printlogo


کد خبر: 258502تاریخ: 1401/10/15 00:00
اخبار

قهرمان پاراالمپیک: شهید سلیمانی الگوی خوبی در مردم‌داری بود
دارنده مدال طلای بازی‌های پاراالمپیک توکیو، شهید سلیمانی را یک الگوی بزرگ در زمینه مردم‌داری معرفی کرد. به گزارش تسنیم، سعید افروز، ورزشکار طلایی ایران در بازی‌های پاراالمپیک تابستانی توکیو، ضمن تسلیت به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت: ورزش جانبازان همیشه در اهداف انقلاب و نظام اسلامی حرکت کرده است. سردار سلیمانی نیز همواره پشتیبان ولایت فقیه و ورزشکاران بود و ما هم به تبعیت از او، پیرو ارزش‌های اسلامی هستیم. ورزشکار طلایی ایران ادامه داد: شهید سلیمانی الگوی بسیار خوبی در مردم‌داری بود. او همیشه در بین مردم حضور داشت و من از اخلاص و مردم‌داری آن مرد بزرگ درس گرفتم. افروز درباره آخرین وضعیت تمریناتش عنوان کرد: بعد از پاراالمپیک توکیو و مسابقات جهانی مراکش که نقره و طلا گرفتم، مصدوم شدم که البته روند درمانی را طی کردم و دیگر مشکلی ندارم و خودم را برای رقابت‌های جهانی فرانسه، بازی‌های پاراآسیایی چین و پاراالمپیک پاریس آماده می‌کنم.
***
حمید سجادی: فوتبال ایران باید متحول و استانداردسازی شود
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور در جلسه پرسش و پاسخ نمایندگان مجلس با تاکید بر اینکه فوتبال ‌محور این نشست بود، گفت: فوتبال ایران باید متحول و استانداردسازی شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره سوال نمایندگان درباره عملکرد وزارت ورزش گفت: قطعاً فوتبال روز دنیا نیازمند یکسری استانداردسازی است و فوتبال حال حاضر کشورمان هم باید متحول شود که نیازمند سازوکارها و تغییرات و رویکردهای مدیریتی است و نگاه‌مان به فوتبال باید عوض شود و انتظار خانواده ورزش و فوتبال این است که فوتبال در کشور طبق استانداردهای روز پیش برود ولی بخشی از سوال نماینده محترم این بود که چرا جریمه شدیم و در پرونده مربیان خارجی بازنده می‌شویم و مجبور می‌شویم مبالغ سنگینی پرداخت کنیم. سجادی ادامه داد: اهالی ورزش پاسخ این سوالات را می‌دانند؛ ما یکسری تحریم‌های ظالمانه داریم که بخشی مراودات بانکی است و طبق قوانین فیفا اگر تأخیری در پرداخت بازیکن یا مربی خارجی داشته باشیم، می‌تواند شکایت کند و با جریمه حقش را بگیرد. بحث دیگر این است که مربیان خارجی دوست دارند پول‌شان در حساب بانکی‌شان بنشیند چون یک قانون در دنیا به اسم پولشویی هست و اگر پول نقد بدهید یا از مبادی مختلف خرد خرد به حسابش پول ریخته شود، تداعی پولشویی را دارد. وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس سوال کرد چرا باید در پرونده‌های بین‌المللی می‌بازیم؟ یکی از دلایل، پرداخت‌های مالی هست که این پرداخت‌ها ۲ پاشنه آشیل دارد که یکی مشکل مراودات بانکی در تحریم‌ها هست؛ کمااینکه یکی از دلایل رفتن استراماچونی از ایران این بود که از صرافی‌های مختلف به حسابش پول ریختند و استراماچونی گفت من به پولشویی متهم می‌شوم و نمی‌توانم با شما کار کنم و از ایران رفت. وزیر ورزش تصریح کرد: در زمان من یک مربی خارجی نبوده که چنین اتفاقی برایش بیفتد ولی نمایندگانی هستند که اتفاقاً دوست‌مان هم هستند و سوال کردند و من که ۱۶ ماه است وزیرم باید جواب دهم؛ هر چند در آن تقصیری ندارم. اگر کسی به پاسخم گوش دهد و احترام بگذارد، بحث دیگری است و وظیفه من پاسخگویی است.
***
اظهارات نماینده مجلس درباره مهاجم پرسپولیس سوژه رسانه هلندی شد!
مطرح شدن نام «یورگن لوکادیا» مهاجم پرسپولیس در جلسه پرسش و پاسخ وزیر ورزش و جوانان، در رسانه‌های هلند هم بازتاب داشته است.
به گزارش مهر، در جلسه پرسش و پاسخ حمید سجادی، مجتبی یوسفی از نمایندگان مجلس به عنوان منتقد عملکرد سجادی صحبت کرد. یکی از مواردی که یوسفی به آن اشاره کرد، جدایی یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی از پرسپولیس و اظهاراتی بود که این مهاجم درباره ایران مطرح کرده بود که این موضوع از دید رسانه‌های هلندی پنهان نمانده. وب‌سایت ed که یکی از رسانه‌های نزدیک به لوکادیا محسوب می‌شود، به سؤالات پارلمان ایران درباره جدایی ناگهانی لوکادیا اشاره کرد و در بخشی از گزارش خود نوشت: «جدایی زودهنگام یورگن لوکادیا، بازیکن سابق باشگاه آیندهوون از پرسپولیس سر و صدای زیادی در این کشور به پا کرده است. به گفته مسؤولان این باشگاه، او اواخر سال گذشته ایران را ترک کرده و برای همیشه رفته است. لوکادیا هنوز در رسانه‌های اروپایی درباره وضعیتش اظهار نظر نکرده است».
***
شوک به کلوپ؛ مصدومیت شدید ستاره لیورپول
رسانه‌ها از مصدومیت چند هفته‌ای مدافع بزرگ لیورپول خبر دادند. دوشنبه شب در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، لیورپول مقابل برنتفورد با نتیجه 3 بر یک شکست خورد تا یک نتیجه ضعیف دیگر برای این تیم ثبت شود. جیمی کرگر، تیم یورگن کلوپ را تمام شده خواند و مدعی شد سن بازیکنان بسیار بالاست و این تیم نتوانسته در پنجره نقل و انتقالاتی خوب عمل کند. در این بین، کام یورگن کلوپ تلخ‌تر هم شد، زیرا مدافع بزرگ لیورپول نمی‌تواند تا هفته‌ها این تیم را همراهی کند. طبق گزارش پل گورست، خبرنگار نشریه لیورپول اگو، «ویرجیل فان‌دایک» به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ چندین هفته از میادین دور خواهد بود. هنوز زمان دقیق دوری مدافع لیورپول مشخص نشده ولی به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده این بازیکن نتواند برای کلوپ به میدان برود.

Page Generated in 0/0069 sec