printlogo


کد خبر: 258422تاریخ: 1401/10/13 00:00
اخبار

دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر از فعالان شبکه‌های هرمی‌
رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای 6 طرح مبارزه با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هرمی در سراسر کشور خبر داد و گفت از ابتدای امسال تا پایان آذر، به ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت‌های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شده است. سردار محمد قنبری در این باره گفت: با توجه به اینکه در سال‌جاری یکی از برنامه‌های عملیاتی این پلیس، مبارزه با شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی بوده است، بنابراین در این راستا 6 مرحله طرح برای مبارزه با شرکت‌های هرمی از ابتدای سال تا پایان آذرماه در سراسر کشور به اجرا درآمد و در آن با بهره‌گیری از امکانات و حداکثر توان پرسنلی و ظرفیت‌های موجود، توسط رده‌های متناظر با افراد سودجو و مجرمان برخورد شد.  وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح‌ها، ۶۲۷ نفر دستگیر شدند، همچنین ۳۱ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۶۳ مکان فعالیت شرکت‌های هرمی پلمب شد. رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در ۹ ماهه سال‌جاری با اقدامات انجام شده از سوی ماموران و کارآگاهان پلیس آگاهی و نیز استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی به ۳۷۲ پرونده مربوط به شرکت‌های هرمی در سراسر کشور رسیدگی شد که در مجموع اقدامات پلیسی و پیشدستانه کارآگاهان منتج به دستگیری بیش از هزار نفر شد.
***
شناسایی ۹۶ بیمار جدید کرونا و فوت 5 نفر
موج هشتم کرونا در حالی در کشور آغاز شده است که پروتکل‌های بهداشتی خیلی رعایت نمی‌شود. این در حالی است که وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته ۹۶ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۱۲ دی، ۹۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۴۲ نفر از آنها بستری شدند. در این مدت متاسفانه ۵ نفر از بیماران «کووید-۱۹» نیز جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۹۳ نفر برسد. تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۲۲۰ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۱۰۷ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۴ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۳۰ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۶۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۸۲ شهرستان در وضعیت آبی بیماری کرونا قرار دارند. 
***
وجود 2 میلیون «نوسواد» در کشور
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه بر اساس آمارها یک میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد مطلق در کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال داریم، گفت: مفهوم جدیدی به نام «نوسواد» داریم و شامل افرادی می‌شود که تا سوم ابتدایی درس خوانده‌ و دوره ابتدایی را به پایان نرسانده‌اند؛ شمار نوسوادان، 2 میلیون و ۵۰ هزار نفر است. علیرضا عبدی گفت: هرچقدر سن پایین‌تر می‌آید نرخ بی‌سوادی کمتر می‌شود. ما مفهوم جدیدی به نام «نوسواد» داریم و شامل افرادی می‌شود که تا سوم ابتدایی درس خوانده‌اند و دوره ابتدایی را به پایان نرسانده‌اند. شمار نوسوادان، 2 میلیون و ۵۰ هزار نفر است و در دوره «انتقال» نهضت سوادآموزی قرار گرفته و آموزش آنها تکمیل می‌شود. این افراد در خاتمه دوره، مدرک رسمی نهضت را دریافت می‌کنند. وی با بیان اینکه اگر بخواهیم پیشرفت متوازن داشته باشیم حتما باید روی آموزش بزرگسالان تمرکز کنیم، گفت: لازمه این تمرکز، گفتمان‌سازی است. هر چقدر آموزش بزرگسالان (رده سنی ۱۰ تا ۶۰ سال) را تقویت کنیم، آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌سوادی کاهش می‌یابد. ما معتقدیم تا زمانی که یک نفر بی‌سوادی که امکان یادگیری داشته باشد در کشور وجود داشته باشد، باید در میدان حضور داشته باشیم و وی را باسواد کنیم. 
***
بازدید از موزه‌ها امروز رایگان است
به مناسبت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، سیزدهم دی‌ماه بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رایگان شد. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، سردار دل‌ها بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی تحت پوشش وزارتخانه را در روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه (امروز) رایگان اعلام کرد. شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد به درجه رفیع شهادت نایل شد. سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی طی عملیات آذرخش کبود که به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت ایالات‌متحده انجام شد، هنگامی که برای انجام دیدار با نخست‌وزیر عراق از فرودگاه بین‌المللی بغداد خارج شد، مورد حمله تروریستی موشک پهپاد نظامی ارتش آمریکا قرار گرفت و به شهادت رسید. 
***
تولید دارو در هلال‌احمر ۲ برابر شد
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از ۲ برابر شدن تولیدات دارویی هلال‌احمر نسبت به ماه گذشته بر اساس نیازهای دارویی کشور خبر داد. علیرضا عسکری با اشاره به تولیدات داروی جمعیت هلال‌احمر در یک هفته گذشته گفت: از سوم تا دهم دی‌ماه، مجموعاً بالغ بر ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار عدد دارو در داروسازی سهاهلال تولید شده که نسبت به ماه گذشته رشدی 2 برابری داشته است. وی افزود: در هفته گذشته ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار عدد استامینوفن، ۳ میلیون و ۵۸۸ هزار عدد کپسول آسیفن و ۲۵۵ هزار عدد کپسول آزیتروماسین در داروسازی سها تولید شده تا نیازهای جامعه در این باره با سرعت بیشتری برطرف شود. عسکری ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی ۸۹ هزار عدد ایبوپروفن، ۲۷۵ هزار عدد کیتوتیفن، ۱۴۸ هزار بطری منیزیم هیدروکساید، ۱۲۸ هزار عدد متادون و ۴۷۲ هزار عدد فینوپروست در هلال‌احمر تولید شده است. 

Page Generated in 0/0063 sec