printlogo


کد خبر: 258602تاریخ: 1401/10/18 00:00
کمک نظامی 3 میلیارد دلاری آمریکا برای نجات زلنسکی
هزینه دلقک روی دست آمریکا

گروه بین‌الملل: همزمان با اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر رسیدن جنگ اوکراین به مرحله بحرانی، پنتاگون اعلام کرد در اهداف جنگی پوتین تغییری حاصل نشده است.
با اینکه واشنگتن امیدوار است تازه‌ترین بسته تسلیحاتی بی‌سابقه‌اش برای کی‌یف به کمک اوکراین بیاید، پنتاگون اعلام کرد هدف رئیس‌جمهور روسیه از تصرف خاک اوکراین تغییر نکرده اما نیروهای روسیه همچنان از ضعف نظامی از جمله تعداد نیروهایی که دارند رنج می‌برند. «لورا کوپر» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور روسیه و اوکراین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از اهداف خود برای تسلط بر اوکراین و ادامه تصاحب خاک اوکراین دست برنداشته است. همزمان ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون نیز گفت «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود «الکسی رزنیکوف»، بسته جدید کمک نظامی بیش از 3 میلیارد دلاری را مورد بحث و بررسی قرار داد. رایدر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: آستین با رزنیکوف صحبت کرد تا درباره تعهد  بیش از 3 میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی، از جمله خودروهای جنگی پیاده‌نظام‌ بردلی، خودروهای زرهی اضافی، سیستم‌های توپخانه و مهمات و سایر قابلیت‌های کلیدی صحبت کند.
در همین حال، رئیس‌جمهور آمریکا گفت جنگ اوکراین به مرحله‌ای بحرانی رسیده و از این رو است که کمک‌های واشنگتن به کی‌یف افزایش یافته است. به گزارش راشا تودی، جو بایدن گفت: در حال حاضر جنگ اوکراین در نقطه‌ای بحرانی قرار دارد.
باید هر چه در توان داریم برای کمک به مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه به کار گیریم. وی با اشاره به بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین که شامل خودروهای زرهی بردلی و سامانه پدافند هوایی پاتریوت است، گفت: این تسلیحات کارکرد خوبی دارد و کمک بسیاری می‌کند.
* حمله سایبری به لابراتوارهای هسته‌ای آمریکا
خبرگزاری رویترز با استناد به یکسری سوابق اینترنتی مدعی شد یک گروه هکری روس مشهور به «کلدریور» تابستان امسال ۳ لابراتوار تحقیقات هسته‌ای در آمریکا را هدف حمله قرار داده است. این خبرگزاری نوشت یکسری مدارک و سوابق اینترنتی که توسط این خبرگزاری و ۵ کارشناس امنیت سایبری مورد بررسی قرار گرفته نشان داد در بازه ماه آگوست تا سپتامبر سال ۲۰۲۲ پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از تمایل کشورش به استفاده از تسلیحات هسته‌ای برای دفاع از خاکش صحبت کرد، گروه هکری کلدریور (رودخانه سرد) ۳ لابراتوار تحقیقات هسته‌ای در آمریکا شامل «بروک‌هیون»،‌ «آرگون» و «لاورنس لیورمور» را هدف حمله سایبری قرار داده است. رویترز نوشت قادر به مشخص کردن علت هدف گرفته شدن این لابراتوارها و اینکه آیا حملات سایبری به آنها موفقیت‌آمیز بوده‌ یا خیر، نشده است. به گفته مقامات دولت‌های غربی و محققان حوزه امنیت سایبری، گروه کلدریور از زمان حمله روسیه به اوکراین، عملیات‌های هکری خود را علیه متحدان کی‌یف تشدید کرده است. حملات علیه لابراتوارهای هسته‌ای آمریکا در ضمن ورود کارشناسان سازمان ملل به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین با هدف بازرسی نیروگاه زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا و ارزیابی ریسک در این نیروگاه که مناطق نزدیک به آن هدف بمباران‌های شدید قرار گرفتند، رخ داد. بر اساس مصاحبه با ۹ شرکت امنیت سایبری، گروه هکری کلدریور برای نخستین بار پس از هدف قرار دادن وزارت خارجه انگلیس در سال ۲۰۱۶ مورد توجه متخصصان اطلاعاتی قرار گرفت. در ماه مه، گروه کلدریور به ایمیل‌های رئیس سابق سرویس جاسوسی انگلیس (ام‌آی۶) نفوذ و آنها را فاش کرد. به گفته کارشناسان امنیت سایبری و مقامات امنیتی در شرق اروپا، این تنها یکی از چندین عملیات «هک و افشا» از سوی هکرهای مرتبط با روسیه در سال گذشته میلادی بوده که باعث علنی شدن ارتباطات محرمانه در انگلیس، لهستان و لتونی شد.

Page Generated in 0/0076 sec