printlogo


کد خبر: 258523تاریخ: 1401/10/15 00:00
اخبار

کشف ۳۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در کویر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر بویژه در نقاط کویری حاشیه شرقی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد. سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای رصد و کنترل فعالیت‌های مجرمانه باندهای قاچاق مواد مخدر، سرنخ‌هایی از فعالیت عناصر مسلح و قاچاقچی که قصد جابه‌جایی و انتقال مواد مخدر از مرزهای شرقی و جنوب شرق به عمق کشور را داشتند به دست آمد که با برنامه‌ریزی دقیق اطلاعاتی و عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستورکار قرار گرفت. وی افزود: با اشراف کامل اطلاعاتی و نیز رصد دقیق و پیچیده قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند محموله‌های سنگینی از مواد مخدر را از مرزهای شرقی و جنوب شرقی به کشور منتقل کنند. کریمی در ادامه تصریح کرد: ماموران انتظامی با اجرای هدفمند کمین و طرح مهار، قاچاقچیان را تحت کنترل و رصد قرار دادند و طی عملیات‌های غافلگیرانه، موفق به کشف 3.5 تن انواع مواد مخدر و دستگیری ۸۲ قاچاقچی شدند. وی افزود: در این عملیات‌ها ۱۰۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین، ۱۸ دستگاه موتوسیکلت، ۲ قبضه سلاح و ۲۰۰ فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط  شد. کریمی همچنین به جدیت پلیس در برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و نیز معتادان متجاهر اشاره کرد و افزود: در راستای پاکسازی نقاط آلوده و نیز افزایش رضایتمندی عمومی، تعداد ۸۴۱ نفر خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر و ۱۰۲۹ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شدند.
***
کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با ترفند خرید ارز دیجیتال
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ترفند خرید ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام وقوع کلاهبرداری از وی تحت عنوان خرید ارز دیجیتال، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتای تهران بزرگ قرار گرفت. وی با اشاره به اظهارات شاکی افزود: این فرد به ماموران گفت چند وقت پیش در شبکه‌های اجتماعی با فردی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و این فرد پس از جلب اعتمادش مبلغ یک میلیارد ریال را برای سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال از شاکی دریافت کرده است اما بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شده است. معظمی‌گودرزی گفت: ماموران با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی این فرد را شناسایی و دستگیر کردند. وی با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۸ نفر به شکات پرونده اضافه شد، گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا گفت با هویتی جعلی و جلب اعتماد شکات با وعده واهی سود بسیار بالا حدود ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
***
تدارک برنامه‌های مکمل برای جبران افت تحصیلی
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران با بیان اینکه موافق تداوم تعطیلی مدارس و آموزش غیرحضوری به علت آلودگی هوا نیستیم، گفت: پس از پایان این اتفاق، برنامه‌های مکمل آموزشی برای جبران افت تحصیلی بچه‌ها خواهیم داشت. علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت آموزش این روزهای دانش‌آموزان تهرانی که برای هفته دوم، تعطیلی مدارس به علت وضعیت جوی ناسالم را تجربه می‌کنند و کلاس‌های درس‌شان در شبکه شاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: اوضاع آموزش در فضای مجازی خوب است. وی درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان و برنامه‌های درنظر گرفته شده برای جبران آن گفت: قطع به یقین آموزش غیرحضوری جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم، پس از رفع آلودگی هوا و غیرحضوری شدن مدارس، برنامه‌های مکمل و تکمیلی را خواهیم داشت و امیدوارم با اهتمام  ویژه‌ای که خواهد شد شاهد افت تحصیلی هم نباشیم.کریمیان تاکید کرد: موافق تداوم تعطیلی و آموزش غیرحضوری مدارس نبوده و معتقد به آموزش حضوری هستیم.
***
اجرای طرح جدید جمع‌آوری کودکان کار تا ۳ ماه آینده
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی گفت: اجرای طرح ساماندهی کودکان کار پیش از این ۳۲ بار با شکست مواجه شده اما شهرداری تهران به دنبال اجرای طرح جدید جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان در ۳ ماه آینده است. احمد احمدی‌صدر درباره آخرین اقدامات شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران اظهار کرد: در این زمینه طی سال‌های گذشته طرح جمع‌آوری این کودکان اجرا شده اما نتیجه‌ای نداشته و در واقع طرح شکست خورده است. دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری تهران وظیفه‌‌ای در ارتباط با جمع‌آوری کودکان کار و خیابان ندارد، گفت: اما با این حال شهرداری تهران در قالب قرارگاه اجتماعی شهر تهران به این موضوع ورود کرده و با جدیت در حال رسیدگی به وضعیت ساماندهی آنهاست. وی به اجرای طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابان در 3 ماه آینده اشاره کرد و گفت: این طرح می‌تواند چالش‌ها و مشکلات شهر تهران را در این حوزه برطرف کند. احمدی‌صدر ادامه داد: شهرداری تهران، مدارس پویای شهر را که علاوه بر تحصیل، کار استعدادیابی کودکان کار را به شکل حرفه‌ای انجام می‌دهد، در سطح شهر تهران راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر 30 مدرسه پویای شهر در این حوزه فعالیت دارند.

Page Generated in 0/0059 sec