printlogo


کد خبر: 258386تاریخ: 1401/10/12 00:00
اخبار

نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها ضروری است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها، با توجه به اندیشه حضرت امام و مقام معظم رهبری،‌ ضرورتی است که باید در دستور قرار گیرد و اولویت با مسائل اقتصادی است.
محمدباقر قالیباف در ابتدای نشست علنی مجلس، ‌در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی گفت: مردم با حضور خود در نهم دی، توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی را خنثی کردند. وی افزود: این روز بزرگ، یادآور این است که مردم چگونه از نظام اسلامی دفاع می‌کنند و ما باید با کارآمدی و حل مساله و تصمیم‌گیری و اقدام بموقع، دین خود را به مردم ادا کنیم. 
قالیباف در ادامه اظهار کرد: نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها، با توجه به اندیشه حضرت امام و مقام معظم رهبری،‌ ضرورتی است که پس از بازگشت امنیت به کشور باید در دستور قرار گیرد و اولویت با مسائل اقتصادی است. قالیباف خاطرنشان کرد: اقدام رئیس‌جمهور محترم مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم. البته ضروری است این ‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست‌گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مساله به صورت پایدار حل شود؛ امید زیادی داریم با روی‌ کار آمدن رئیس کل جدید این اتفاقات بیفتد. وی تصریح کرد: البته برخی نکات کارشناسی، درباره سیاست اعلام شده رئیس جدید بانک مرکزی وجود دارد که در جلسات کاری به ایشان و مسؤولان مربوط منتقل خواهم کرد اما در عین حال تاکید دارم همه باید با تمام توان کمک کنند که رئیس جدید بانک مرکزی در ماموریت حساس خود موفق باشند.
***
شهادت یکی از مدافعان امنیت در سمیرم اصفهان
جانشین فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: اشرار مسلح بسیجی پاسدار محسن رضایی را در شهر سمیرم با شلیک گلوله به شهادت رساندند. سردار مرتضی عمو‌مهدی افزود: به دنبال اغتشاش‌های شامگاه شنبه در شهر سمیرم یکی از مدافعان امنیت بسیجی توسط اشرار مسلح ضدانقلاب به ضرب گلوله به شهادت رسید. وی اظهار داشت: روز شنبه تعدادی به صورت غیرقانونی مقابل فرمانداری سمیرم و چند نقطه دیگر این شهر تجمع کردند و نیروهای امنیتی و انتظامی به منظور برقراری امنیت در سطح شهر مستقر شدند که در مواردی با درگیری با شماری از اغتشاشگران همراه شد.
***
نمایندگان مجلس خواستار بررسی خارج از نوبت طرح قانون انتخابات شدند
محمد صالح‌جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: نمایندگان مجلس با امضای درخواستی خواستار بررسی خارج از نوبت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن شده‌اند. وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار رسیدگی به طرح یا لایحه‌ای خارج از نوبت شوند این درخواست توسط هیأت‌رئیسه به رأی گذاشته می‌شود و در صورت تصویب نمایندگان طرح یا لایحه مورد نظر خارج از نوبت در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.
طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسات قبلی مجلس به رأی گذاشته شده بود اما نمایندگان با کلیات آن مخالفت کردند.
***
شهید سلیمانی توطئه دشمن برای جنگ مذهب علیه مذهب را خنثی کرد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند از طریق داعش، مسلمانان را با یکدیگر درگیر کنند که این توطئه دشمن که در واقع جنگ مذهب علیه مذهب بود توسط شهید سلیمانی خنثی شد.
بیژن نوباوه‌وطن در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی فردی خودساخته بود و در عین خودساختگی به سازماندهی نیروها در منطقه برای مقابله با دشمن می‌پرداخت. وی افزود: این خودساختگی و سازماندهی نیروها توسط شهید سلیمانی برای مقابله با توطئه‌های دشمن آمریکا و متحدانش را عصبانی کرده بود و موجب کینه و نفرت آنها از شهید سلیمانی شده بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی داشتند از طریق ایجاد داعش و حمایت از این گروه تروریستی و جا زدن آن به عنوان یک گروه مسلمان ضمن ایجاد ارائه تصویر غیرواقعی از مسلمانان جغرافیای کشورهای مسلمان منطقه را تغییر داده و این گروه تروریستی را که به عنوان یک گروه مسلمان جا‌ زده شده بود به جان مسلمانان منطقه بیندازد و جنگ مذهب علیه مذهب راه بیندازند که این توطئه توسط شهید سلیمانی خنثی شد. نوباوه خاطرنشان کرد: از بین بردن داعش انتقام بزرگی بود که از استکبار جهانی گرفته شد و شهید سلیمانی توانست با سازماندهی نیروها این کار بزرگ را انجام دهد. وی افزود: شهید سلیمانی به دنبال دفاع از مظلوم بود و برایش فرقی نمی‌کرد که فرض مورد حمایت مسلمان باشد یا مسیحی و همین اقدام شهید سلیمانی باعث شد تا او محبوب دل‌ها شود.

Page Generated in 0/0948 sec