printlogo


کد خبر: 258570تاریخ: 1401/10/17 00:00
تشییع پرشور شهدای گمنام در پایتخت زیر برف و باران

پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران مقدس در تهران به خاک سپرده شد. مراسم معنوی استقبال و تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر یکی از این شهدای گمنام دیروز همزمان با ایام سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در غرب پایتخت برگزار شد. این مراسم معنوی با حضور پرشور خیل عظیمی از شهروندان ولایتمدار پایتخت، شهردار، معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه 9، فرماندهان بسیج و دیگر اقشار جامعه از مقابل شهرداری منطقه به مقصد منزل ابدی شهید خوشنام در شهرک ولی امر، با مشارکت ناحیه بسیج حمزه سیدالشهدا و پایگاه‌های بسیج سطح منطقه برگزار شد. در این مراسم پرشور و حماسی به منظور خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان ولایی که به استقبال پیکر مطهر این شهید گمنام آمده بودند، مواکب و غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های صلواتی از ابتدا تا انتها خیابان استاد معین و در مسیر مراسم تشییع برپا بود که با توزیع اقلام متنوع فرهنگی به ارائه خدمات به شهروندان و پذیرایی از آنان پرداختند. بر اساس این گزارش این شهید گمنام در 19 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود که پس از تشییع روی دوش شهروندان متدین غرب پایتخت، در منزل ابدی‌اش واقع در شهرک ولی امر ناحیه یک منطقه 9 به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر پاک شهید گمنام دیگر پنجشنبه 15 دی با حضور خانواده شهدا، شهروندان و شهردار منطقه ۱۹ تشییع و در بوستان ولایت به خاک سپرده شد. این مراسم از ساعت 9 صبح با حضور چشمگیر مردم و زیر بارش برف و باران از مقبره شهدای بوستان 22 بهمن آغاز و در ادامه پیکر شهید عزیز تا بوستان ولایت تشییع شد. 
تورج فرهادی، شهردار منطقه 19 در حاشیه این مراسم با اشاره به تشییع شهید گمنام در این منطقه اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید گمنام شب گذشته در مساجد حضرت رسول اکرم(ص) واقع در ناحیه یک، چهارده معصوم(ع) ناحیه 2، سیدالشهدا و مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) ناحیه ۳ با حضور پرشور شهروندان شهیدپرور و ولایی منطقه 19 و ائمه جماعات برگزار شد. وی در ادامه تصریح کرد: امروز نیز مفتخر هستیم مراسم تشییع این شهید عزیز را با حضور مردم و به‌‌رغم بارش باران و برف از مقبره شهدای بوستان 22 آغاز و تا بوستان ولایت برگزار کنیم. وی با بیان اینکه بزودی مقبره‌ای در محل دفن شهید گمنام در بوستان ولایت (درب شماره ۲) احداث خواهد شد، افزود: این محل زیارتگاه عشاق انقلاب و شهدا بوده و مراسم‌های مذهبی در این محل برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec