printlogo


کد خبر: 258577تاریخ: 1401/10/17 00:00
اخبار

اولویت حاج‌قاسم تجمیع همه دیدگاه‌ها زیر پرچم رهبری بود
سخنگوی سپاه پاسداران گفت: اگر حاج‌قاسم بود حتما اولویت اول ایشان این بود که همه دیدگاه‌ها را زیر پرچم رهبر معظم انقلاب جمع کند. 
سردار رمضان شریف، سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگویی درباره فلسفه تاسیس نیروی قدس گفت: توانمندسازی امت اسلامی برای بازپس‌گیری قبله اول مسلمین و همچنین کمک به مردم فلسطین و سایر بلاد اسلامی که مورد هجوم اشغالگران و آمریکایی‌ها قرار گرفتند، از جمله ماموریت‌های سپاه قدس است، در همین راستا سردار سلیمانی با ایمان و استحکام شخصیتی و همچنین نبوغی که در فراهم کردن نیاز‌های جبهه مقاومت داشت، وارد این عرصه شد. وی با اشاره به اینکه داعش با بهره‌گیری از استخبارات حزب بعث عراق موفق شد استراتژی وحشت را در عراق دنبال کند و شهر‌های بزرگی مانند موصل را تصرف کرد و در آستانه حمله به کاظمین و بغداد بود، گفت: حضور سردار سلیمانی با بهره‌گیری از سازمان حشدالشعبی که متشکل از نیرو‌هایی بودند که در دفاع‌مقدس نیز تجربه جنگ با صدام را داشتند، فضای روانی و رعب و وحشت از حضور داعش را شکست و به مردم و مسؤولان عراق این امید را داد که امکان شکست داعش وجود دارد. در کنار این موضوع فتوای مرجعیت عراق کمک بسزایی در تغییر فضای حاکم بر عراق کرد و جبهه گسترده علیه تروریست‌ها شکل گرفت. سخنگوی سپاه در پاسخ به سوالی درباره کمک ایران به یمن درباره تقویت قدرت نظامی این کشور، تاکید کرد: یمنی‌ها پیش از تعرض سعودی و امارات نیز از نظر نظامی شرایط خوبی داشتند و یکی از قدرت‌های موشکی منطقه بودند، هرچند تلاش دولت‌های وابسته پیش از آغاز جنگ در راستای کاهش بنیه دفاعی یمن بود اما پس از درگیری با سعودی، یمنی‌ها توانستند از بنیه دفاعی قبلی خود هم استفاده کنند و همچنین سردار سلیمانی در کمک به آنها از هیچ اقدامی دریغ نکرد. 
***
تکذیب ادعای اعتصاب غذای یکی از محکومان پرونده شهید عجمیان
در پی انتشار خبری مبنی بر اعتصاب غذای محمدمهدی کرمی، یکی از محکومان پرونده شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان در برخی رسانه‌ها، پیگیری‌های خبرگزاری میزان از زندان نشان می‌دهد این خبر صحت ندارد، اعتصاب غذایی انجام نشده است و فضاسازی‌ها درباره این محکوم درست نیست. 
محمدمهدی کرمی؛ محکوم پرونده شهادت شهید عجمیان که به وارد کردن ضربات متعدد به پیکر روح‌الله عجمیان در دادگاه اذعان داشته است به اتهام افساد فی‌الارض از طریق جرائم‌ علیه امنیت کشور، حمله به ماموران بسیجی، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به اعدام محکوم و حکم وی در دیوان عالی کشور تایید شده است. 
***
خطیب نماز جمعه تهران:
توصیه‌های رهبر انقلاب در حوزه سرمایه‌ اجتماعی مورد غفلت قرار گرفت
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی- ‌سیاسی نمازجمعه گفت: دفاع‌مقدس را نهاد خانواده خلق کرد. شهید سلیمانی‌ها، شهید صیادشیرازی‌ها، شهید فلاحی‌ها، شهید طهرانی‌مقدم‌ها و شهید باکری‌ها تربیت‌یافتگان مدرسه‌ای هستند که رکن آن مادران و همسران فداکار هستند. وی ادامه داد: عدالت دستاورد تربیت دینی و آراستگی به علم است، انسان‌های عادل آفریننده سرمایه اجتماعی هستند. سردار سلیمانی که یکی از بزرگ‌ترین ارکان سرمایه اجتماعی است در پرتو تربیت دینی در این جایگاه قرار گرفت. حاج‌قاسم می‌گفت جامعه ما خانواده ما است، اینها مردم ما هستند باید راه افتاد بین مردم و آنها را جذب کرد. حاج‌قاسم دغدغه مردم و استحکام نظام اسلامی را داشت، جذب حداکثری نتیجه تربیت دینی است. خطیب جمعه تهران گفت: اندیشه حاج‌قاسم باعث افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، افزایش سرمایه اجتماعی باید در دستور کار بنده و مسؤولان قرار بگیرد. شهید سلیمانی دغدغه این را داشت که کسی از قطار انقلاب جا نماند، این نگاه بود که حاج‌قاسم را به بیابا‌ن‌های سایر کشورها برد. حاج‌قاسم دغدغه رهایی ملت‌ها را داشت؛ همانقدر که دلش برای جوانان کشورمان می‌تپید دلش برای بقیه جوان‌های سراسر دنیا نیز می‌تپید. حاج‌قاسم‌ها و سیدحسن نصرالله‌ها تربیت‌یافتگان مدرسه‌ای هستند که مربی آن رهبر معظم انقلاب اسلامی است. امام جمعه موقت تهران همچنین به موضوع آلودگی هوا اشاره و با بیان اینکه امروز یکی از دغدغه‌های اصلی در جهان حرکت به سوی توسعه پایدار است، گفت: از میان ۱۷ هدف اصلی که برای توسعه پایدار از سوی سازمان ملل تعریف شده است، حداقل ۴ هدف به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آلودگی هوا مرتبط است. ابوترابی‌فرد ادامه داد: بنا بر اعلام بانک جهانی در سال ۲۰۱۶، آلودگی هوا چهارمین عامل عمده مرگ‌ومیر در سراسر دنیا بوده و سالیانه حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر این آلودگی جان خود را از دست می‌دهند، به طوری که میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن در کشور سالانه حدود ۱۲ هزار نفر است. 
***
فرانسه نه از آزادی بیان که از آزادی نفرت‌پراکنی دفاع می‌کند
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت نسبت به سخنان اخیر وزیر خارجه فرانسه درباره وجود آزادی بیان در این کشور پاسخ داد. 
سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:
«‏۱- خانم کولونا از آنچه دفاع می‌کنی آزادی بیان نیست، «آزادی نفرت‌پراکنی» است. 
2- اتباع فرانسه که در زندان هستند گردشگر نبودند، عاملان اغتشاشند که وسط آشوب دستگیر شدند. به جرم‌شان رسیدگی می‌شود. 
3- قبل از دفاع از آزادی بیان در فرانسه، خاطرات محاکمه روژه گارودی در دادگاه‌های پاریس را مرور کنید».

Page Generated in 0/0055 sec