printlogo


کد خبر: 258619تاریخ: 1401/10/18 00:00
اخبار

هوای تهران پس از ۷ روز سالم شد
دیروز باد با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت در تهران به جریان افتاد که و این عامل سبب بهبود کیفیت هوای پایتخت شد. بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوای شهر تهران دیروز پس از چندین روز متوالی هوای آلوده به ۸۲ واحد یعنی قابل قبول برای تمام گروه‌های سنی رسید. حدود 7 روز متوالی کیفیت هوای تهران ناسالم بود و شاخص کیفیت هوا عمدتاً بالای ۱۶۰ واحد قرار داشت. همچنین با بررسی نقشه‌های هواشناسی و مدل‌های پیش‌یابی عددی، با گذر سامانه بارشی از سطح استان در مناطق جنوبی و غربی استان در بعضی ساعات روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۸ و ۱۹ دی) وزش باد و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا سه‌شنبه (20 دی) در ارتفاعات استان در بعضی ساعات بارش پراکنده برف و پدیده مه و کولاک دور از انتظار نیست. با ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه (۲۰ دی) و طی روز چهارشنبه (۲۱ دی) افزایش ابرناکی و بارش‌های برف و باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. از دوشنبه هفته جاری تا پایان هفته کاهش محسوس دما و ماندگاری هوای سرد در سطح استان دور از انتظار نیست. 
***
پیگیری کاهش ساعت کاری کارمندان زن
مشاور امور زنان و دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت آموزش‌و‌پرورش از پیگیری تقلیل ساعت کاری بانوان فرهنگی خبر داد. رابعه امامی‌رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستگاه آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: فعالیت‌های مختلفی در آموزش‌وپرورش در زمینه اجرایی‌سازی قانون مذکور انجام شده و برنامه‌هایی را نیز در دست اقدام داریم. وی با بیان اینکه احداث مهدکودک و فضایی که همکاران ما برای نگهداری فرزندان‌شان نیاز دارند در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حضور زنان جوان در آموزش‌و‌پرورش نیازمند امکانات و تسهیلاتی چون مهدکودک است تا بابت فرزندان‌شان آسوده‌خاطر باشند. وی همچنین از تلاش برای تقلیل ساعت کاری بانوان در بخش اداری خبر داد و گفت: مکاتباتی انجام شده و پیگیر هستیم بتوانیم در داخل وزارتخانه به نتیجه مشخصی برسیم؛ پاسخ اولیه وزارتخانه در این‌باره این بوده که چون پنجشنبه‌ها تعطیل شده، ساعات موظفی اداری تا ساعت ۱۶ افزایش یافته است. مشاور امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: کاهش ساعت کاری مختص زنان شاغل در ادارات است و تلاش می‌کنیم به عنوان قرارگاه جوانی جمعیت، این امکان را برای‌شان فراهم کنیم، چرا که رویکرد قانون جوانی جمعیت حضور پررنگ‌تر زنان در خانواده بویژه در سنین فرزندآوری است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه کمک حال‌شان باشیم. 
***
مشاهده سومین پلنگ در زیستگاه‌های لرستان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهده سومین پلنگ در زیستگاه‌های استان خبر داد‌. علی سالاروند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های به عمل آمده و اعزام گروهی از کارشناسان محیط‌زیست، مشاهده یک قلاده پلنگ در طبیعت منطقه، «درب گنبد» شهرستان کوهدشت تأیید شد. وی افزود: با تأیید مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه درب گنبد شهرستان کوهدشت توسط کارشناسان محیط‌زیست لرستان در دی‌ماه سال ۱۴۰۱، در مجموع تعداد مشاهده این گونه طی سال جاری در استان به ۳ قلاده رسید. این مسؤول ادامه داد: پلنگ ایرانی یکی از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. سالاروند افزود: اندازه‌ و رنگ پوشش بدن پلنگ ایرانی در مناطق مختلف و در گستره پراکنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد، طول بدن پلنگ‌ها به طورکلی به ۱۶۰ و گاهی هم به ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد و طول دُم آنها ۱۱۰ سانتیمتر است، وزن پلنگ ایرانی تا ۹۰ کیلوگرم و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتیمتر می‌رسد. 
***
بازداشت سازنده همراه‌ بانک جعلی 
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود، خبر داد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این خبر گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 400 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. وی با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد برای نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرسانی شده یکی از بانک‌های رسمی کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود نخستین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است. معظمی‌گودرزی در ادامه افزود: موضوع در دستور کار ماموران فتا قرار گرفت و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و به‌کارگیری اقدامات تخصصی، ماموران مجرم را شناسایی و متوجه شدند افراد زیادی توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و طی تشریفات قضایی، متهم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد و به جرم خود نیز اعتراف کرد. 

Page Generated in 0/0065 sec