printlogo


کد خبر: 258546تاریخ: 1401/10/17 00:00
اخبار

بازگشت «شیوه» به آنتن تلویزیون
برنامه گفت‌وگومحور «شیوه» که با آغاز رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال از جدول پخش برنامه‌های شبکه ۴ خارج شده بود، شنبه‌ شب‌ها ساعت 22:30 روی آنتن شبکه ۴ سیما خواهد رفت. به گزارش «وطن امروز»، برنامه گفت‌وگومحور «شیوه» از این پس شنبه‌شب‌ها مطابق جدول پخش شبکه 4 سیما روی آنتن خواهد رفت. «شیوه» برنامه‌ای گفت‌وگومحور است که از شهریورماه سال جاری پخش آن آغاز شده و در حوزه‌ مسائل روز جامعه ایران با موضوعات حقوقی، سیاسی، اجتماعی و مفاهیم کلان فرهنگی جامعه به بحث و گفت‌وگو با صاحبنظران می‌پردازد. بنا بر اطلاع‌رسانی روابط عمومی شبکه ۴ سیما، فصل جدید این برنامه گفت‌وگومحور همچون فصل گذشته آن قرار است با اجرای عطاالله بیگدلی شنبه‌ شب‌ها ساعت 22:30 به جدول پخش برنامه‌های شبکه ۴ بازگردد. 
***
اعلام اسامی فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فجر به تعویق افتاد
دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تعویق در اعلام اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ این دوره از جشنواره خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، در حالی که بر اساس گاهشمار مندرج در فراخوان این دوره از جشنواره، قرار بود پنجشنبه ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های بخش رقابتی سودای سیمرغ جشنواره اعلام شود، این امر به تعویق افتاد. دبیرخانه جشنواره چهل‌ویکم فجر اعلام کرد: با توجه به شرایط کشور در ماه‌های گذشته که روند تولید آثار سینمایی را با تاخیر همراه کرد، بنا بر درخواست برخی صاحبان آثار مبنی بر اختصاص زمان بیشتر جهت تحویل نسخه نهایی فیلم، با موافقت دبیر جشنواره این زمان تمدید شد. با پایان کار هیات انتخاب جشنواره، اسامی اعضای این هیات به همراه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد. 
***
سینمامردم؛ ویژه‌برنامه تلویزیون برای فیلم عمار
سینمامردم، ویژه‌برنامه سیزدهمین جشنواره فیلم عمار از ۱۵ دی‌ماه شروع به فعالیت می‌کند و تا ۲۲ دی‌ماه همزمان با جشنواره عمار به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به گزارش «وطن امروز»، سینمامردم به کارگردانی محمدحسین برزگر و با اجرای علیرضا مرتضایی‌راد و سردبیری حجت‌الله عدالت‌پناه، در حالی هر روز ساعت ۱۸ به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد که قرار است فیلمسازان و عوامل برگزیدگان سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار و همچنین داوران بخش‌های مختلف این رویداد در برنامه حضور پیدا کنند. همچنین در این برنامه گزارش‌های روز و برخط از حواشی و اتفاقات جشنواره به نمایش درخواهد آمد. دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار همچنین جدول روزانه نمایش (اکران) فیلم‌های این جشنواره در سینما فلسطین تهران را اعلام کرد. نمایش فیلم‌های این دوره جشنواره از پنجشنبه ۱۵ دی‌ در سینما فلسطین شروع شده و تا ۲۱ دی از ساعت ۱۰ تا ۲۲:۴۵ ادامه خواهد داشت. علاوه بر این نمایش‌ها، همانند دوره پیشین، علاقه‌مندان با مراجعه به تارنمای عماریار می‌توانند به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره بنشینند. برنامه‌های جنبی سیزدهمین جشنواره فیلم عمار به طور مجزا اعلام خواهد شد و همچنین نوبت(سانس)های پرمخاطب به صورت روزانه از طریق تارنمای عمار فیلم اطلاع‌رسانی می‌شود. 
***
اجرای ۹ قصه‌گوی برتر جشنواره‌های قصه‌گویی در استان یزد
مسؤول کمیته غیررقابتی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از افزوده شدن یک بخش تازه به این رویداد فرهنگی خبر داد که در آن، ۹ قصه‌گوی برتر دوره‌های قبل، در استان یزد به اجرا خواهند پرداخت. به گزارش «وطن امروز»، در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امسال به میزبانی یزد برگزار خواهد شد، بخش تازه‌ای با نام «برگزیدگان» افزوده شده است که به شکل غیررقابتی برگزار می‌شود. وحید خسروی، مسؤول کمیته غیررقابتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، درباره چگونگی ایجاد بخش «برگزیدگان» توضیح داد: ما قصه‌گویان و برگزیدگانی را داریم که بیش از ۳ بار در ادوار مختلف جشنواره حضور یافته و برگزیده شده‌اند. در واقع کسی که بیش از ۳ بار برگزیده می‌شود، به این معناست که تمام مراحل جشنواره را چندین بار پشت سر گذاشته و دارای تجربه کافی با سبک و سیاق مختص به خود بوده و این ارزشمند است. حال اگر بخواهیم این قصه‌گویان را در فضای رقابتی با سایر قصه‌گویان قرار دهیم ۲ حالت دارد؛ یا به دلیل اینکه سطح‌شان بالاتر است، دیگر قصه‌گویان تحت‌الشعاع آنها قرار می‌گیرند و یا اینکه بسیاری از این قصه‌گویان دیگر رغبتی برای رقابت ندارند و دل‌شان می‌خواهد در فضایی راحت‌تر و بدون استرس در جشنواره، قصه‌گویی کنند. در نهایت طی جلسات مختلفی که داشتیم و با در نظر گرفتن نکاتی که بیان کردم، به این نتیجه رسیدیم بخش «برگزیدگان» در جشنواره ایجاد شود. او در این‌باره افزود: خوشبختانه استقبال خوبی هم از این بخش شد. بسیاری از دوستان با ما همراهی کردند، چراکه حس علاقه‌مندی به قصه و قصه‌گویی در آنها غیرقابل وصف است و همیشه دنبال کسب تجربه‌های تازه در این زمینه هستند. در این دوره از جشنواره، ۹ نفر از قصه‌گویانی که بیش از ۳ بار در دوره‌های پیشین برگزیده ‌شده‌اند، در بخش غیررقابتی حضور دارند و به اجرا خواهند پرداخت. گفتنی است بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گویی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی‌ ۱۴۰۱در شهر یزد برگزار خواهد شد. 

Page Generated in 0/0053 sec