printlogo


کد خبر: 258628تاریخ: 1401/10/18 00:00
اخبار

دستگیری ۱۳ تن از عوامل ایجاد ناآرامی در بهشت زهرا(س)
سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۱۳ تن از لیدرهای ناآرامی‌های اخیر در بهشت زهرای تهران خبر داد. 
در اطلاعیه سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آمده است:‌ «با ناامید شدن گروهک‌های ضد انقلاب و عناصر داخلی و خارجی آنها از اهداف‌شان در اغتشاشات اخیر، رسانه‌های معاند و وابسته به این گروهک‌ها، هر از چندگاهی به بهانه‌های مختلف اقدام به انتشار فراخوان‌هایی در سطح فضای مجازی برای ایجاد فتنه‌های جدید و به اصطلاح خودشان به منظور جلوگیری از خاموش شدن کامل آتش اغتشاشات در بستر شبکه‌های اجتماعی کرده که در همین راستا اواخر هفته گذشته نیز عده‌ای فریب‌خورده با تحریک همین شبکه‌های معاند، فراخوان‌هایی را به بهانه حضور در مراسم چهلم یکی از کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر در بهشت زهرای تهران صادر کردند که با سوءاستفاده و موج‌سواری شبکه‌های ماهواره‌ای همراه شد و تعدادی آشوب‌طلب با متاثر شدن از همین فضای مسموم رسانه‌ای سعی در ایجاد بلوا و آشوب و ناامنی و همراه کردن افراد حاضر در مراسم را داشتند که با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرکز عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران، ۱۳ تن از این افراد شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. برخی عناصر دستگیر شده در این فراخوان ضمن تحریک مردم به تجمعات غیرقانونی و اقدامات هنجارشکنانه، افرادی بودند که با تهیه بنزین و مواد آتش‌زا سعی در تخریب و آتش زدن سازمان‌یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم را داشتند. سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با کسانی که قصد ایجاد مزاحمت و برهم زدن نظم عمومی برای مردم و شهروندان را داشته باشند بشدت و برابر قانون برخورد خواهند کرد».
***
طرح ممنوعیت خروج مسؤولان از کشور پس از پایان مسؤولیت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح ممنوعیت خروج مسؤولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسؤولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی را تهیه و تدوین کردند. این طرح این هفته در دستور کار صحن علنی مجلس است. متن کامل طرح ممنوعیت خروج مسؤولان نظام پس از اتمام مسؤولیت از کشور به ‌شرح زیر است:
ماده 1: مدیرانی شامل این طرح می‌شوند که در آیین‌نامه ذیل اصل 142 قانون اساسی یا همان آیین‌نامه ثبت اموال مسؤولان اسامی آنها ذکر شده است.
 ماده 2: بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسؤولیت اشخاص حقوقی و 3 سال بعد از اتمام مسؤولیت می‌باشد.
 ماده 3: طبق این طرح افرادی که شامل ماده یک می‌باشند، باید ضمن شفاف‌سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنای قوه قضائیه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.
 ماده 4: خروج شخص مسؤول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی می‌باشد. تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور، شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهادهای نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت، سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود. 
ماده 5: اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان اموالی است که در آیین‌نامه ذیل ماده 142 قانون اساسی ـ یا همان آیین‌نامه ثبت اموال مسؤولان هست ـ می‌باشد. 
ماده 6: اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای 2 تابعیت می‌باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به‌سر می‌برند.
***
تشکیل دادگاه مشترک ایران و عراق برای پیگیری پرونده ترور حاج قاسم
عباسعلی کدخدایی، رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: جنایتی که رژیم آمریکا در ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همراهان ایشان مرتکب شد، تخلفی فاحش و روشن در حوزه بین‌المللی بود که نقض حاکمیت کشور عراق و همچنین نقض مصونیت مقامات رسمی کشورها بود. 
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی ادامه داد: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببان و مباشران این جنایت کیفرخواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند. 
کدخدایی گفت: در مجامع بین‌المللی با وجود آنکه کشورهای غربی صاحب نفوذ و اعمال قدرت هستند اما آنقدر این جنایت آمریکا فاحش است که غالب حقوق‌دانان بین‌المللی بر متخلفانه بودن آن تاکید کرده‌اند. 
وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع نیاز به اسناد و مدارکی بود که بخشی از آن در عراق بود که خوشبختانه با همکاری دولت عراق این اسناد و مدارک تکمیل شده است. 
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری‌ کرد، تصریح کرد: خوشبختانه با ارتباطاتی که بین دولت‌های 2 کشور برقرار است این موضوع در دست اقدام است. 
کدخدایی در پایان تاکید کرد: نباید این موضوع به رویه تبدیل شود و این مهم است؛ باید آمریکایی‌ها بدانند که این کارشان یک جنایت و تخلف بوده و باید پاسخگوی آن باشند.

Page Generated in 0/0061 sec