printlogo


کد خبر: 258622تاریخ: 1401/10/18 00:00
تأمین دارو‌های کرونا برای مقابله با موج هشتم

وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. بر این اساس از ظهر جمعه تا ظهر شنبه ۱۷ دی‌ماه، ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» شناسایی و ۶۵ نفر آنها بستری شدند. در طول این مدت، ۲ نفر از بیماران «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۷۰۶ نفر رسید. این در حالی است که تا کنون ۷ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۴۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. از سویی ۱۵۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر، ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۷۸۸ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۱۰۵ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۱۹۸ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۵۵ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۱ دوز رسید. در شبانه‌روز گذشته 7 هزار و ۸۹۷ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. همچنین مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تأمین داروهای اختصاصی کرونا، آنتی‌بیوتیک و سرم برای مقابله با موج هشتم «کووید-۱۹» در کشور توضیح داد. دکتر سجاد اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سرعت تأمین و توزیع محصولات و فرآورده‌های دارویی که برای فصول سرد سال و برای بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، بعضا در آنفلوآنزا، کرونا و ... و در موارد سرپایی تجویز می‌شود، افزایش پیدا کرده است. 
وی افزود: با توجه به اینکه موج هشتم کرونا را در پیش داریم، مسیر واردات دارو همچنان باز است و مجوزهای واردات هم برای آنتی‌بیوتیک‌ها و هم برای سرم صادر می‌شود. همچنین اگر در زمان موج کرونا این داروها تجویز شوند، مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌شود. اسماعیلی درباره وضعیت تأمین داروهای اختصاصی کرونا نیز گفت: برای داروهای اختصاصی کرونا هم برنامه‌ریزی لازم انجام شده و از قبل دپوهایی وجود دارد و مشکلی نداریم؛ اکنون مشکلی در زمینه داروهای اختصاصی کرونا نداریم. 
وی درباره وضعیت ذخایر واکسن کرونا نیز گفت: در حوزه واکسن کرونا هیچ مشکلی نداریم. واکسن‌های کرونای تولید داخل بخوبی در سال گذشته امتحان‌شان را پس دادند و توانستند در کنار واکسن‌های وارداتی، مردم را از ابتلای شدید به کرونا و بستری شدن محافظت کنند. اکنون هم واکسن کرونا به میزان کافی در انبارهای مراکز بهداشتی موجود است و مردم می‌توانند بدون دغدغه مراجعه کرده و نوبت‌های یادآور واکسن را هم دریافت کنند. 

Page Generated in 0/0063 sec