printlogo


کد خبر: 258370تاریخ: 1401/10/12 00:00
سال رؤیایی برای مهدی طارمی با حضور در جمع برترین گلزنان اروپا و انتخاب به عنوان بازیکن سال پرتغال
شکارچی رتبه‌ها

سال 2022 برای مهدی طارمی یک سال رویایی بود؛ از درخشش در پورتو تا گلزنی در جام‌جهانی  قطر. شنبه شب در حالی سال 2022 میلادی به پایان رسید که مهم‌ترین لژیونر فوتبال ما در پرتغال، بهترین سال زندگی حرفه‌ای‌اش را سپری کرد. او توسط یکی از رسانه‌های معروف پرتغال به عنوان فوتبالیست سال این کشور انتخاب شد و دلیل این انتخاب چیزی نیست جز حضور او در بین ۴ گلزن برتر اروپا در سالی که گذشت. فقط ۳ نفر بهتر از طارمی در این سال بودند؛ بازیکنانی در حد ‌امباپه، هالند و لواندوفسکی که از بهترین مهاجمان حال حاضر جهان هستند و در تیم‌هایی به مراتب بزرگ‌تر و بهتر از پورتو توپ می‌زنند. این در حالی است که طارمی در شرایطی موفق شد در رده چهارم جا خوش کند که بازیکن پورتو است؛ تیمی که به هیچ وجه با غول‌هایی مثل پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا و منچسترسیتی قابل قیاس نیست. 
* بالاتر از مسی و بنزما
سایت یوفا برترین گلزنان سال 2022 را معرفی کرد که مهدی طارمی در رده چهارم جهان قرار دارد. سایت یوفا به معرفی بهترین گلزنان سال 2022 میلادی پرداخت. در این لیست کیلیان امباپه با عبور از ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی که پیش از این ۳ سال متوالی را به عنوان بهترین گلزن به اتمام رسانده بود، قرار گرفته و به عنوان برترین گلزن سال به پایان رسیده میلادی معرفی شد. فوق‌ستاره فرانسوی با به ثمر رساندن 56 گل در 56 بازی عرصه ملی و باشگاهی این رتبه را به دست آورد. این در شرایطی است که او ۸ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و 5 بار هم موفق به هت‌تریک شده است. در این فهرست پس از امباپه نام هالند دیده می‌شود که با 13 بازی کمتر نسبت به مهاجم پاری‌سن‌ژرمن، 10 گل کمتر از او ‌زده است. با این وجود میانگین گلزنی مهاجم نروژی که 46 گل به ثمر رسانده بهتر از رقیب فرانسوی است. مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو نیز با به ثمر رساندن 37 گل در 51 بازی بالاتر از نفراتی مثل مسی، هری کین، کریم بنزما، سادیو مانه و نیمار قرار دارد.
در ادامه اسامی برترین گلزنان سال 2022 را می‌بینید.
1- کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن و فرانسه) 56  گل در 56 بازی
2- ارلینگ هالند (دورتموند/ من‌سیتی و نروژ) 46 گل در 43 بازی
3- روبرت لواندوفسکی (بایرن/ بارسلونا و لهستان) 42 گل در 51 بازی
4- مهدی طارمی (پورتو/ ایران) 37 گل در 51 بازی
5- کریستوفر انکونکو (لایپزیش/ فرانسه) 37 گل در 58 بازی
6- لیونل مسی (پاری‌سن‌ژرمن/ آرژانتین) 35 گل در 51 بازی
7- ریکاردو گومز (پارتیزان/ کیپ‌ورد) 35 گل در 51 بازی
8- هری کین (تاتنهام/ انگلیس) 35 گل در 62 بازی 
9- آمال پیگرینو (بوده/ نروژ) 34 گل در 46 بازی
10- کریم بنزما (رئال مادرید/ فرانسه) 33 گل در 39 بازی
11- سادیو مانه (لیورپول/ بایرن/ سنگال) 33 گل در 62 بازی
12- نیمار (پاری‌سن‌ژرمن/ برزیل) 32 گل در 43 بازی
13- وسام بن‌یدر (موناکو/ فرانسه) 30 گل در 48 بازی
* طارمی: سال 2022 برایم فوق‌العاده و شگفت‌انگیز بود
 مهدی طارمی که این فصل نیز مانند ۲ فصل گذشته در پورتو درخشان ظاهر شده و تا به اینجای فصل در 23 بازی در رقابت‌های مختلف 18 گل برای این تیم پرتغالی به ثمر رسانده و 9 پاس ‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است، با اعلام روزنامه معتبر اوجوگوی پرتغال به ‌عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر پرتغال در سال 2022 معرفی شد. این انتخاب بر اساس آرای مخاطبان و خوانندگان این روزنامه پرتغالی انجام شده است. طارمی 30 ساله که در نظرسنجی انجام شده بیشترین رأی را به خود اختصاص داده، نامش در تیم منتخب لیگ برتر پرتغال در سال 2022 هم قرار گرفته است. اوجوگو هر سال با آرای خوانندگان خود اقدام به معرفی بهترین بازیکن سال لیگ برتر پرتغال و تیم منتخب این لیگ می‌کند. ستاره ایرانی تیم پورتو در گفت‌وگو با این روزنامه از تلاش برای تکرار نمایش خوب خود در سال جدید میلادی سخن گفت. مهاجم ۳۰ ساله تیم‌ ملی ایران برای سومین سال متوالی در جمع ۵ بازیکن برتر اروپا از لحاظ گلزنی و پاس گل قرار گرفته است. ستاره ایرانی در هر ۷۱ دقیقه بر روی گل‌های پورتو تأثیر مستقیم داشته است. طارمی در گفت‌وگویی اختصاصی درباره سال ۲۰۲۲ به اوجوگو گفت: سال ۲۰۲۲ واقعا سال فوق‌العاده‌ و شگفت‌انگیزی در دوران حرفه‌ای من بود. حالا می‌خواهم همین سطح را حفظ کرده و بتوانم آن‌ را سال ۲۰۲3 تکرار کنم. خوشبختانه این سالی پر از لحظات فوق‌العاده بود. من در جام‌جهانی بودم و همچنین با پورتو در زمین بنفیکا که رقیب ما است قهرمان شدیم. مهاجم ۳۰ ساله ایرانی درباره سال ۲۰۲۳ نیز گفت: من همیشه تمام سعی خود را می‌کنم، این چیزی است که می‌توانم تضمین بدهم. بیایید ببینیم چه کاری ممکن است در لیگ قهرمانان اروپا انجام دهیم. تیم ما کیفیت بالایی دارد و من این احساس را دارم که می‌توانیم کارهای مثبتی در لیگ قهرمانان انجام دهیم. ببینیم چه چیزی پیش خواهد آمد. همان‌طور که می‌دانید، این بسیار سخت است و رقابت‌ بسیار دشواری است اما ما می‌خواهیم پیشروی کرده و بهترین کار ممکن را انجام دهیم. مهاجم سابق تیم ریوآوه پرتغال درباره سرمربی آبی‌وسفیدها هم گفت: من چیزهای زیادی از سرجیو کونسیسائو یاد گرفته‌ام. ما سعی می‌کنیم به هر آنچه او به ما می‌گوید پایبند باشیم و بدین ترتیب همه جزئیات مهم می‌شود. من می‌خواهم آن را احساس کنم. این یکی از عواملی است که باعث می‌شود من او را دوست داشته باشم. من تا آخر عمر قدردان او خواهم بود. طارمی درباره امکان قهرمانی پورتو در لیگ پرتغال با وجود فاصله ۵ امتیازی با بنفیکای صدرنشین نیز گفت: هنوز ۲۰ بازی باقی مانده و مهم‌ترین موضوع این است که ما در پورتو چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. ما باید تمام سعی خود را کنیم تا هر بازی را ببریم. ما منتظر خواهیم شد تا ببینیم بقیه تیم‌ها چه کار خواهند کرد اما مهم‌ترین موضوع این است که همه‌ توان خود را در هر بازی به کار بگیریم و همیشه به پیروزی فکر کنیم.

Page Generated in 0/0157 sec