printlogo


کد خبر: 258567تاریخ: 1401/10/17 00:00
اخبار

افتتاح ۲۳ مدرسه جدید طی دهه فجر در تهران
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ پروژه آموزشی در استان ساخته و تحویل شده است، گفت: ۲۳ پروژه دیگر نیز در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. عباس زارع در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ساخت‌وساز مدارس در استان تهران اظهار کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ساخت و تحویل ۹۳ پروژه را طی سال جاری در دستور کار داشت که از این میزان تاکنون حدود ۷۰ پروژه تکمیل و به آموزش‌و‌پرورش تحویل شده  است. وی افزود:  ۲۳ پروژه دیگر نیز در دهه مبارک فجر بهره‌برداری خواهد شد. وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساخت ۷۵ پروژه در سال آینده انجام شده و اقدامات لازم در دست اجراست، درباره مشکلات ناشی از افزایش جمعیت در شهرستان‌های حاشیه تهران بویژه با ورود موج جدید اتباع به کشور طی سال جاری گفت: با مشکلات ناشی از تراکم جمعیت دانش‌آموزی در تهران مواجه هستیم و همان‌طور که گفته شد، برنامه‌ریزی‌هایی برای ساخت مدارس جدید در حال انجام است. زارع ادامه داد: چندی پیش نیز از محل کمیساریای عالی پناهندگان، ۶ پروژه در کهریزک، قرچک، ملارد و مناطق ۱۵، ۱۹ و ۱۸ تهران تعریف شد که برای سال آتی تحویل آموزش‌و‌پرورش می‌شود. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در پایان افزود: امیدواریم با مولد‌سازی و فروش املاک مازاد بر اساس مجوز بند «ی» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۱، منابع خوبی برای ساخت‌وساز و مستحکم کردن مدارس در اختیارمان قرار بگیرد.  
***
واکنش وزیر کشور به پیامک تذکر حجاب
وزیر کشور درباره حجاب و موضوع ارسال پیامک تذکر حجاب گفت: رعایت حجاب یک امر قانونی است و اساس قوانین باید رعایت شود. احمد وحیدی با تأکید بر اینکه آنچه اهمیت دارد، این است که رعایت حجاب یک امر قانونی است، اظهار کرد: اساس قوانین باید رعایت شود. حجاب جزو ارزش‌های دینی ما و جزو هویت فرهنگی زنان و بانوان بزرگوار ما است. وی با بیان اینکه غالب زنان و بانوان حجاب را رعایت می‌کنند، افزود: احیاناً اگر مواردی است که حجاب‌شان کامل نیست اما عفت و هنجارهای اجتماعی را رعایت می‌کنند. وحیدی در ادامه افزود: مواردی هم هستند که مقداری از این مرحله عبور می‌کنند و لباس‌های ناهنجار و نامناسب می‌پوشند یا احیاناً کلا حجاب ندارند که این افراد باید رعایت کنند. اینها دختران و عزیزان ما هستند اما باید قانون را رعایت کنند. وزیر کشور تاکید کرد: حق‌ شهروندی و مسؤولیت‌پذیری شهروندی به همه ما حکم می‌کند که قوانین را رعایت کنیم. یکی از قوانین هم همین است، کسانی‌که احیاناً حجاب را رعایت نمی‌کنند، باید این قانون را رعایت کنند. اگر چه بسیار کم و به صورت محدود است اما همان موارد هم باید قوانین را رعایت کنند و دستگاه‌ها هم برابر وظایف‌شان عمل می‌کنند.
***
ترفند سفارش «پیتزا» برای دستگیری متهم
فرمانده انتظامی شهرستان ری از تماس یک شهروند خانم با شماره ۱۱۰ و درخواست کمک با ترفند سفارش پیتزا خبر داد. سرهنگ جلیلیان گفت: طی تماس یک خانم با ۱۱۰ و سفارش پیتزا، با هوشیاری اپراتور و اطمینان از مزاحمت برای وی، بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۶۷ دولت‌آباد به مقصد اعلام شده اعزام شد و پس از حضور به‌موقع پلیس در محل مشخص شد یک آقا در خودرو با ایجاد ضرب و شتم و خشونت در طول مسیر قصد ایجاد مزاحمت برای این خانم را داشته است که در مقصد با حضور ماموران مواجه و دستگیر شد. 
سرهنگ جلیلیان افزود: در تحقیقات انجام‌شده از خانم، وی اذعان داشت که به دلیل عدم توانایی تماس مستقیم با پلیس مجبور شده با استفاده از ترفند سفارش پیتزا که مدت‌ها پیش شنیده بوده به این صورت موضوع مزاحمت خود را با پلیس در میان بگذارد که پرونده‌ای در این باره تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد. گفتنی است تحقیقات تکمیلی از علل و انگیزه ارتکاب جرم در دست بررسی است.
***
اختصاص حق‌التدریس به دانشجومعلمان ورودی ۹۸
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آموزش‌و‌پرورش به حقوق دانشجومعلمان ورودی ۹۸ که در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند، هزینه‌ای به عنوان حق‌التدریس اضافه می‌کند. 
رضا مرادصحرایی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ در کلاس‌های درس اظهار کرد: قبلا این تصمیم گرفته شده بود که دانشجومعلمان سال ۹۸ با توجه به کسری شدید معلم برای تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند. وی با بیان اینکه مقطع ابتدایی برای تدریس این دانشجومعلمان انتخاب شد، افزود: تعداد این دانشجومعلمان نزدیک به ۱۵ هزار نفر بود که کمتر از ۷ هزار نفر آنها در کلاس‌های درس حاضر شدند و اکنون هم درس می‌دهند و هم درس می‌خوانند که آموزش‌و‌پرورش باید این موضوع را جبران کند. مرادصحرایی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان به این دانشجومعلمان هم در بحث آزمون‌ها و ادامه راه کمک می‌کند و هم قرار است هزینه‌ای‌ به صورت حق‌التدریس به آنها داده شود. بحث تدریس دانشجومعلمان ورودی ۹۸ از فروردین ۱۴۰۱ مطرح شد. حسین خنیفر، رئیس سابق دانشگاه فرهنگیان در این باره اعلام کرد با توجه به کمبود معلم در آموزش‌وپرورش، ورودی‌های سال ۹۸ که قاعدتاً باید در ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل کنیم، زودتر برای تدریس در مدارس وارد آموزش‌و‌پرورش می‌شوند و بر این اساس قرار است آنها واحدهای باقیمانده را آخر هفته‌ها بگذرانند. این دانشجومعلمان از مهر ۱۴۰۱ وارد کلاس‌های درس شدند و آموزش خود آنها هم در دانشگاه به روزهای آخر هفته موکول شد.

Page Generated in 0/0075 sec