printlogo


کد خبر: 258433تاریخ: 1401/10/13 00:00
اخبار

فرمانده کل سپاه پاسداران: 
کار اصلی سردار سلیمانی ساخت قدرت برای سیاست خارجی ما بود
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در دنیای امروز یک درهم‌تنیدگی و ادغام بین جنگ و صلح وجود دارد و معمولاً فضای سیاست خارجی کشورها و روابط بین آنها حالتی غیربومی دارد.
وی افزود: گاهی دوستی‌ها و دشمنی‌ها، توأمان می‌شود درحالی‌که معمولاً دستگاه سیاست خارجی یک کشور، نهادی است برای تعامل اما گاهی الگوهای مخاصمه و تعامل غلبه می‌کند و به‌نظر من ماهیت اصلی عمل دستگاه دیپلماسی کشور ما بیشتر از جنس جهاد و در فضای تقابل اتفاق می‌افتد یعنی قلب سیاست خارجی ما در درجه اول دفاع دیپلماتیک از منافع حیاتی ما است و در درجه دوم، یک تهاجم سیاسی به قلب سیاست خارجی دشمنان ما است. سلامی با اشاره به ارتباط عملکرد شهید سلیمانی با وزارت امور خارجه، عنوان کرد: قدرت همزاد سیاست است و سیاست بدون قدرت بی‌اثر است. داشتن تدبیر سیاسی بدون قدرت کافی نیست. کار اصلی سردار سلیمانی ساخت قدرت برای سیاست خارجی ما بود.
***
بازداشت عناصر اصلی شبکه‌ تأمین مالی گروهک تروریستی منافقین
وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بزرگ‌ترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و عناصر اصلی شبکه بازداشت شدند. متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است: 
باسمه تعالی
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند: بزرگ‌ترین شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و 6 نفر از عناصر اصلی شبکه در سلسله عملیاتی همزمان و در چند استان کشور، بازداشت، 10 نفر احضار و تعدادی دیگر از مرتبطان شبکه تحت تعقیب می‌باشند. این شبکه‌ گسترده، وظیفه انتقال پول از خارج با شیوه‌های پیچیده‌ پولشویی و تأمین تجهیزات مختلف برای تیم‌های عملیاتی- تروریستی منافقین را عهده‌دار بود. سرکرده‌ شبکه‌ مزبور به‌نام علی محمد دولتی فرزند غلامحسین از عناصر مهم منافقین است و دارای دفاتر و مؤسساتی در کشورهای امارات و هلند می‌باشد. نام‌برده در تعامل مثلث آلبانی، امارات و هلند، خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تأمین مالی و لجستیک تروریست‌ها را فراهم می‌کرد. در داخل کشور نیز دفاتر، مؤسسات و مرتبطان متعددی توسط وابستگان گروهک منافقین، روند تحویل پول و امکانات از سرپل‌های مستقر در خارج و انجام فرآیندهای چندلایهی پولشویی با هدف امحای ردها و آثار منافقین را اجرا کرده و نهایتاً پول، اسلحه، مواد منفجره و ابزارهای فنی و مخابراتی را به تیم‌های تروریستی تحویل داده و حتی به استخدام اراذل و اوباش برای صحنه‌های اغتشاشات اخیر می‌پرداختند. من جمله عناصر دستگیرشده، پدر یکی از اعضای عملیاتی تیم‌های تروریستی است که نزدیک به 3 سال پیش بازداشت شد و به ‌دلیل انتسابش به یک دانشگاه صنعتی مهم کشور، موجب تهاجم وسیع رسانه‌های معاند علیه دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور شد. شایان ذکر است که این فرد نیز سابقه‌ وابستگی قدیمی به گروهک منافقین و محکومیت زندان به همین جرم را دارا می‌باشد. تحقیقات پیرامون شبکه‌ پیش‌گفته و مرتبطان آنها ادامه داشته و عناصر مقیم خارج از کشور نیز از طریق پلیس بین‌الملل (اینترپل) و به جرم «تأمین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان‌یافته» تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. همچنین به کشورهای میزبان منافقین من‌ جمله آلبانی، هلند و امارات یادآور می‌گردد که به‌ دلیل ماهیت بحران‌زیست و جنایت‌پیشه‌ این گروهک، حضور آنها در هر کشوری جز دامن‌زدن به اقدامات غیرقانونی و تروریستی در آن کشورها، ثمری نداشته و نخواهد داشت.
***
حکم اعدام محمد بروغنی در دیوان عالی کشور تأیید شد
در پی انتشار خبری غیرواقعی مبنی بر نقض حکم دادگاه محمد بروغنی از متهمان اغتشاشات اخیر در دیوان عالی کشور، پایگاه خبری میزان وابسته به قوه‌قضائیه اعلام کرد خبر منتشر شده صحت ندارد و حکم این متهم در دیوان عالی کشور تایید شده و تصمیم قضایی جدیدی نیز در این پرونده اخذ نگردیده است. بر اساس دادنامه صادر‌شده از سوی دادگاه انقلاب تهران، متهم محمد بروغنی معروف به «ممد آلفا» که با کشیدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طریق جرح عمدی با چاقو به یکی از ماموران حافظ امنیت به قصد جان وی، ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان و ناامنی در محیط و به آتش کشیدن فرمانداری شهرستان پاکدشت و تخریب اموال آن به اتهام محاربه محاکمه شده بود با حکم دادگاه به اعدام محکوم و این حکم در تاریخ ۱۵ آذرماه توسط دیوان عالی کشور تایید شد.
***
دیدار وزیر خارجه عربستان با فرستاده رئیس‌جمهور به برزیل
سیدمحمد حسینی که به نمایندگی از رئیسی برای حضور در مراسم تحلیف لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور جدید برزیل به پایتخت این کشور سفر کرده است در حاشیه این مراسم با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان دیدار کرد و بر ضرورت ادامه گفت‌وگوهایی که به واسطه عراق آغاز شده، تأکید کرد. وزیر خارجه عربستان هم بر این نکته تاکید کرد که مصمم هستیم شرایط و نگرانی‌های موجود را یک به یک مورد بحث قرار دهیم تا بتوان به نتیجه رسید. فیصل بن فرحان همچنین متذکر شد که نوع روابط تهران - ریاض بر منطقه تاثیرگذار است. به گزارش ایرنا، وزرای خارجه ایران و عربستان ۲۸ آذر در حاشیه اجلاس بغداد ۲ که در امان پایتخت اردن برگزار شد، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار در توئیتی به زبان عربی از آمادگی عربستان برای ادامه گفت‌وگو با ایران خبر داد. 

Page Generated in 0/0086 sec