printlogo


کد خبر: 258581تاریخ: 1401/10/17 00:00
رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه ملک سلیمان:
سوپر انقلابی‌ها حاج‌قاسم را انقلابی نمی‌دانستند

گروه سیاسی: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی گفت: حاج‌قاسم می‌گفت جمهوری اسلامی حرم است، حال اگر جمهوری اسلامی حرم است، یک رکن این حرم مردم هستند. همیشه جمهوری اسلامی و مکتب امامین انقلاب بر این مبنا پیش رفته‌ که مردم اساس کار ما هستند. رئیس مجلس تاکید کرد: با فشار و تحریم اقتصادی به مردم حمله می‌کنند. با دروغ‌پردازی هم، مقام معظم رهبری را آماج هجمه خود کردند. شما نگاه کنید چندین بار در بحران‌های ۳۰ سال گذشته تهدیدمان کردند که اگر فلان کار را نکنید، جنگ شروع می‌شود؟ همیشه می‌گفتند ما در آستانه جنگیم ولی نگاه کنید در این 30 سال چگونه رهبر عزیز ما توانسته‌اند کشور را در مقابل جنگ‌طلبی دشمنان مدیریت و رهبری کنند. قالیباف ادامه داد: در حوزه احترام به حقوق عامه و حقوق مردم به رهبر انقلاب نگاه کنید. وقتی رهبری احساس می‌کنند در زاهدان اتفاقی افتاده که ممکن است خون کسی ناحق ریخته شده باشد، ایشان احساس می‌کنند اینجا جایی است که خودشان باید وارد عمل شوند. چرا؟ چون حقوق مردم برای‌شان مهم است. رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه یک عده‌ای که انقلابی‌تر از انقلابی‌ها هستند، می‌گویند به چه حقی با فلانی صحبت یا ملاقات می‌کنید؟ گفت: این درست نیست. چرا ما نباید حرف دیگران را بشنویم؟ در مسائل سیاسی داخل کشور، آنهایی که خودشان را از بقیه انقلابی‌تر می‌دانند یا سوپرانقلابی هستند، یک وقت‌هایی ایشان(شهید سلیمانی) را اصلا انقلابی نمی‌دانستند و فکر می‌کردند ایشان از ارزش‌های انقلاب عقب‌نشینی کردند. اگر ما خودمان را درست کنیم، مردم هم ما را می‌بینند.
* اگر شهید سلیمانی بود می‌گفت وحدت را حفظ کنید
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین هدف دشمن در 1401 از بین بردن وحدت است و اگر الان شهید سلیمانی بود، می‌گفت وحدت را حفظ کنید. قالیباف یادآور شد: ما باید حکمرانی را به حکمرانی حاج‌قاسم بازگردانیم. ما باید مردم را محترم بشناسیم. رئیس مجلس افزود: ما مسؤولان اگر می‌خواهیم جامعه را منسجم کنیم، نباید مردم را بسازیم، باید خودمان را بسازیم. وی در واکنش به برخی مواضع گفت: به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود. رئیس مجلس تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف میان حکومت و مردم هستند. شهید سلیمانی در وصیتنامه‌شان تاکید کردند حواس‌تان به جایگاه مقام معظم رهبری که عزت مسلمانان را می‌خواهند، باشد. قالیباف گفت: شهید سلیمانی امروز مدافعان زیادی دارد اما دوستانی که امروز مدافع ایشان هستند، دیروز بر رفتارهای ایشان نقد جدی داشتند، به خاطر ارتباطاتی که با گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف داشتند، برخی می‌گفتند با این کار ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند.
* مهم‌ترین هدف دشمن ایجاد دوقطبی است
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین هدف دشمن در سال ۱۴۰۱ ایجاد دوقطبی است. هر دوقطبی‌ای که در کشور ایجاد کنیم به نفع دشمن است. قالیباف افزود: ممکن است بعضی‌ها که نوع نگاه‌شان به مردم متفاوت است بگویند ما می‌خواهیم ارزش‌ها را حفظ کنیم. بله! هیچ ‌کس نباید از ارزش‌‎ها کوتاه بیاید اما مگر شهید سلیمانی ارزش‌ها را رعایت نمی‌کرد؟ دیدید مردم چگونه برای تشییع ایشان آمدند و با تمام وجود ایشان را قبول دارند. رئیس مجلس گفت: با حاج‌قاسم که صحبت می‌کردیم، می‌گفتیم آیا اگر جنگ دیگری اتفاق بیفتد، جوان‌ها می‌آیند؟ بعد گفتیم مگر این جوانانی که آن روز به جبهه آمدند، همه‌شان گزینش می‌شدند؟
وی افزود: شهید سلیمانی همان‌طور که نگاه استراتژیک و راهبردی به بیرون از مرزها و امنیت ملی و مسلمانان داشت، امتداد آن را در عمق اجتماعی می‌دید. می‌دید اساس آن امنیت وقتی پایدار است که این عمق اجتماعی برقرار باشد. قدرت کشور به عشق‌ ورزیدن مردم به ایران و اسلام و انقلاب است. لازمه قدرت در میدان عمق اجتماعی است.

Page Generated in 0/0060 sec