدا کند. وی همچنین در ارتباط با حمایت دولتی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی بیان کرد: در راستای تخصصی شدن موضوع حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به کانون جهان‌گردی و اتومبیلرانی واگذار شده و برای حضور در نمایشگاه‌های فیتور، مسکو ATM دوبی و نمایشگاه‌های بازار‌های جدید برنامه داریم. همچنین برای حضور در نمایشگاه آنکارا ۴۰۰ متر زمین تدارک دیده شده است. معاون گردشگری کشور به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تشکیل صندوق حمایتی گردشگری و ابلاغ به شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: همچنین آیین‌نامه طبیعت‌گردی با محوریت دغدغه فعالان این حوزه انجام شده و در دولت در حال بررسی است. 

Page Generated in 0/0066 sec