printlogo


کد خبر: 258525تاریخ: 1401/10/15 00:00
در پی ورود سامانه بارشی به کشور، اغلب استان‌ها با بارش برف و باران مواجه می‌شوند
هشدار نسبت به بارش‌های سیل‌آسا

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش‌های سیل‌آسا، کولاک برف، کاهش دما، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و خسارت به کشاورزان در روزهای آینده دور از ذهن نیست. بنا به توصیه سازمان هواشناسی، در پی ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف در ارتفاعات استان‌ها و کاهش دما، کوهنوردان باید از صعود بپرهیزند. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور درباره شرایط جوی کوهستان‌ها و ارتفاعات اظهار کرد: سامانه بارشی روز چهارشنبه وارد کشور شده و در جنوب غرب فعالیت خود را آغاز کرده است. این بارش‌ها برای استان‌هایی همچون بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش‌های خوبی را به همراه دارد. 
صادق ضیاییان ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف شدید پیش‌بینی می‌شود که از استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری تا شمال استان فارس و ارتفاعات شمال  استان‌های بوشهر و خوزستان برف بسیار شدیدی را تجربه خواهند کرد. طی روز پنجشنبه ۱۵ دی علاوه بر این استان‌ها در استان کرمان و ارتفاعات آن و خراسان رضوی نیز برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. در رشته کوه البرز مرکزی واقع در شمال استان قزوین، البرز و شمال استان تهران بارش‌های خفیف‌تری پیش‌بینی می‌شود. 
وی ادامه داد: در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی بویژه ارتفاعات بیش از 2 هزار متر نیز بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود. 
ضیاییان تاکید کرد: در برخی استان‌های جنوبی همچون بوشهر، کهگیلویه‌وبویراحمد و خوزستان به دلیل بارش‌های شدید سیلاب و آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده پیش‌بینی می‌شود. وی همچنین گفت: طی روز جمعه ۱۶ دی برای استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب بوشهر و ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی بارش‌های خفیف برف و در استان‌های هرمزگان و بوشهر آبگرفتگی معابر و سیلاب پیش‌بینی می‌شود. 
مازیار غلامی، مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ دی) در مناطق کوهستانی استان بارش برف، کولاک و به دلیل پدیده بارش و افزایش رطوبت محیط، مه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود. 
وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات کاهش دما نیز وجود دارد، بنابراین شرایط برای فعالیت کوهنوردی مناسب نیست و توصیه این است که کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند. غلامی اظهار کرد: این سامانه بارشی تا حدودی غلظت آلاینده‌های جوی را کاهش خواهد داد. 

Page Generated in 0/0059 sec