printlogo


کد خبر: 258533تاریخ: 1401/10/15 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور برای افتتاح پروژه آبی هفته آینده به یزد سفر می‌کند
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز گذشته در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: پنجشنبه(امروز) در شهرستان بهارستان شاهد حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت خواهیم بود. این شهرستان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان تهران است. وی افزود: هفته آینده نیز رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان یزد می‌روند که پروژه‌های مهمی در این سفر افتتاح خواهد شد. منصوری اضافه کرد: در این سفر 3-2 طرح مهم اقتصادی و عمرانی افتتاح می‌شود. بخش احیای کارخانه آهن بافق با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۰ میلیون یورو از سال ۸۶ آغاز شده بود و کار خیلی کند پیش می‌رفت؛ در این دولت به لطف خداوند در یک سال و اندی گذشته عزیزان همت کردند و طرح را به پایان رساندند که ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به این مجموعه اضافه می‌شود و یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید و اشتغال می‌افتد. 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: پروژه بعدی که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود، خط پدافندی انتقال آب به یزد است که ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و مشکل آب یزد را در مواقع بحران حل و فصل می‌کند و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه این ظرفیت را افزایش می‌دهد. پروژه بسیار مهم دیگری که آرزوی مردم یزد بوده موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس به یزد است؛ این پروژه از قدیم مورد مطالبه بوده و یزد جزو استان‌هایی است که خشکسالی جدی دارد. منصوری خاطرنشان کرد: این خط انتقال آب حدوداً ۷۳۰ کیلومتر و نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و با ظرفیتی که ایجاد می‌کند ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان یزد در سال منتقل می‌شود. قطر لوله‌ها در برخی از جاها بیش از ۲۰۰۰ و برخی جاها ۱۶۰۰ است، یعنی کار بسیار مهمی است و دبی انتقال آب ۶.۷ متر بر ثانیه است. 
معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج‌فارس به استان یزد و فلات مرکزی را به عنوان یکی از آرزوهای مردم این خطه با حضور رئیس‌جمهور شاهد خواهیم بود و ان‌شاءالله مبارک مردم باشد.
***
افزایش روزافزون قدرت دفاعی کشور مرهون ایثار شهیدان است
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس ارتش و ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران دریایی ارتش در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر با حضور در منزل ناوسروان تکاور شهید محمدرضا مرادی ترشیزی، با خانواده معظم آن شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کردند.
امیر سیاری در این دیدار اظهار داشت: به برکت خون شهدا ضمن حفظ تمامیت ارضی کشور، توان بازدارندگی و قدرت دفاعی‌مان همواره افزایش یافته است. وی با بیان اینکه هر کجا که راه ما از شهدا و آرمان‌های‌شان جدا شود، آسیب جدی می‌بینیم، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم و تنها با ادامه این راه می‌توانیم از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس محافظت کنیم. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه با اشاره به لزوم زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: کمترین کاری که امروز ما در مقابل مقام شامخ شهدا می‌توانیم انجام دهیم، دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان و تجلیل از مقام شامخ آنهاست. 
دریادار سیاری با اشاره به دلاورمردی‌های تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر و عملیات بزرگ بیت‌المقدس گفت: شهید مرادی و دیگر شهدای والامقام حماسه مقاومت ۳۴ روزه، از افتخارات ما هستند و ما هرچه داریم مدیون ایثار و جانفشانی آنهاست و اگر حماسه‌آفرینی این شهدای عزیز و دلاورمردی تکاوران دریایی در حفظ پل نادری و دیگر مواضع حساس دفاعی روزهای اول جنگ نبود، سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می‌خورد.
***
جزئیات دیدار حسینی با وزیر خارجه عربستان
سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه روز گذشته هیات دولت اظهار داشت: در حاشیه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور برزیل فرصت مناسبی پیش آمد تا رؤسای هیات‌های حاضر در آن مراسم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند. 
وی ادامه داد: در کنگره که مراسم تحلیف و سخنرانی رئیس‌جمهور بود، مراسم با ۲ ساعت تأخیر برگزار شد، در آن ۲ ساعت هیات‌ها فرصت داشتند تا با یکدیگر گفت‌وگو کنند. 
حسینی گفت: ما با افراد مختلفی که در آنجا بودند دیدار و گفت‌وگو کردیم، از رئیس‌جمهور آلمان گرفته تا وزیر خارجه ترکیه. در آن دیدارها احوالپرسی صورت گرفت و نکات مهمی که از سوی ۲ طرف مهم و مورد نیاز بود، مطرح شد. 
معاون رئیس‌جمهور گفت: با هیات‌های اعزامی از کشورهای کلمبیا، کوبا، شیلی و بولیوی هم دیدار و گفت‌وگو کردیم و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تأکید داشتیم. ما پیش از این در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور کلمبیا نیز حضور پیدا کرده بودیم. 
وی که به برزیل سفر کرده بود، عنوان داشت: اما در حاشیه این مراسم با وزیر خارجه عربستان به‌صورت مفصل صحبت شد و تنها به یکی، دو مورد و احوالپرسی بسنده نشد، وی نیز با حوصله صحبت‌ها را شنید و نظرات خودشان را بیان کرد. 
حسینی گفت: موضوع اصلی این بود که گفت‌وگوهای بین ایران و عربستان که با وساطت عراق آغاز شده است، چه سرانجامی پیدا خواهد کرد که آنها آمادگی خود را برای ازسرگیری مذاکرات اعلام کردند. وی افزود: وزیر خارجه عربستان استقبال کرد تا جلسات متعددی برای بررسی موارد اختلافی و نگرانی‌ها برگزار شود تا در نهایت به یک جمع‌بندی برسیم.

Page Generated in 0/0058 sec