printlogo


کد خبر: 258418تاریخ: 1401/10/13 00:00
انعقاد قرارداد کریستیانو رونالدو با النصر عربستان در ۳۷ سالگی
عاقبت بخیری یا افول ستاره؟

زهره فلاح‌زاده: اکثر ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال زمانی کفش‌های‌شان را می‌آویزند که می‌دانند ادامه دادن و پسرفت کردن‌شان می‌تواند هر آنچه در سال‌های اوج‌شان درو کرده‌اند را از بین ببرد اما ابرستاره پرتغالی تصمیمش را گرفته تا در لیگ کشوری متفاوت از تمام لیگ‌هایی که در آنها پا به توپ شده و درخشیده، به میدان برود.
کریستیانو رونالدو از لیگ پرتغال شروع کرد، در لیگ‌های انگلیس (منچستریونایتد) و اسپانیا (رئال‌مادرید) درخشید و در ایتالیا (یوونتوس) موفق ظاهر شد و در برگشت به لیگ برتر انگلیس (منچستریونایتد) گویی خانه‌‌اش بر سرش فرو ریخت و نتوانست در ۳۷ سالگی همانی باشد که پیش از این او را بهترین می‌دانستند، تا جایی که تنها بازیکن جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که پس از فسخ یکطرفه با منچستریونایتد، بدون تیم بود.
بخت با کریس یار نبود؛ آنقدر که سانتوس، سرمربی تیم‌ملی پرتغال در جام جهانی قطر هم روی او حساب باز نکرد و او را در ۲ دیدار پایانی این تیم در قطر نیمکت‌نشین کرد. همه چیز علیه او بود و خاطراتی که قرار بود در آینده شیرین تعریف شود، تلخ و کابوس‌وار شد. اشک‌های کریس پس از حذف پرتغال و نرسیدن به جام بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا و عدم اعتماد سرمربی به ساق پای او، همگی به بدترین شکل ممکن اتفاق افتاد. آنقدر تلخ که به او پیشنهاد می‌شد بهتر است از دنیای فوتبال خداحافظی کند و بیش از این خرد و کوچک نشود.
با این حال پس از جام‌جهانی شایعات زیادی مطرح شد که آرسنال و رئال‌مادرید  خواهان رونالدو هستند و در این بین شایعه پیوستن به باشگاه النصر عربستان می‌توانست هواداران او را به زمین میخکوب کند. هر چند خواهر کریس این خبر را شایعه خوانده و تکذیب کرده بود.
اما دقیقاً در آخرین روز سال ۲۰۲۲ میلادی خبر پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر با عکس وی با پیراهن این باشگاه منتشر شد تا علاقه‌مندان به این ستاره در شوک بزرگی فرو بروند.
رونالدو هم می‌توانست در ۳۷ سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند اما حقوق و دستمزد عربستانی‌ها هر بازیکنی را می‌تواند وسوسه کند؛ آن هم کریس رونالدویی که در اروپا (در صورت ادامه دادن) بیش از ۵۰ میلیون  یورو در سال دریافت نمی‌کرد. دستمزد سالانه رونالدو در النصر ۲۰۰ میلیون یورو به همراه انجام معاملات تجاری است.
شاید خودش هم گمان نمی‌کرد باشگاهی وجود داشته باشد که چنین مبلغ هنگفتی را در ۳۷ سالگی به او بپردازد. سعودی‌ها پول نفت‌شان را خرج بازیکنان می‌کنند و نگران از دست دادنش هم نیستند. برای آنها آوردن ستاره‌های پا به سن گذاشته هم یک موهبت حساب می‌شود.
حالا باید دید کریس کابوس سال ۲۰۲۲ را به پایان می‌رساند و در سال جدید میلادی، آن هم در عربستانی که نمی‌تواند مثل اروپا نگاه‌ها را به خود خیره کند، دوام می‌آورد و درخشش گذشته را دارد یا زودتر از ژوئن ۲۰۲۵ به پایان سلام می‌کند‌.

Page Generated in 0/0048 sec