printlogo


کد خبر: 258381تاریخ: 1401/10/12 00:00
اخبار

تمهیدات جدید برای ارتقای امنیت صندوق‌ امانات بانک‌ها
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از اتخاذ یکسری تمهیدات برای ارتقای امنیت صندوق‌های امانات بانک‌ها خبر داد. با گذشت ۶ ماه از ماجرای سرقت از صندوق‌های امانات بانک ملی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از اتخاذ تمهیدات جدید برای ارتقای ایمنی صندوق‌های امانات بانک‌ها خبر داده است. سرهنگ علی ولیپورگودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت: ما در پلیس آگاهی تهران بزرگ چندین جلسه کارشناسی را با بانک‌ها برگزار کردیم که نتایج خوبی هم داشته و منجر به ارتقای ایمنی و ضریب امنیت شعب بانکی در پایتخت شده است. وی درباره محتوای این جلسات نیز گفت: در این جلسات درباره شرایط و نحوه نگهداری از اموال مردم در صندوق‌های امانات، نحوه احراز مالکیت و احراز هویت صاحبان صندوق، امنیت صندوق‌ها  و... بحث و تبادل نظر شد که اقدامات خوبی در این باره انجام شده و یکسری مشکلات هم باقی مانده که به زودی برطرف خواهد شد. ولیپورگودرزی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام شعب دارای صندوق‌های امانات، نگهبان مسلح به طور شبانه‌روزی مستقر است، گفت: مردم نگران امنیت صندوق‌های امانات نباشند، نکات ایمنی و امنیتی در این صندوق‌ها و شعب به طور کامل رعایت می‌شود. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از پیگیری برای بیمه شدن صندوق‌های امانات خبر داد.
***
تغییر نام ۹ معبر و یک پل در شهر تهران
اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام ۹ معبر و یک پل در پایتخت رأی مثبت دادند. نرگس معدنی‌پور در جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات کمیسیون نامگذاری شورای شهر گفت: در این جلسه تغییر نام ۹ معبر و یک پل را به شورای شهر آوردیم که بر این اساس تغییر نام کوچه مهدیه در محدوده اوین در منطقه یک به نام شهید سیدحسین مسعودیان و همچنین تغییر نام کوچه نهم در محدوده خیابان شیخ بهایی منطقه ۳ به نام شهید محمدابراهیم حمیدی پیشنهاد می‌شود. وی اضافه کرد: تغییر نام کوچه 9.35 در منطقه ۱۳ در محدوده نیروی هوایی به نام شهید ابراهیم زینعلی‌سیاوشانی و همچنین تغییر نام پل صفا در بزرگراه امام علی(ع) به نام شهید بهمن کماندار پیشنهاد می‌شود. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تغییر نام خیابان قانون به نام مهران خالدی در محدوده خیابان پیروزی در منطقه ۱۴ و تغییر نام کوچه لاله ۴ به نام شهید مجید قنبری در محدوده مسلم جنوبی در منطقه ۱۵ و همچنین تغییر نام کوچه بیست‌ودوم به نام شهید رزاقی در نبرد جنوبی در منطقه ۱۵ پیشنهاد می‌شود. معدنی‌پور ادامه داد: تغییر نام کوچه بیست‌وهشتم به نام عزیزالله سلیمانی در خیابان مهران در منطقه ۱۲ و تغییر نام کوچه هجدهم به نام شهید ناصر صدقی در محدوده شهرری واقع در منطقه 20 و همچنین تغییر نام کوچه فاقد نام به نام شهید محمدابراهیم سلمانی‌فیضی در محدوده تهرانسر واقع در منطقه ۲۱ پیشنهاد می‌شود. بنا بر این گزارش، با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران این تغییر نام‌ها به تصویب رسید.
***
آگاهی شهروندان مهم‌ترین سد راه کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با اشاره به ترفندها و شگردهای جدید سارقان و کلاهبرداران که مدام به‌روزرسانی می‌شود، گفت: آگاهی و هوشیاری شهروندان مهم‌ترین سد راه کلاهبرداری‌ها بویژه کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است. اصغر جهانگیر افزود: سرعت تحولات و رویدادهای اجتماعی در زمینه‌های مختلف به گونه‌ای است که نمی‌توان با روش‌های معمول به مقابله با ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها پرداخت. این رسانه‌ها هستند که می‌توانند به سرعت و بهنگام با مردم در ارتباط باشند و دست به آگاهی‌بخشی بزنند. وی اظهار داشت: ارزیابی ما این است که نقش رسانه‌ها در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است و اساساً رسانه‌ها می‌توانند نهضت آگاهی حقوقی را در جامعه برقرار کنند. دبیر شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد: قدرت رسانه، قدرت آگاهی‌سازی است و آگاهی، پادزهر مقابله با فریب و دسیسه مجرمان حرفه‌ای است. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه افزود: از همه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری تقاضا می‌کنیم صفحه یا بخشی برای مطالب حقوقی و قضایی راه‌اندازی و به صورت مستمر مطالب حقوقی را برای مردم تشریح کنند. وی بیان کرد: عدلیه آماده همکاری با رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی حقوقی و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است.
***
پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی تهران نوروز جمع‌آوری می‌شود
معاون فنی - عمرانی شهرداری تهران از برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد. ۲۲ آذر بود که سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با مهر درباره وضعیت پل‌های موقت در تهران گفت: تعدادی پل در سال‌های پیش از انقلاب در تهران ساخته شد که این پل‌ها قرار بود موقت باشند و قرار نبود عمر آنها این میزان طولانی شود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران افزود: از جمله آنها پلی است که در تقاطع خیابان حافظ و طالقانی قرار دارد که کارآمدی ترافیکی ندارد و می‌توان این پل را جمع کرد. در همین راستا، عباس شعبانی از برداشته شدن پل حافظ در تقاطع خیابان طالقانی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد و گفت: مطالعات فعلی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک حاکی از این است که بود و نبود پل حافظ در تقاطع خیابان طالقاتی تأثیری در ترافیک ندارد. وی افزود: در حال حاضر هزینه نگهداری این پل به اندازه هزینه خود پل است و بر همین اساس به صرفه است که این پل در صورتی که تأثیر چندانی بر ترافیک ندارد، برداشته شود. پل حافظ که در تقاطع جمهوری قرار دارد، در حال حاضر در فاز مطالعاتی است و احتمال برداشته شدن آن نیز وجود دارد. 

Page Generated in 0/0077 sec