printlogo


کد خبر: 258560تاریخ: 1401/10/17 00:00
داوری عجیب بازی پرسپولیس و نساجی
انصافا دقت کن

واکنش عجیب داور بازی پرسپولیس و نساجی به توهینی که احمد موسوی به مهدی ترابی کرد زمینه‌ساز جنجال در ورزشگاه آزادی شد. در هفته پانزدهم لیگ برتر تیم‌های پرسپولیس و نساجی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۵ بر یک به سود سرخپوشان خاتمه پیدا کرد و شاگردان گل‌محمدی توانستند عنوان قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورند. حاشیه اصلی بازی در اوسط نیمه دوم رقم خورد؛ جایی که در یک صحنه درگیری کلامی و سپس فیزیکی مختصری بین احمد موسوی، بازیکن نساجی و مهدی ترابی، بازیکن پرسپولیس به وجود آمد که در نهایت علی صفایی، داور بازی این غائله را با دادن کارت زرد به موسوی و ترابی و در ادامه کارت قرمز به ترابی خاتمه داد. مهدی ترابی که سال‌هاست در بالاترین سطح فوتبال ایران و تیم‌ملی بازی می‌کند تاکنون بدون حاشیه‌ فوتبال خود را ادامه داده اما در این بازی آنچنان توهین بدی شنید که بازیکن آرامی مثل او را هم عصبانی و مجبور به واکنش کرد به طوری که برخی بازیکنان بعد از بازی گفتند تاکنون اینگونه ترابی را عصبانی ندیده بودند. 
توهین زشت یک بازیکن فوتبال که به نظر می‌رسد با این کارها به دنبال سوار شدن بر موج احساسات عده‌ای از مردم است در راستای مصاحبه‌های عجیبی بود که در چند وقت اخیر انجام داده است. حال سوال این است: آیا موسوی به دنبال برهم زدن تمرکز یک ملی‌پوش کم‌حاشیه مثل ترابی بوده؟ به نظر می‌رسد موسوی این سناریو را که از پیش از بازی آغاز کرده بود در جریان بازی تکمیل کرد. 
یک بازیکن پرحاشیه که حتی در استقلال هم روزهای خوبی نداشت این بار با توهینی زشت کاری کرد که یکی از آرام‌ترین بازیکنان یک دهه اخیر فوتبال ایران از کوره در برود. به نظر می‌رسد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و حتی کمیته اخلاق باید به این مساله عجیب ورود کنند، چرا که اگر پیش از این با این موضوع و اقدامات مشابه مقابله می‌کردند کار به اینجا نمی‌رسید. این بازی می‌توانست با جذابیت بالا خاتمه پیدا کند اما این حواشی نقطه سیاهی در این بازی بود تا کام خیلی‌ها تلخ شود. صحبت فقط از احمد موسوی نیست، بلکه صحبت از فوتبالیست‌هایی است که در شرایط فعلی به دنبال مطرح کردن خود در جایی خارج از مستطیل سبز هستند و بهترین راه را در این فرضیه پیدا کرده‌اند که بدنامی بهتر از گمنامی است. شاید باید برای یک بار هم که شده بساط اینگونه اتفاقات زشت و غیرورزشی برای همیشه برچیده شود تا شاهد توهین به اعتقادات شخصی یک فوتبالیست نباشیم. این مهم قطعاً ورود نهادهای نظارتی و انضباطی را می‌طلبد تا ریشه چنین جریاناتی خیلی زود خشک شود.
به گواه اکثر افراد کنار زمین از جمله عکاسان و... موسوی توهین زشتی به ترابی و اعتقادات او داشته که علی صفایی، داور بازی براحتی و با مماشات از این صحنه عبور کرده است. در حالی که اگر از ابتدا برخورد قاطعی با فرد توهین‌کننده (موسوی) داشت شاید اتفاق بعدی رخ نمی‌داد. این نوع برخورد داور هم در نوع خود سوال‌برانگیز است. در این باره هم قطعا کمیته داوران باید نظارت بیشتری بر عملکرد داوران خود داشته باشد و به نظر می‌رسد اینگونه داوران خودشان هم از مسببان جنجال‌سازی در زمین مسابقه هستند که نیاز به برخورد انضباطی دارند. البته استوری‌های چند ماه اخیر صفایی نشان‌دهنده نوع فکر او است و به کلی مشخص بود که این داور به گونه‌ای منتظر انتقام از مهدی ترابی بود. اینکه یک بازیکن به خودش اجازه دهد چنین توهین بی‌شرمانه‌ای به عقاید ملی و مذهبی بازیکن حریف کند و داور بی‌تفاوت از کنارش بگذرد، موضوعی نیست که اتفاقی قلمداد کنیم.  امید آن می‌رود که حراست و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به صورت ویژه و با لحاظ کردن همه جوانب قضیه، سریعاً به این پرونده رسیدگی کنند. فیلم‌های بازی گویای این مطلب است که ابتدا موسوی درگیری را شروع کرد و 2 بار به صورت ترابی زد و کارت زرد دریافت کرد اما از ادامه ماجرا روایت صریح و صحیح و دقیقی در دست نیست. بنا به گفته کارشناسان با تعدد رفتار خشونت‌‌بار
موسوی، وی باید مستقیم از زمین بازی اخراج می‌شد.

Page Generated in 0/0067 sec