printlogo


کد خبر: 258463تاریخ: 1401/10/14 00:00
تحلیلگر برجسته هندی:
شهید سلیمانی هدف طبیعی تروریسم جهانی آمریکایی بود

مدرس و مفسر سیاسی برجسته هندی با بیان اینکه آمریکا «تولیدکننده تروریسم» است، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را «مظهر مبارزه جهانی با این تروریسم» برشمرد. وی به شهادت رساندن سردار سلیمانی به دستور سران جنایتکار کاخ سفید را امری طبیعی توصیف کرد، چرا که چنین مجاهدی طبیعتا یک «هدف با‌ارزش» برای تروریسم دولتی آمریکا محسوب می‌شده است. 
دیروز سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی،  فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس، جانشین فرماندهی بسیج مردمی (حشدالشعبی) عراق بود که در حمله هوایی غیرقانونی بامداد سوم ژانویه 2020 ارتش تروریستی آمریکا در خارج از فرودگاه بغداد هدف قرار گرفتند. 
پروفسور «عرشی خان» استاد مطالعات سیاسی دانشگاه اسلامی علیگر در ایالت اوتار پرادش در مصاحبه‌ای که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار بزرگ مقاومت انجام داد، او را یک فرمانده شجاع و خردمند ایرانی معرفی کرد که دیدگاه منحصر به فردی درباره حفظ صلح و ثبات منطقه خاورمیانه به طور کلی و همچنین امنیت کشور ایران داشت. 
این تحلیلگر آکادمیک که سال‌هاست به واسطه آشنایی‌اش با مسائل ایران و غرب آسیا مورد ارجاع رسانه‌های هندی و بین‌المللی است، به شبکه جهانی پرس تی‌وی گفت: «باید از نقش او (شهید سلیمانی) به دلیل مقاومت خستگی‌ناپذیرش در برابر تروریسم قدردانی ویژه‌ای شود. او به دلیل مقام‌ها و مسؤولیت‌های بالایش که در تضاد با تولیدکنندگان تروریسم بود، یک هدف با ارزش برای آنها محسوب می‌شد».
پروفسور خان با اشاره به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده به رهبری آمریکا در منطقه ادامه داد: «ژنرال سلیمانی بخوبی از جنگ نیابتی که در سوریه پشت نقاب داعش و دیگر گروه‌های نیابتی در حال انجام است، آگاه بود. او سناریونویسان و کارگردانان تروریسم جهانی را می‌شناخت و با قاطعیت با این تروریست‌ها جنگید. ایشان نقش مهمی در شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه داشت و توطئه‌های آن را که در غرب برای بی‌ثبات کردن منطقه طراحی شده بود، خنثی کرد. این شهید به خاطر طراحی و اجرای راهبردی که به دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در کشورش کمک کرد پس از سال‌ها جنگ و اشغال، کنترل شهرها از جمله شهرهای کلیدی را به دست آورد، اعتبار داشت. او یک فرمانده شجاع و خردمند بود با دیدگاه صلح و ثبات برای منطقه و ایران».
این چهره برجسته علمی به عنوان یکی از مدافعان انقلاب اسلامی در شبه‌قاره هند، سابقه چندین سال دفاع از جایگاه شاخص ایران و نخبگان ایرانی در جهان را دارد. 
«عرشی خان» پیش‌تر در مقاله‌ای در روزنامه هندی انقلاب خاطرنشان کرده بود در سفری که به ایران داشته، شاهد پیشرفت‌های علمی و بی‌نظیر مردم این کشور بوده است. 
او  در پاسخ به این پرسش که انتقام مناسب از جنایت بزدلانه ترور فرماندهان بزرگ مقاومت ایران و عراق چه خواهد بود، گفت: «ایران یک کشور نابغه است که می‌داند چگونه با آشوبگران منطقه‌ای برخورد کند. این کشور بارها متعهد شده انتقام ترور فرمانده ارشد خود در مبارزه با تروریسم را بگیرد که این شامل اخراج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه می‌شود».
در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دوشنبه گذشته  ترور شهیدان سلیمانی و المهندس را یک اقدام تروریستی سازماندهی‌شده خواند و وعده داد مسؤولان این اقدام به دست عدالت سپرده خواهند شد. 
ناصر کنعانی گفت: «دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، قوانین بین‌المللی و اصول حقوقی را با دستور ترور سردار سلیمانی زیر پا گذاشت».

Page Generated in 0/0077 sec