printlogo


کد خبر: 258465تاریخ: 1401/10/14 00:00
اخبار

تغییر نام 7 معبر و یک بوستان پایتخت
اعضای شورای شهر تهران به تغییر نام 7 معبر و یک بوستان در پایتخت رأی مثبت دادند. نرگس معدنی‌پور در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تاکنون ۱۲۸ مصوبه نامگذاری داشتیم که از این میان ۱۱۹ مصوبه برای نامگذاری معابر به نام شهدا بود، گفت: در ابتدا عرض کنم که سردار حاج‌باقری درخواست نامگذاری معبری به نام سردار پورجعفری داشتند اما در ۳۰ دی ۹۹ بلوار ایثار در منطقه ۲ به نام سردار شهید پورجعفری نامگذاری شده است. وی اظهار کرد: بوستان فاقد نام در منطقه ۱۷ در محدوده میدان بهاران به نام شهیدان سلمان و روح‌الله امیر احمدی نامگذاری می‌شود و همچنین کوچه یکم غربی در منطقه ۲۰ در محدوده دولت‌آباد به نام شهید عباس مسجدی تغییر نام می‌دهد. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خیابان پنجاه و هفتم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت‌آباد به نام شهید حسن احمدی با حفظ شماره نامگذاری خواهد شد، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه نسترن در منطقه ۲۰ در محدوده دولت‌آباد به نام شهید امیر مختار حسینی نامگذاری شود. معدنی‌پور افزود: کوچه چهل و دوم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت‌آباد نیز با حفظ شماره به نام شهید رضا خرسند افخم نامگذاری شد و کوچه چهل و چهارم در منطقه ۲۰ در محدوده دولت‌آباد به نام شهید محمدرضا حلوائیان نامگذاری خواهد شد. وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود کوچه سی و سوم در محدوده شهرری در منطقه ۲۰ با حفظ شماره به نام شهید حسین جهانی نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود کوچه اول در منطقه ۲۰ در محدوده خیابان شهید اردستانی در فلکه سوم دولت‌آباد به نام شهید علی‌اصغر زینال‌زاده نامگذاری شود. اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا تغییر نام 7 معبر و یک بوستان را به تصویب رساندند. 
***
دستگیری سارقان خشن
فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از دستگیری اعضای باند ۱۰ نفره سارقان که اقدام به زورگیری همراه با خشونت کرده بودند، خبر داد. سرهنگ نجم‌الدین مرادی در این باره گفت: درپی وقوع زورگیری توسط راکبان چند دستگاه موتوسیکلت پلاک مخدوش، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل پاسگاه فیلستان پاکدشت قرار گرفت و آنها با بررسی دوربین‌های مداربسته، اظهارات شکات، تصویرسازی از متهمان و انجام اقدامات فنی و تحقیقات میدانی اطلاعات مشخصی از زورگیران به دست آورده و در اختیار گشت‌های کلانتری قرار دادند. وی با بیان اینکه گشت کلانتری در ساعات پایانی شب گذشته با توجه به اطلاعات داده شده به یک موتوسیکلت با 3 سرنشین مظنون شد، گفت: راکبان به محض رویت واحد گشت اقدام به فرار کردند که با هوشیاری گشت، متوقف شده و 3 نفر دستگیر شدند. این افراد 7  نفر دیگر از همدستان خود را نیز در مخفیگاه‌شان لو دادند که این افراد نیز دستگیر شدند. مرادی افزود: در بازجویی به عمل آمده از متهمان گفتند در جاده‌های روستایی و مکان‌های خلوت با چندین دستگاه موتوسیکلت راه را بر طعمه خود بسته و پس از مضروب کردن وی با قمه، شمشیر و چماق موتوسیکلتش را به سرقت برده و با از بین بردن شماره اصلی موتوسیکلت و کوبیدن شماره جعلی جدید اقدام به فروش آن می‌کردند. 
***
وجود ۱۲۹ ساختمان پرخطر ناایمن در تهران
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مشکلات ناظر بر ایمنی ورزشگاه آزادی مربوط به مقاومت ‌سازه‌ای است، گفت: مالکان ۱۰ مورد از ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پای کار آمده‌اند. جلال ملکی با اشاره به وضعیت ایمنی ورزشگاه آزادی گفت: مسائل و مشکلات ناظر بر ایمنی ورزشگاه آزادی ارتباطی با سازمان آتش‌نشانی تهران ندارد بلکه به نظام مهندسی بازمی‌گردد و صحبت‌ها درباره مقاومت‌سازه‌ای است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین درباره آخرین وضعیت ساختمان‌های ناایمن اظهار کرد: بارها اعلام شده است که در شهر تهران ۱۲۹ ساختمان پرخطر وجود داشته که با پیگیری‌های آتش‌نشانی و شهرداری تهران با مالکان ۷۰ مورد از این ساختمان‌ها با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط از جمله دستگاه قضایی جلساتی برگزار شد و تاکنون مالکان ۱۰ مورد از این ساختمان‌ها پای کار آمده و برای ایمن‌سازی اقدام کرده‌اند. وی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال مابقی مالکان نیز پای کار بیایند و برای تشکیل پرونده و ایمن‌سازی اقدام کنند، چرا که پس از پایان فرصت تعیین‌شده برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، اختیار کار با دستگاه قضایی خواهد بود و پیگیری‌ها از سوی قوه‌قضائیه انجام خواهد شد. 
***
صدور بن‌کارت‌های غیرنقدی برای زنان باردار
مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اجرای برنامه رفع سوءتغذیه برای ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده و ۶۰ هزار کودک زیر ۵ سال طی سال جاری که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود اعلام کرد اجرای این برنامه بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در کاهش سوءتغذیه اثربخشی داشته است. مجتبی احمدلو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای برنامه رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده و کودکان زیر ۵ سال اظهار کرد: در سال جاری به ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده با سرانه سبد غذایی ماهانه ۲۵۰ هزار تومان و با بودجه ۱۸۰ میلیارد تومان و ۶۰ هزار کودک دچار سوءتغذیه زیر ۵ سال که از سوی وزارت بهداشت به کمیته امداد معرفی شده‌اند با سرانه سبد غذایی ماهانه ۱۲۵ هزار تومان و بودجه ۹۰ میلیارد تومانی کمک می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد این مادران و کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند، یادآور شد: این خانواده‌ها جزو ۵ دهک اول قرار دارند که در این طرح از آنها حمایت می‌شود. 

Page Generated in 0/0072 sec