printlogo


کد خبر: 258608تاریخ: 1401/10/18 00:00
گزارش «وطن امروز» درباره شایعه احتمال تغییرات در کادر فنی یا مدیریتی استقلال
جلسه سرنوشت‌ساز

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ بیست و دوم مقابل تراکتور در تبریز با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا علاوه‌ بر از دست دادن رده دوم جدول، ۵ امتیاز هم با تیم صدرنشین پرسپولیس فاصله پیدا کند؛ شکستی که حواشی بیشتری را به اردوگاه این تیم وارد کرد.
پیش از این دیدار، شایعه‌‌ای مبنی بر آخرین حضور ریکاردو ساپینتو، سرمربی آبی‌ها در لیگ برتر وجود داشت تا جایی که حتی گفته می‌شد امکان کم‌کاری چندین بازیکن در پست‌های دفاع و هافبک هم وجود دارد و استقلال برابر تراکتور پیروز نخواهد شد.
ترکیب استقلال درست مثل هفته‌های گذشته دچار تغییر شده بود و ساپینتو هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی دست پیدا کند که این خود سوال مهمی در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که چرا سرمربی پرتغالی تا نیم‌فصل لیگ برتر همچنان برای شناسایی ترکیب اصلی و ثابت تیمش مشکل دارد.
تراکتوری‌ها از همان ابتدای بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و استقلالی‌ها درست مثل هفته‌های اخیر یک بازی سردرگم و بدون برنامه را به نمایش گذاشتند. در انتها تیم پاکو خمز با دبل محمد قنبری توانست بر شاگردان ساپینتو غلبه کند و با ۲ پله صعود در رده ششم قرار بگیرد.
اما حواشی برای آبی‌ها تنها به نتیجه این دیدار ختم نمی‌شود، چرا که شایعه کم‌کاری بازیکنان با عملکرد ضعیف آنها شکل پررنگ‌تری به خود گرفت و بسیاری از هواداران به راه رفتن برخی مدافعان و هافبک‌های تیم در زمین مسابقه اشاره داشتند؛ مساله‌ای که ۲ فصل پیش در زمان محمود فکری، سرمربی وقت استقلال هم رخ داده بود و تیم فکری با نمایش بسیار ضعیف برابر سپاهان شکست خورد تا با آن نتیجه این سرمربی کنار برود. مدتی بعد یک مدافع استقلال طی مصاحبه‌ای تایید کرد برخی بازیکنان برای فکری بازی نکردند و در واقع کم‌کاری آنها برای کنار رفتن این مربی بود. حال همان مدافع و دیگر بازیکنان در تیم حضور دارند و عملکرد آنها در برابر تبریزی‌ها بسیار ضعیف بود، تا جایی که تراکتوری‌ها روی ۲ پاس استقلالی‌ها به گل رسیدند و آبی‌ها هیچ برنامه‌ای برای جبران گل‌های خورده نداشتند.
عملکرد ضعیف برخی بازیکنان استقلال به قدری مورد توجه قرار گرفته بود که برخی اعضای باشگاه استقلال در گفت‌وگویی که با خبرنگار «وطن امروز» داشتند، به کم‌کاری آنها اشاره کردند و حتی گفته شده در جلسه امروز هیات‌مدیره قرار است این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد؛ جلسه‌ای که تکلیف ساپینتو را هم مشخص خواهد کرد.
طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» بین مدیرعامل و سرمربی باشگاه استقلال اختلاف‌هایی وجود دارد و طرفین تمایلی به ادامه همکاری ندارند. حتی مسؤولان استقلال در این مدت با چند گزینه داخلی صحبت‌هایی داشته‌اند تا در صورت عدم نتیجه‌گیری و کنار گذاشتن مرد پرتغالی، گزینه خود را به خدمت بگیرند.
البته به نظر می‌رسد مدیران استقلال می‌خواهند توپ را در زمین ساپینتو بیندازند و خود را مبرا از هر اشتباهی معرفی کنند. به همین دلیل و با توجه به فاصله کم (۴ روز) تا بازی استقلال در جام حذفی امکان دارد اولتیماتومی به سرمربی دهند تا در صورت حذف تیم  برای همیشه با وی خداحافظی کنند.
در این جلسه علاوه بر وضعیت ساپینتو و شایعه کم‌کاری بازیکنان، اعضای هیات مدیره درباره بدهی سنگین باشگاه به آندره‌آ استراماچونی و دیگر خارجی‌های طلبکار هم صحبت خواهند کرد؛ بدهی‌‌هایی که اگر تا ۶ بهمن پرداخت نشود، پنجره استقلال باز نخواهد شد و این یعنی تیم بدون تقویت و ترمیم و با حواشی بیشتری که ایجاد می‌شود، باید تا پایان فصل سر کند.
اگر علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال در باز کردن پنجره نقل و انتقالات منفعل عمل کند، هیچ بعید نیست او و دوستانش بار دیگر از باشگاه کوچ کنند و آبی‌ها را با دست خالی و بحران‌‌های ایجادشده به مدیرعامل بعدی
بسپارند.
***
کریمی: برکناری ساپینتو مطرح نیست!
عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال می‌گوید جدایی ریکاردو ساپینتو از جمع آبی‌پوشان پایتخت مطرح نیست. 
خبری مبنی بر جدایی ریکاردو ساپینتو از استقلال منتشر شد و گفته شد این مربی با فسخ قرارداد خود، به همکاری با باشگاه استقلال پایان داده است.
حجت کریمی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به این خبر اظهار کرد: این مسأله به هیچ عنوان درست نیست. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال است و به همکاری خود با باشگاه استقلال ادامه خواهد داد. 
او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه یکشنبه (امروز) هیات‌مدیره باشگاه استقلال، بحثی مبنی بر اتمام همکاری با ریکاردو ساپینتو خواهد شد؟ گفت: خیر! چنین چیزی مطرح نیست و جلسه هیات‌مدیره باشگاه درباره پیشرفت‌های کاری و مدیریتی باشگاه است و ارتباطی با این مسائل ندارد. 

Page Generated in 0/0065 sec