printlogo


کد خبر: 258588تاریخ: 1401/10/17 00:00
محمدجواد لاریجانی: عبدالحمید پروژه دشمنان ایران را پیش می‌برد
مسجد مکی مسجد ضرار

گروه سیاسی: در پی اظهارات ضدملی و ضدمذهبی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان، محمدجواد لاریجانی، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، در واکنش به مواضع اخیر اسماعیل‌زهی گفت: در دوره اصلاحات به عبدالحمید میدان دادند و در مواردی که او امروز فکر می‌کند توانمندی دارد، فراموش کرده این توانمندی‌ها مرتبط با کجا بوده است. 
وی با بیان اینکه درباره تحریکاتی که امروز آقای عبدالحمید انجام می‌دهد دولت‌های آقایان روحانی و خاتمی مسؤولیت مهمی دارند، گفت: جبهه انقلاب بر اساس حق‌مداری و تحمل دیگران است. جمهوری اسلامی بر اساس اسلام منبعث از مکتب اهل بیت تشکیل شده و مکتب اهل بیت هم فقط برای ایران نیست. 
لاریجانی یادآور شد: اساس کار ما بر این نیست که به مسائل فرقه‌ای دامن بزنیم اما ایشان (عبدالحمید) به طور کلی فاقد حیثیت علمی است و مدام به تمام تحریکات اجانب و فرقه‌های مختلف دامن می‌زند. تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: این نیاز امروز وجود دارد که جبهه انقلاب با عبدالحمید تعارف را کنار بگذارد؛ او نمی‌تواند در داخل ایران باشد و بگوید من ایرانی هستم ولی در کشور سیاست دشمنان ایران را پیش ببرد. 
لاریجانی تصریح کرد: خدمتی که جمهوری اسلامی در منطقه سیستان‌وبلوچستان کرد، در تاریخ این خطه بی‌نظیر است. به عنوان مثال این خدمت در حوزه زنان هم قابل توجه است، در آن منطقه که قبل از انقلاب حتی برای زنان‌شان شناسنامه نمی‌گرفتند و آنها را فرزند حساب نمی‌کردند، جمهوری اسلامی خانم‌ها را در این استان به مدرسه فرستاد و برای آنها دانشگاه درست کرد.
وی گفت: دشمن زنان در منطقه سیستان‌وبلوچستان همین آقای مولوی عبدالحمید و اطرافیان‌شان هستند و اینها برای زنان ارزش قائل نیستند. لاریجانی اضافه کرد: مسجد مکی کاملا مصداق مسجد ضرار است، یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است. مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است. از آنجا حرف‌های متعفن بیرون می‌آید و حرف‌های اسلامی بیرون نمی‌آید و  حرف‌های کسانی از این مسجد بیرون می‌آید که در بیرون مرزها علیه اسلام توطئه می‌کنند. کار جبهه انقلاب در این باره کاملا روشن است و باید در این زمینه محکم ایستادگی کند. لاریجانی همچنین افزود: سیستان‌وبلوچستان از ایران جدا شدنی نیست. دشمن حتی نمی‌تواند یک وجب از خاک ما را جدا کند و جرات این کار را هم ندارد اما ما باید به داد مردم سیستان‌وبلوچستان برسیم و آنها را از این اغوا خارج کنیم.

Page Generated in 0/0059 sec