printlogo


کد خبر: 258476تاریخ: 1401/10/14 00:00
اخبار

جمعی از بانوان فرهیخته امروز با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
در آستانه سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، جمعی از بانوان فرهیخته و فعال عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی، امروز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار خواهند کرد. 
رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با اشاره به درخواست جمعی از بانوان محترم برای برگزاری یک دیدار در ایام ولادت حضرت زهرا(س) فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه می‌کنند که این روز را باید به بانوان اختصاص می‌دادیم؛ حق هم با آنها است، منتها این جلسه، جلسه‌ ریشه‌دار و سابقه‌داری است و نمی‌شود این جلسه را دست کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانم‌ها هم ان‌شاءالله معین کنیم». پیش از این نیز اقشار مختلف بانوان کشور دیدارهای اختصاصی با رهبر انقلاب داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به اجتماع صدها هزار نفری در ورزشگاه آزادی و دیدارهای بانوان در جریان سفرهای استانی رهبر انقلاب اشاره کرد.
***
آرمان حاج‌قاسم بزودی محقق خواهد شد
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی روز گذشته (سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان، اظهار داشت: پیشقدم بودن حاج‌قاسم برای حل و فصل کارهای بر زمین مانده، حرکت بدون تردید و توقف برای حل مشکلات مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از برجسته‌ترین خصوصیات ایشان بود. 
وی بیان کرد: مسؤولیت‌پذیری در کنار شجاعت و شناخت میدانی، حل مشکلات را برای ایشان ممکن می‌کرد و از آن جهت که تمام تلاش و تمرکز او بر حل مشکلات و تامین امنیت عموم مردم بود، اولاً همه مردم را در نظر می‌گرفت و آنها را دسته‌بندی نمی‌کرد و ثانیاً از تمام ظرفیت‌های فکری، میدانی، نظامی و دیپلماتیک برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بهره می‌گرفت و رنج مجاهدت را برای امنیت و آسایش مردم با جان و دل پذیرا بود. 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیروی از حاج‌قاسم گذاشتن قاب عکس ایشان روی طاقچه نیست، بلکه پیروی از حاج‌قاسم به معنای عمل به منطق مدیریتی و اصول زندگی فردی و اجتماعی ایشان است. 
شجره طیبه جریان مقاومت با ایثار و فداکاری آن شهید والامقام و مردم جانی تازه گرفت و امروز سدی محکم در برابر خباثت آمریکا و جنایت‌های رژیم صهیونیستی است و بدون شک آرمان حاج‌قاسم یعنی آزادی قدس شریف و قطع ید کامل آمریکا از منطقه را بزودی محقق خواهد کرد. قالیباف اظهار داشت: حاج‌قاسم به وظیفه خود در قبال ملت ایران و امت اسلامی عمل کرد و خداوند نام، یاد و حرکت او را بابرکت و راهگشا ساخت. رحمت و رضوان خدا بر شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و تمامی شهدای سرفراز جریان مقاومت.
***
رأی دیوان عالی در فرجام‌خواهی ۵‌نفر از متهمان پرونده شهید عجمیان
دوازدهم آبان بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جان‌باختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزادراه کرج‌ - قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح ماموران کردند. 
به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید. پس از دستگیری متهمان اصلی در ۲۱ آبان‌ماه و ۹ روز بعد از این جنایت کیفرخواست متهمان پرونده شهادت روح‌الله عجمیان صادر شد. در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی صادر و در تاریخ ۹ آذر کمتر از یک ماه پس از واقعه، جلسات دادگاه انقلاب اسلامی استان برای رسیدگی به اتهام افراد آغاز شد و ادامه یافت و منجر به صدور احکام بدوی شد. بر اساس احکام صادرشده اولیه ۵ نفر از متهمان پرونده به اتهام افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران حافظ امنیت و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت سیدروح‌الله عجمیان شد به اعدام محکوم شدند. 
بر اساس این گزارش، احکام صادره پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده درباره فرجام‌خواهی ۵ نفر از متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد. در این بررسی، فرجام‌خواهی محکومان محمدمهدی کرمی و سیدمحمد حسینی وارد و موجه تشخیص داده نشد و حکم صادر شده دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری تایید و ابرام شد و این ۲ نفر محکوم به اعدام هستند. 
دیوان عالی کشور درباره فرجام‌خواهی ۳ متهم دیگر به نام‌های حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به استناد بند ۲ از شق «ب» ماده ۴۶۹ قانون مجازات اسلامی، ضمن پذیرش فرجام‌خواهی، پرونده را به منظور رسیدگی مجدد و تکمیل تحقیقات و صدور رای مقتضی به دادگاه صادر‌کننده حکم اعاده کرد.

Page Generated in 0/0155 sec