printlogo


کد خبر: 258589تاریخ: 1401/10/17 00:00
آغاز پخش سریال سقوط و موضع درست تلویزیون و شبکه نمایش خانگی
مالکیت متن حذف حاشیه

محمدعلی میرزایی: «صداوسیما درباره سرنوشت سریال‌های خود تصمیم می‌گیرد»؛ این مهم‌ترین و تازه‌ترین صحبت‌های پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی در واکنش به اظهارات برخی سلبریتی‌ها برای پخش آثارشان از تلویزیون و رسانه‌های تحت مالکیت این سازمان است؛ مساله‌ای که متاسفانه همواره در بدنه رسانه بویژه رسانه ملی وجود داشته و یکی از حواشی این مساله زمانی رخ می‌دهد که بازیگر یکی از آثار مشکلی را به وجود می‌آورد و موجب می‌شود آن فیلم یا سریال در یک برهه نسبتا طولانی به پستو برود که  اقدام مناسب نهادهای مربوطه برای خارج کردن آن اثر از انزوا را می‌طلبد.
حالا رئیس رسانه ملی هم نسبت به حواشی اخیر شبکه نمایش خانگی واکنش‌هایی داشته است؛ موضعی که به نظر عقلانی می‌رسد. او درباره سرنوشت سریال‌هایی که بازیگران آن با جریانات اخیر همراهی کرده‌اند به یکی از رسانه‌ها اینطور گفته است: «تصمیم‌گیری در ارتباط با برنامه‌هایی که از قبل ساخت شده‌ و هزینه‌هایی برای آنها صرف شده است در اختیار سازمان صداوسیما قرار دارد و نه افرادی که در این برنامه‌ها در قالب‌های مختلف ایفای نقش کرده‌اند».
پیمان جبلی افزود: متناسب با نوع شخصیت، موضع‌گیری‌های آنها و همچنین نقش و تاثیری که داشتند در راستای کار تولیدی تصمیماتی اتخاذ می‌شود، هدف ما بر این است که از کارهای تولید شده حداکثر استفاده را داشته باشیم، البته در ادامه مسیر و تداوم فعالیت چهره‌های تلویزیونی و سایر عوامل حتما این ملاک‌ها و معیارها را در نظر خواهیم گرفت.
این مساله در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده و برخی از چهره‌هایی که تا پیش از این در بعضی حوزه‌ها با صداوسیما همکاری داشته‌اند در توئیتر یا اینستاگرام پستی به اشتراک می‌گذارند و از ادامه همکاری با این سازمان انصراف می‌دهند. در بین این چهره‌ها افرادی دیده می‌شوند که برای بسیاری از مخاطبان چندان آشنا نیستند و صرفا زمان کوتاهی در تلویزیون اجرا داشته‌اند و بعد از مدتی برنامه‌ای از آنها دیده نشده است؛ برای مثال شهرام لاسمی(قلقلی) و خانم‌ها صبا راد و گلاره جباری که خداحافظی چندی پیش آنها در فضای مجازی موج طنزی به راه انداخت. پس از آن نیز شاهد خداحافظی محسن تنابنده و احمد مهران‌فر بودیم که نوشتند پس از پایان ساخت پایتخت ۶ دیگر با تلویزیون همکاری نخواهند کرد.
این خداحافظی‌ها از همان ابتدا بازتاب‌های جالبی هم در بین کاربران داشت که با لحنی طنز اقدام این افراد را نقد می‌کردند. حال حرف اصلی کاربران این است که چهره‌هایی که در این چند روز خداحافظی کرده‌اند یا شناخته شده نبودند یا اگر هم بودند مدتی است که با صداوسیما همکاری ندارند. درباره نقی معمولی و ارسطوی پایتخت هم گله کاربران این است که این هنرمندان اگر قرار است به شعار «کار برای مردم» عمل کنند پس اینگونه اقدامات چه معنایی دارد؟
حالا هم «سریال سقوط» در شبکه نمایش خانگی به ‌رغم مواضع تند و زننده و بی‌ادبانه بازیگر فراری‌اش در حال پخش است و مساله‌ای برای آن به وجود نیامده و در یک جمله باید گفت زمستان تمام شد و روسیاهی به زغال ماند.
***
داستان آیسان و ژاکان   
«سقوط» جدیدترین محصول فیلیمو به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد. سجاد پهلوان‌زاده از تدوینگرهای باسابقه سینما و تلویزیون در نخستین تجربه کارگردانی خود سراغ یک عاشقانه کردی رفته است که اعظم بهروز نویسندگی آن را بر عهده دارد. در خلاصه داستان «سقوط» آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آنها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند... سفری که پایانش تاریکی است». حمید فرخ‌نژاد، الناز ملک، عباس جمشیدی‌فر، سجاد بابایی، ابتسام بغلاتی، امین مبری و وحید آقاپور از جمله بازیگران اصلی «سقوط» هستند. حضور بازیگران مختلف از اقوام گوناگون ایرانی مانند بازیگران کرد، عرب و... از ویژگی‌های این کار است. عوامل اصلی این سریال عبارتند از کارگردان: سجاد پهلوان‌زاده، مشاور کارگردان: محمدحسین مهدویان، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: مهدی سعدی، موسیقی: حبیب خزاعی‌فر، طراح صحنه: بهزاد جعفری‌طادی، طراح گریم: شهرام خلج، صداگذاری: مهرشاد ملکوتی، طراح لباس: آگرین صالحی، صدابردار: هادی ساعدمحکم، انتخاب بازیگر: کیومرث مرادی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، مدیر تولید: اسماعیل کلبی آبادی، مدیر تولید نظامی: محمد حیدرقلی، برنامه‌ریز: محسن جعفرزاده، دستیار اول کارگردان: جعفر نامنی، منشی صحنه: محسن بهاری، عکاس: مهدی دلخواسته و تهیه‌کننده: محمدرضا منصوری. این مینی‌سریالی اواخر بهار امسال با بازی حمید فرخ‌نژاد در نقش یک مامور امنیتی در شهرستان سقز جلوی دوربین رفت. حاشیه‌هایی که فرخ‌نژاد پس از خروج از کشور ایجاد کرد این تصور را به وجود آورده بود که پخش آن با مانع مواجه می‌شود که اینگونه نشد. شاید یکی از دلایل گمانه‌زنی‌ها درباره پخش نشدن این سریال این بود که فرخ‌نژاد در این سریال نقش یک مامور امنیتی را ایفا می‌کند که با موضع‌گیری‌های چند روز پس از پایان نقش‌آفرینی‌اش قرابتی ندارد.

 


Page Generated in 0/0050 sec