printlogo


کد خبر: 258605تاریخ: 1401/10/18 00:00
اخبار

اعتراض فدراسیون ایران به فیفا
«خلیج فارس» نامی اصیل و تاریخی است
فدراسیون فوتبال نسبت به استفاده از عنوانی مجعول برای رقابت‌های کشورهای عرب به فیفا اعتراض خواهد کرد. فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در پی استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی خلیج همیشه فارس در رقابت‌های جام ملت‌های کشورهای عربی، فدراسیون فوتبال ضمن تاکید بر مفاهیم عمیق خلیج‌فارس، این عنوان برجای مانده از کهن‌ترین منابع تاریخی، اعتراض رسمی جامعه فوتبال و ملت ایران را به این موضوع به فدراسیون جهانی فوتبال ابراز می‌دارد. روشن است خلیج‌فارس، نامی اصیل و تاریخی است که از سالیان دور به صورت مستمر در همه زبان‌ها و ادبیات جهانی استفاده شده و در اطلس‌های دربردارنده نقشه‌های کهن و نقشه‌های تاریخی هم به صورت کامل با این عنوان از آن یاد شده است. بر این اساس، سوابق متقن و استوار اسناد مربوط جهت تصحیح روندهای ناصواب خلاف عرف بین‌المللی در سال‌های آتی، توسط فدراسیون فوتبال ایران به فیفا ارسال خواهد شد.
***
شکایت پرسپولیس از بازیکن نساجی
باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: ضمن حضور مهدی ترابی و نمایندگان باشگاه در کمیته انضباطی برای طرح دفاعیات، از بازیکنی که در جریان بازی به صورت مکرر و موکد ترابی را مورد هتاکی و توهین قرار داد، به این دلایل و برای تلاش در جهت ایجاد درگیری، شکایت می‌کند. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: بازیکن پرسپولیس در بازی برابر نساجی از زمین اخراج شد و از ادامه آن پیکار محروم شد. با توجه به این امر امیدواریم بعد از روشن شدن مسائل برای اعضای کمیته انضباطی و اینکه شروع‌کننده آن اتفاقات فرد دیگری بود، ترابی را برای بازی‌های آتی در اختیار داشته باشیم. البته در این باره باید منتظر بود تا کمیته انضباطی فدراسیون بعد از اطلاع از مسائلی که روی داد نظر خود را اعلام دارد. به هر حال مهدی ترابی، همواره بازیکنی بوده که از برخورد و درگیری پرهیز می‌کند و سابقه او در این ارتباط روشن و مشخص است و در این ماجرا هم نه‌تنها شروع‌کننده نبود، بلکه در طول مسابقه تلاش کرد با نشنیده و ندیده گرفتن صحبت‌ها و اقدامات بازیکن تیم مقابل، از بروز اتفاقات جلوگیری کند و شاید اگر داور متوجه هتاکی و توهین‌ها شده بود و بازیکن خاطی را از زمین اخراج می‌کرد، حوادث بعدی رخ نمی‌داد. البته باشگاه پرسپولیس در کنار دفاعی که صورت خواهد گرفت و مستنداتی که ارائه می‌دهد از احمد موسوی، بازیکن تیم نساجی مازندران به خاطر رفتار غیرفوتبالی که نسبت به بازیکن پرسپولیس داشت و بازی را به سمت آن اتفاقات پیش برد به کمیته انضباطی شکایت خواهد برد. البته در این بین باید به رفتار جوانمردانه و اخلاق‌مدارانه سرمربی نساجی مازندران نیز اشاره و بابت آن تشکر کنیم. او به جای داور مسابقه که فرض بر این است متوجه رفتارهای بازیکن مورد نظر نشد، بازیکن خاطی را از زمین بیرون کشید و در زمان بیرون آمدن موسوی از زمین دلیل تعویضش را خطاب به خود بازیکن همین موضوع عنوان کرد.
***
پسر دیوید بکام همبازی سامان قدوس شد
رومئو بکام با امضای قراردادی قرضی تا پایان فصل به تیم برنتفورد پیوست. به گزارش دیلی میل، رومئو بکام، بازیکن ۲۰ ساله به صورت قرضی از اینتر میامی به برنتفورد پیوست. پدر او دیوید بکام یک ستاره جهانی بود و حالا رومئو بکام در تلاش است راه او را دنبال کند. پسر اسطوره منچستریونایتد قرارداد قرضی با باشگاه لیگ برتری برنتفورد تا پایان فصل امضا کرد. این بازیکن در تیم B انگلیس حضور دارد و پیش از این در باشگاه پدرش اینتر میامی نیز بازی کرده بود. بازیکن جدید برنتفورد بعد از حضور در این تیم گفت: بسیار مفتخرم و خوشحالم که اینجا هستم. برنتفورد بازیکنان خوب و مستعد زیادی دارد و خوشحالم که حالا در کنار این بازیکنان بازی می‌کنم و تلاش خواهم کرد بهترین بازی‌های خودم را نمایش دهم. رومئو بکام ممکن است به مدتی زمان نیاز داشته باشد تا بتواند با موفقیت‌های پدرش در لیگ برتر برابری کند. اسطوره انگلیس در مجموع ۳۸۸ بازی برای منچستریونایتد انجام داد که ۲۶۴ بازی در لیگ برتر انگلیس بود. دیوید بکام با «شیاطین سرخ» ۶ قهرمانی انگلیس، ۲ جام حذفی و ۴ سوپر جام به دست آورد. حضور در جام‌جهانی همراه انگلیس و قهرمانی در  لیگ قهرمانان نیز بخشی از کلکسیون جام‌های دیوید بکام است. رومئو بکام نیز در مجموع ۲۶ بازی برای تیم دوم اینتر میامی انجام داد که در آن ۱۲ گل به ثمر رساند.

Page Generated in 0/0061 sec