printlogo


کد خبر: 258458تاریخ: 1401/10/14 00:00
جلسه ویژه هیأت‌رئیسه فدراسیون و گمانه‌زنی درباره انتخاب سرمربی تیم‌ ملی فوتبال و شانس بالای قلعه‌نویی و مجیدی
یکی از این دو

وضعیت سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران مهم‌ترین موضوعی است که خبرنگاران زیادی را روز گذشته به مرکز ملی فوتبال کشاند اما پاسخی برای پرسش‌های خود نیافتند. 
ساعت 10 صبح دیروز جلسه‌‎ای با حضور اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در مرکز ملی فوتبال آغاز شد. اگر چه در دستور کار این جلسه موضوع انتخاب سرمربی تیم‌ ملی جایی نداشت اما این مهم‌ترین موضوعی بود که اعضا برای جمع‌بندی درباره آن دور هم جمع شده بودند.
پس از پایان جام‌جهانی 2022 قطر که با کسب نتایج نه‌چندان مطلوب برای فوتبال ایران به پایان رسید، حالا همه در انتظار مشخص شدن تکلیف سکان‌دار هدایت تیم‌ ملی هستند.
در این میان کارلوس کی‌روش که ۲ ماه مانده به جام‌جهانی هدایت تیم‌ ملی فوتبال ایران را به جای اسکوچیچ در دست گرفت، مذاکرات جدی‌ای را با فدراسیون فوتبال قطر آغاز کرده و با این وصف می‌توان کار این مرد پرتغالی باتجربه را در تیم‌ ملی فوتبال ایران تمام شده دانست، چرا که شواهد و قرائن نیز از عقد قرارداد این مربی با قطر خبر می‌دهد.
اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال این روزها بر سر دوراهی انتخاب مربی داخلی یا خارجی هستند. درباره مربی داخلی نام ۲ نفر یعنی امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی همچنان روی میز تصمیم‌سازان فوتبال باقی مانده است. البته اعضای هیات‌رئیسه درباره انتخاب چند نفر دیگر هم فکر می‌کردند که به دلایل مختلف این چند مربی داخلی از دایره انتخاب آنها کنار گذاشته شدند.
اینطور که شنیده می‌شود در حال حاضر امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌‎گهر سیرجان بیشترین شانس را برای جایگزینی کارلوس کی‌روش دارد و در صورتی که انتخاب مربی داخلی به تصویب اعضای هیات‌رئیسه برسد، به احتمال زیاد او خواهد بود که در جام ملت‌های آسیا جلوتر از فرهاد مجیدی هدایت تیم‌ ملی فوتبال ایران را در قطر بر عهده می‌گیرد.
از سوی دیگر پرونده انتخاب مربی خارجی هم همچنان روی میز مدیران فدراسیون قرار دارد. آنها برای این انتخاب البته محدودیت‌های بیشتری دارند و باید درباره ۲ موضوع به جمع‌بندی برسند که یکی تامین منابع مالی خواهد بود و دیگری انتخاب مربی‌ای که با توجه به فاصله تقریبا یک ساله باقی مانده تا شروع رقابت‌ها بتواند با آگاهی و شناخت خوبی تیم‌ ملی را مهیای جام ملت‌های آسیا کند. از همین رو تاکنون به هیچ مربی خارجی‌ای برای حضور در راس کادر فنی تیم‌ ملی به صورت مستقیم اشاره نشده است اما ممکن است دوباره بحث انتخاب سرمربی خارجی داغ‌تر از گزینه داخلی شود. با وجود اینکه خبرنگاران در انتظار صحبت با احسان اصولی پس از پایان جلسه بودند، فدراسیون فوتبال با انتشار ویدئویی به موضوع مهم جلسه اشاره کوتاهی با اطلاعات کم داشت. احسان اصولی که ترجیح داد با خبرنگاران منتظر مقابل مرکز ملی فوتبال به صورت مستقیم برای پرسش و پاسخ روبه‌رو نشود، در میانه جلسه در ارتباط با صحبت‌های انجام شده درباره انتخاب سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران مطابق انتظار بدون اینکه اطلاعات خاصی بدهد، اینطور با ویدئویی که روی سایت فدراسیون فوتبال قرار داده شد، توضیح داد: «در این باره همکاران در حال گفت‌وگو هستند. یکسری اطلاعات فنی و شرایطی که باید مدنظر داشته باشند، در حال گفت‌وگو است. جلسه همچنان ادامه دارد و ما به محض اینکه به نتیجه برسیم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. حالا ممکن است در این جلسه باشد یا به جلسات آتی نیاز داشته باشیم. به هر حال در جلسه گفت‌وگو شد».
باید این نکته مهم را هم در نظر داشت که نخستین بازی تیم‌ ملی در فروردین 1402 خواهد بود و اعضای هیات‌رئیسه حداقل ۳ ماه زمان مفید را برای انتخاب نهایی سرمربی تیم‌ ملی فوتبال بزرگسالان پیش روی خودشان می‌بینند؛ هر چند این انتخاب سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران زودتر از اینها نهایی خواهد شد.
***
اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی
عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی را درباره جلسه دیروز هیات‌رئیسه ارائه کرد. احسان اصولی درباره جلسه دیروز هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این جلسه با حضور اکثریت اعضا شکل گرفت. مطابق دستور جلسه مباحث مختلفی مثل اصلاح آیین‌نامه مالی و معاملاتی فدراسیون، طرح موضوع آیین‌نامه پاداش تیم‌های ملی و مواردی درباره تیم‌های ملی بانوان داشتیم. وی درباره آخرین وضعیت سرمربی تیم ‌ملی فوتبال بزرگسالان نیز گفت: در این باره همکاران در حال گفت‌وگو هستند. برخی اطلاعات فنی و شرایطی که باید مدنظر داشته باشیم، در حال بررسی است. این مباحث همچنان ادامه دارد. بلافاصله پس از به نتیجه رسیدن که ممکن است به جلسات آتی و اطلاعات بیشتر و تکمیلی نیاز باشد، صحبت خواهیم کرد. سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین درباره اینکه وضعیت انتخاب سرمربی تیم ‌ملی امید به کجا رسید، گفت: مذاکرات اولیه در حال انجام است و گزینه‌هایی مدنظر هستند. گفت‌وگوهای ابتدایی انجام شده و بلافاصله پس از اینکه تبدیل به نتیجه شود یا در چارچوبی قرار بگیرد که به توافق منجر شود، به یات‌رئیسه می‌آید.

Page Generated in 0/0063 sec