printlogo


کد خبر: 258594تاریخ: 1401/10/18 00:00
اخبار

رئیس جدید سیمافیلم منصوب شد
با حکم محسن برمهانی معاون سیما، رئیس مرکز سیمافیلم تغییر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، با حکم محسن برمهانی معاون سیما، مهدی نقویان به سمت رئیس مرکز سیمافیلم منصوب شد. مهدی نقویان فارغ‌التحصیل کارگردانی از انجمن سینمای جوان و نیز رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی از دانشگاه صداوسیما بوده و دارای تجربه فیلمسازی در زمینه‌های فیلم کوتاه، نماهنگ، مستند، سینمایی، حضور در جشنواره‌های فجر، حقیقت، عمار، رشد، کیش، مقاومت و... است. وی از سال ۱۳۹۸ نیز مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی است.
***
«ارتش سایه‌ها» در خانه هنرمندان
پانصد و بیست ‌و چهارمین برنامه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران به نمایش فیلم سینمایی «ارتش سایه‌ها» ساخته ژان پیر ملویل اختصاص دارد. به گزارش روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، پانصد و بیست ‌و چهارمین برنامه سینماتک خانه‌ هنرمندان ایران که روز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن ناصری برگزار می‌شود، به نمایش فیلم سینمایی «ارتش سایه‌ها» ساخته ژان پیر ملویل محصول ۱۹۶۹ اختصاص دارد. پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور حسین میربابا، پژوهشگر و نویسنده با موضوع «چشم در چشم ستم» برگزار می‌شود. در خلاصه داستان «ارتش سایه‌ها» آمده است: «فیلیپ گربیر یک مهندس و یکی از سران انقلاب فرانسه است. او توسط یک خائن لو رفته و در یک کمپ زندانی شده است، با این حال تصمیم به فرار دارد».
***
«ژرفاخند» با اجرای رسول نجفیان
ویژه‌برنامه «ژرفاخند» به تهیه‌کنندگی و اجرای رسول نجفیان به شیوه نقالی و نمایشی اجرا می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، رسول نجفیان گفت: ژرفاخند یعنی خنده عمیق و نگاهی حقیقی به زندگی از زاویه ادبیات کهن ایران که رویکرد این برنامه است. این بازیگر افزود: در ژرفاخند از تکنیک‌ها و روش‌هایی که نقالان و مرشدان در قهوه‌خانه‌ها یا زورخانه‌ها و جاهای خاصی که برای خانواده‌ها و بانوان بوده، استفاده کردیم تا محتواهایی چون بخل، حسادت، زیاده‌خواهی و مهربانی و بخشندگی را به زبان ساده و قابل فهم برای همه قشرهای جامعه از کودک و نوجوان تا اشخاص مسن، از بی‌سواد و کم‌سواد تا دکتر و استاد دانشگاه در قالب نمایش و موسیقی جاری و تکرار کنیم. وی گفت: استفاده از شاهنامه فردوسی، بوستان و گلستان سعدی، مثنوی معنوی و نظامی از محورهای اصلی این مجموعه است. نجفیان در ادامه افزود: از ۶۰ قسمت این مجموعه ۱۰ قسمت آن آماده شده که از اوایل بهمن از شبکه آموزش آماده پخش است.
***
«آنفولانزای نیویورکی» به خیابان انقلاب رسید
 «آنفولانزای نیویورکی» نخستین رمان ژانر امنیتی معصومه‌ برهانی‌نیا که وقایع داستان آن در شهر تهران می‌گذرد، روانه کتاب‌فروشی‌ها شد. به گزارش «وطن امروز»، رمان امنیتی «آنفولانزای نیویورکی» داستان یک دانشجوی کارشناسی ارشد رشته سینما است که با زندگی و شغل استاد سختگیرش گره می‌خورد. آلا همتی در کنار تحصیل به شغل خبرنگاری هم می‌پردازد اما زندگی او زمانی دستخوش تغییر می‌شود که بعد از به هوش آمدن خودش را در خانه استاد سهند پایدار می‌بیند! «آنفولانزای نیویورکی» به بخشی از پروژه نفوذ و بررسی وضعیت نهادهای فرهنگی و هنری ایران می‌پردازد، البته که تمام ماجرا فقط این بازی موش و گربه نیروهای اطلاعاتی و نفوذی‌ها نیست. در کنار آن با داستانی عاشقانه مواجهیم؛ داستانی که با دعوا و چنگ و دندان نشان دادن طرفین شروع می‌شود و به اندازه کافی بالا و پایین دارد. زبان این رمان، صمیمی و احساسی است و سعی کرده است دنیای دخترانه را بخوبی تصویر کند؛ از سوی دیگر ابعاد مختلف پروژه نفوذ را در کشورمان ایران روایت کند. پروژه‌هایی که امروز هم با آن مواجه هستیم. این کتاب یک تلنگر خوب برای دقت بیشتر و موشکافانه‌تر به اطراف‌مان است. رمان آنفولانزای نیویورکی در ۳۸۲ صفحه به قیمت ۱۷۰ هزار تومان روانه کتاب‌فروشی‌ها شده است. این کتاب را می‌توانید از سایت کتابستان تهیه کنید. 
***
«روز صفر» و «پولاریس» در شبکه نمایش خانگی
فیلم‌های سینمایی «روز صفر» ساخته سعید ملکان، «پولاریس» به کارگردانی سودابه مرادیان و مستند «جزیره ماهی» ساخته رضا اعظمیان در بخش اکران آنلاین پلتفرم‌های فیلیمو، نماوا و هاشور امکان نمایش یافتند. به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی «روز صفر» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ملکان، از فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است که توانسته تا حد زیادی استانداردهای یک تریلر جاسوسی را رعایت کند. این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا تا نوروز ۱۴۰۱ از اکران باز ماند. برخلاف انتظارات، این فیلم سینمایی نتوانست در گیشه نوروزی به موفقیت چشمگیری برسد و با گیشه ۹ میلیاردی از اکران خداحافظی کرد. «روز صفر» از تاریخ سوم تیر ۱۴۰۱ در نماوا اکران آنلاین شد. این پلتفرم با بیش از ۶ ماه اکران این فیلم سینمایی رکورد طولانی‌ترین زمان برای نمایش فیلم را در تاریخ اکران آنلاین از آن خود کرده است. «پولاریس» به کارگردانی سودابه مرادیان و تهیه‌کنندگی کریستینا جولی و مهدی داوری و بهرام رادان از روز ۲۵ آذرماه در فیلیمو اکران آنلاین شده است. «پولاریس» یا ستاره شمال محصول مشترک ایران و آمریکاست و در شهرهای لس‌آنجلس، سیاتل و تهران فیلمبرداری شده است. این فیلم در سال ۱۳۹۷ در سینماهای هنر و تجربه اکران شده است. 

Page Generated in 0/0063 sec