printlogo


کد خبر: 258504تاریخ: 1401/10/15 00:00
به هفته پایانی لیگ برتر در نیم‌فصل رسیدیم
در جست‌وجوی نصف جام

نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 6 مسابقه به پایان خواهد رسید و پرسپولیس میزبان تیم نساجی مازندران است و استقلال در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت. امروز با انجام 6 مسابقه نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال به پایان می‌رسد، البته یک بازی معوقه بین آلومینیوم اراک و گل‌گهر روز دوشنبه آینده برگزار خواهد شد. احتمال دارد امروز قهرمان نیم‌فصل یا به عبارت بهتر صدرنشین دور رفت مسابقات مشخص شود. ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان برای قهرمانی نیم‌فصل شانس دارند. همچنین تمام مسابقات این هفته به دلیل درگذشت پله بازیکن اسطوره برزیلی فوتبال دنیا با یک دقیقه سکوت و ادای احترام به این بازیکن فقید برگزار خواهد شد.
* نبرد پرتغالی - اسپانیایی
استقلال در این فصل در خارج از خانه همواره نتایج بهتری گرفته و در تبریز هم برای حفظ رتبه دوم خود در پایان دور رفت مسابقات و همچنین امید اندکش برای قهرمانی نیم‌فصل تلاش خواهد کرد. آبی‌پوشان اگر برابر تراکتور با بیش از ۳ گل پیروز شوند و پرسپولیس برنده نشود، قهرمان نیم‌فصل خواهند شد؛ اتفاقی که غیرممکن نیست اما براحتی هم شدنی نیست. ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرخاشگر استقلال این هفته محروم است و از روی سکوها نظاره‌گر بازی تیمش خواهد بود. در تراکتور هم پاکو خمز سرمربی اسپانیایی، هفته پیش با شکست آشنا شد. حالا نبرد ۲ مربی پرتغالی و اسپانیایی می‌تواند این بازی را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین مسابقات دور رفت کند. تراکتوری‌ها برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر از هشتم در جدول تلاش می‌کنند. از سویی استقلال در این بازی محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند و مهدی مهدی‌پور را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. به این ترتیب شاید آمانوف (بازیکنی که ظاهرا در فهرست مازاد استقلال است) هفته پایانی دور رفت به ترکیب آبی‌پوشان وارد شود. در مقابل قرمزپوشان تبریزی که هفته گذشته مقابل نساجی شکست خوردند تا با 19 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ قرار بگیرند، به هیچ عنوان نمی‌خواهند نیم‌فصل را با شکست تمام کنند و به دنبال یک برد خانگی هستند تا شاید در دور برگشت شرایط بهتری را تجربه کنند و دوباره به جمع تیم‌های مدعی برسند. تفکرات خمز اسپانیایی در تقابل با ساپینتوی پرتغالی می‌تواند این بازی را تبدیل به یکی از تاکتیکی‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول کند. این شاید جدی‌ترین آزمون خمز در تراکتور باشد؛ مسابقه‌ای با حضور ۲ مربی اروپایی و نقش‌آفرینی جوانان ایرانی. از سویی هوشنگ نصیرزاده هم به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتور انتخاب شد و حالا قرمزپوشان با یک مدیرعامل فوتبالی به مصاف آبی‌پوشان خواهند رفت. نصیرزاده در نخستین قدمش با خمز جلسه‌ای برگزار کرد. نصیرزاده همچنین اعلام کرد کاوه رضایی می‌تواند از تراکتور جدا شود و به این ترتیب احتمال دارد این بازیکن دوباره به استقلال بیاید؛ بازیکنی که در ابتدای فصل به دلیل پر بودن فهرست استقلال نتوانست آبی‌پوش شود و راهی تبریز شده بود. 
* شکست دادن دوست قدیمی برای قهرمانی نیم‌فصل؟
حساس‌ترین بازی هفته در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود؛ جایی که ۲ رفیق سابق رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. حمید مطهری سرمربی نساجی سال‌ها در پرسپولیس به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی فعالیت کرده و بخوبی با تفکرات فوتبالی‌ یحیی آشناست. نساجی هفته گذشته در خانه تراکتور را با ۲ گل بدرقه کرد و پرسپولیس هم با بازیکنان جوانش ۳ امتیاز حساس و شیرین از سیرجان سوغاتی آورد. حالا پرسپولیس برای رسیدن به عنوان تشریفاتی قهرمانی نیم‌فصل و صدرنشینی بی‌چون و چرا باید نساجی را شکست بدهد. هر نتیجه‌ای جز این می‌تواند شاگردان گل‌محمدی را از صدرنشینی در نیم‌فصل دور کند، بنابراین پرسپولیس با تمام توان در این بازی حاضر خواهد شد، زیرا می‌داند نساجی با حمید مطهری انگیزه مضاعفی برای شکست دادن یک غول دیگر فوتبال ایران دارد. محمد شریفی و علی شجاعی ۲ بازیکنی که در پرسپولیس نتوانستند آنطور که باید و شاید بدرخشند هم جزو نفرات خاص نساجی محسوب می‌شوند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس هم سنگربان مطمئن قائمشهری‌هاست. محمدمهدی‌ نظری تنها بازیکن مصدوم نساجی و غایب بازی با پرسپولیس خواهد بود. در پرسپولیس هم ظاهرا  امید عالیشاه که مصدوم بود، آماده بازی با نساجی شده‌ اما شیخ دیاباته در این مسابقه هم غایب خواهد بود. از سویی ظهور بازیکنانی مثل سینا اسدبیگی و محمد عمری هم شرایط پرسپولیس را بهتر از قبل کرده است، هر چند عیسی آل‌کثیر هم  به پرسپولیس بازگشته  است. 
* تقابل قلعه‌نویی با یک برزیلی
نفت با یک پنالتی بحث‌برانگیز مقابل استقلال در خانه بازنده شد و هفته گذشته هم نتوانست برتری 2 بر صفر خود را مقابل ذوب‌آهن تا دقیقه 90 حفظ کند و برد را با مساوی عوض کرد. تابارز، سرمربی برزیلی حالا باید مقابل یکی دیگر از مدعیان قهرمانی لیگ قرار بگیرد. گل‌گهر سیرجان هم هفته گذشته اسیر جوانان پرسپولیس شد و باخت خانگی را متحمل شد. امیر قلعه‌نویی از جمله پرافتخار‌ترین سرمربیان فوتبال کشورمان مقابل یک مربی برزیلی محکی دوباره خواهد خورد، البته صنعت نفت از نظر بازیکن به اندازه گل‌گهر دستش باز نیست ولی این تیم با حضور مربی جدیدش نشان داده می‌خواهد همچنان در لیگ برتر بماند. گل‌گهر با 19 گل‌ زده به همراه سپاهان یکی از خطوط حمله قدرتمند لیگ را در اختیار دارد اما نفتی‌ها همچنان در گلزنی مشکل دارند. نفت اگر از گل‌گهر امتیاز بگیرد، شاید حکم قهرمانی نیم‌فصل پرسپولیس را امضا کند.
برنامه مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر
پنجشنبه - ۱۵ دی ۱۴۰۱
ملوان بندرانزلی - نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۴، ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی
تراکتور تبریز – استقلال تهران، ساعت ۱۴ (ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود).
سپاهان اصفهان - مس کرمان، ساعت ۱۵، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
مس رفسنجان - پیکان تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
پرسپولیس - نساجی مازندران، ساعت ۱۶، ورزشگاه آزادی تهران
صنعت نفت آبادان - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۷، ورزشگاه تختی آبادان

Page Generated in 0/0056 sec